Business & Finance Σάββατο 10/04/2021, 16:29
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Απεβίωσε ο Ιωάννης Αγγελικούσης

Απεβίωσε ο Ιωάννης Αγγελικούσης

Απεβίωσε σε ηλικία 73 ετών ο εφοπλιστής Ιωάννης Αγγελικούσης, πρόεδρος του ομώνυμου ναυτιλιακού ομίλου, ο οποίος νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση σε νοσοκομείο της Αθήνας, έπειτα από καρδιακή προσβολή που υπέστη στις 20 Μαρτίου.

Ο επιχειρηματίας διά του ομίλου του, ήλεγχε τον μεγαλύτερο σε όρους χωρητικότητας ελληνόκτητο στόλο σύμφωνα με τη Lloyd’s List και τον μεγαλύτερο ιδιωτικών συμφερόντων στόλο στον κόσμο. Τον διαδέχεται στο πηδάλιο του ομίλου η κόρη του Μαρία. Από τα 149 ιδιόκτητα πλοία των εταιρειών του, τα 126 φέρουν την ελληνική σημαία.

Με ανακοίνωσή της η Μαρία Αγγελικούση, έκανε γνωστό τον θάνατο του Ιωάννη Αγγελικούση, η οποία και αναλαμβάνει καθήκοντα διευθύνουσας συμβούλου.

«Με αισθήματα βαθύτατης θλίψης, η Μαρία Αγγελικούση, κόρη του Ιωάννη Αγγελικούση, προέδρου του Αngelicoussis Group of Companies, αναγγέλλει τον θάνατο του πατέρα της, νωρίτερα σήμερα, 10 Απριλίου, ο οποίος απεβίωσε ήρεμα στον ύπνο του, περιστοιχιζόμενος από τα μέλη του στενού οικογενειακού του περιβάλλοντος. Η απώλειά του θα είναι δυσβάσταχτη», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η πορεία του έως την κορυφή

Ο Ιωάννης Α. Αγγελικούσης με καταγωγή από τα Καρδάμυλα της Χίου, γεννήθηκε το 1948 στον Πειραιά και φοίτησε ως μαθητής στην Ιωνίδειο Σχολή. Μετέπειτα σπούδασε οικονομικά στην ΑΣΟΕΕ. 

Εισήλθε στη ναυτιλιακή εταιρεία του πατέρα του το 1973. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Angelicoussis Shipping Group το 1989, μετά τον θάνατο του πατέρα του Αντώνη Αγγελικούση.

Το 1992 ίδρυσε την Kristen Navigation (μετονομάστηκε σε Maran Tankers Management το 2009), η οποία ανέλαβε το κομμάτι των tankers, ενώ το επόμενο έτος προχώρησε στις πρώτες παραγγελίες 5 πλοίων capesizes, χύδην φορτίου, από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries. Εκείνη την εποχή ήταν τα μεγαλύτερα πλοία του είδους που είχε παραγγείλει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής. Το 2000 αποφάσισε να επεκτείνει τον τομέα των tankers, με νέες παραγγελίες πλοίων Aframaxes, Suezmaxes και VLCCs.

Το 2000 η αδελφή του, Άννα, αποχώρησε και ίδρυσε τον δικό της εφοπλιστικό όμιλο (Pantheon Tankers, Alpha Bulkers, Alpha Gas), ενώ το 2001 ο Γιάννης Αγγελικούσης απέκτησε το σύνολο των μετοχών της εταιρείας.

Τον Σεπτέμβριο του 2003 προχώρησε στην αγορά του πρώτου του πλοίου μεταφοράς LNG, του Maran Gas Asclepius, ιδρύοντας παράλληλα την θυγατρική Maran Gas Maritime που ασχολείται με τον τομέα των υγραεριοφόρων. Το 2005 η Marin Gas προχώρησε στην πρώτη παραγγελία για πλοίο LPG.

Ο Ιωάννης Αγγελικούσης έχει κάνει συχνές εμφανίσεις στην “Lloyd’s List”, ενώ θεωρείται από τους κορυφαίους του χώρου της παγκόσμιας ναυτιλίας. Υπήρξε 5ος το 2015 και 4ος το 2014 στον κόσμο, στον κατάλογο της Lloyd’s για τους 100 ανθρώπους με την μεγαλύτερη επιρροή στην ναυτιλία.

Επί των ημερών του, η Angelicoussis Shipping Group κατέστη ο ελληνόκτητος όμιλος με τον μεγαλύτερο στόλο σε αριθμό πλοίων και χωρητικότητα. Μέχρι το 2020, ο όμιλος είχε επισήμως 139 πλοία και άλλα 14 πλοία υπό παραγγελία.

Τον Μάρτιο του 2015, ο Ιωάννης Αγγελικούσης είχε καθαρή περιούσια 2,4 δις. δολαρίων, σύμφωνα με το Bloomberg. Εκτός από την κατοχή του μεγαλύτερου ελληνόκτητου στόλου η εταιρεία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο που φέρει ελληνική σημαία.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News