Business & Finance Τρίτη 6/04/2021, 20:09
ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ

Με 4 δισ.ευρώ το γαλλικό κράτος στην ανακεφαλαιοποίηση της Air France – KLM

φωτ. REUTERS

Στο μεγαλύτερο μέτοχο της Air France-KLM αναδεικνύεται το γαλλικό κράτος με το μερίδιό του να αυξάνεται από το σημερινό 14,3% στο 30%, καθώς συμβάλει με 4 δισ.ευρώ στην ανακεφαλαιοποίηση του αερομεταφορέα, από τη στιγμή που η Κομισιόν ενέκρινε το νέο σχέδιο διάσωσης. 

Πρόκειται για την τελευταία προσπάθεια διάσωσης μεγάλου αερομεταφορέα της Ευρώπης, μετά από αυτή της γερμανικής Lufthansa στα τέλη του 2020, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού επέφερε βαρύ πλήγμα στον κλάδο αερομεταφορών σε ολόκληρο τον κόσμο. 

Η γαλλική κυβέρνηση θα μετατρέψει δάνεια ύψους 3 δισ.ευρώ που είχε χορηγήσει πέρυσι στον αερομεταφορέα σε υβριδικά ομόλογα και θα προχωρήσει σε έκδοση μετοχών ύψους 1 δισ.ευρώ. Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λεμέρ χαρακτήρισε την κίνηση αυτή ως μία «ένδειξη δέσμευσης» προς τον αερομεταφορέα και τους εργαζομένους του.

Οι όροι που συμφωνήθηκαν ανάμεσα στην κυβέρνηση και στον αερομεταφορέα απαιτούν από τη γαλλική κυβέρνηση να ενορχηστρώσει μία «αξιόπιστη στρατηγική εξόδου» εντός ενός έτους και να μειώσει το μερίδιό της στα προ της κρίσης επίπεδα έως το 2027. Μερίσματα, επαναγορά ιδίων μετοχών και καταβολή μπόνους σε ανώτατα στελέχη απαγορεύονται έως ότου αποπληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος της κρατικής βοήθειας.

Επιπλέον, όπως συμφωνήθηκε ανάμεσα στο Παρίσι και στην Κομισιόν, ο αερομεταφορέας θα παραχωρήσει 18 δικαιώματα προσγείωσης και απογείωσης (slots) στο αεροδρόμιο του Ορλι του Παρισιού, τα οποία αντιπροσωπεύουν ένα ποσοστό 4% επί του χαρτοφυλακίου του στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο. Ωστόσο, σε αντίθεση με τις συνήθεις πρακτικές που έχουν εξαγριώσει ανταγωνιστές χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, η παραχώρηση των slots θα περιοριστεί σε ανταγωνιστές της γαλλικής εταιρείας που έχουν την έδρα τους στο Ορλί και απασχολούν πληρώματα με τοπικές συμβάσεις εργασίας. 

H Ryanair ήταν επόμενο να αντιδράσει, ανακοινώνοντας ότι η ανακεφαλαιοποίηση της Air France-KLM θα πλήξει τον ανταγωνισμό τα επόμενα χρόνια και τις επόμενες δεκαετίες. «Τα 18 slots δεν είναι αρκετά για να επιτρέψουν σε άλλες εταιρείες να ανταγωνιστούν με θετιμούς όρους την κυριαρχία της Air France στα αεροδρόμια Ορλί και Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού», επισημαίνεται στην ανακοίνωση. 

Πηγή: Reuters

Money Review