ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΦΑΓΕ: Διπλασιασμός κερδών το 2020 – Νέα μεγάλη επένδυση

ΦΑΓΕ

Με σημαντική αύξηση των πωλήσεων και διπλασιασμό των κερδών έκλεισε το 2020 για τη ΦΑΓΕ, η δραστηριότητα της οποίας κάθε άλλο φαίνεται να επηρεάστηκε αρνητικά από την πανδημία. Η εταιρεία, μάλιστα, επιδιώκοντας ακόμη μεγαλύτερα κέρδη, θα εστιάσει τα επόμενα χρόνια σε προϊόντα με υψηλό περιθώριο κέρδους.

Την ίδια ώρα η εταιρεία φαίνεται, μετά το ναυάγιο σε ό,τι αφορά την κατασκευή εργοστασίου στο Λουξεμβούργο, να αναζητεί νέα τοποθεσία στη Δυτική Ευρώπη, στην οποία μάλιστα, όπως αναφέρει στην οικονομική έκθεση για τη χρήση του 2008, σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την ίδια καινοτόμα τεχνολογία που χρησιμοποιεί στο εργοστάσιό της στις ΗΠΑ. Όταν γίνει η νέα μονάδα παραγωγής, εκτιμάται ότι θα προσθέσει στην ετήσια παραγωγή της ΦΑΓΕ 40.000 επιπλέον τόνους γιαουρτιού. Η επένδυση για το νέο εργοστάσιο είναι 170 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 15,7 εκατ. δολάρια έχουν ήδη επενδυθεί μες στο 2020.

Το 2020 οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 521,3 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 5,5%. Η διαμόρφωση του κύκλου εργασιών σε αυτά τα επίπεδα αποδίδεται από την εταιρεία στην αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 7,5% σε σύγκριση με το 2019, στη μείωση του μέσου όρου καθαρής τιμής πώλησης κατά 2,9% στις αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία (πρόκειται για 32 χώρες), καθώς και στην εξασθένηση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της στερλίνας, κάτι που επέδρασε θετικά στον τζίρο κατά 0,9%. Η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε το 2020 σε σύγκριση με το 2019 κατά 2% στις ΗΠΑ, κατά 15,6% στην Ιταλία, κατά 4,3% στην Ελλάδα και κατά 11,8% στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σημειώνεται ότι το 84,8% των πωλήσεων της ΦΑΓΕ πραγματοποιείται εκτός Ελλάδας. Ο όγκος πωλήσεων το 2020 αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2019 κατά 7,6% στις ΗΠΑ, κατά 8,2% στην Ιταλία, κατά 1,7% στην Ελλάδα και κατά 12,7% στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Τα μικτά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν το 2020 σε 212,4 εκατ. δολάρια έναντι 183.7 εκατ. δολαρίων το 2019, καταγράφοντας αύξηση 15,6%, τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 39,6%, στα 70,8 εκατ. ευρώ το 2020 από 50,8 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα καθαρά κέρδη διπλασιάστηκαν φτάνοντας τα 43,4 εκατ. δολάρια το 2020 από 21,4 εκατ. δολάρια το 2019.

Το 2020 η αμερικανική αγορά γιαουρτιού έκλεισε με θετικό πρόσημο για πρώτη φορά μετά από τέσσερα χρόνια, κατά 3,9% σε αξία πωλήσεων και κατά 4,1% σε όγκο πωλήσεων. Σύμφωνα με τη ΦΑΓΕ η οποία επικαλείται στοιχεία της εταιρείας IRI, στις ΗΠΑ αποτελεί το τέταρτο «παίχτη» στην αγορά γιαουρτιού με μερίδιο αγοράς 4,7% (ως προς την αξία) και 3,9% (ως προς τον όγκο).

Στο Ηνωμένο Βασίλειο η ΦΑΓΕ καταλαμβάνει την έβδομη θέση από πλευράς μεριδίου αγοράς, με 4,8% μερίδιο (ως προς την αξία) και 2,9% (ως προς τον όγκο πωλήσεων). Στην ειδική κατηγορία, όμως, του γιαουρτιού ελληνικού τύπου, το γνωστό μας στραγγιστό γιαούρτι, η ΦΑΓΕ έχει μερίδιο αγοράς 13,3% (σε αξία) και 7,5% (σε όγκο), καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στη βρετανική αγορά μετά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τη Yeo Valley Organic.

Στην ιταλική αγορά η ΦΑΓΕ κατέχει την τέταρτη θέση στο σύνολο της κατηγορίας γιαουρτιού με μερίδιο 9%, κατέχει όμως τα πρωτεία σε ό,τι αφορά τα γιαούρτια με χαμηλά λιπαρά.

Στην Ελλάδα η εταιρεία εξακολουθεί να διατηρεί την ηγετική της θέση με μερίδιο σε αξία 23% και όγκο 23,9%, ενώ τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Κρι – Κρι με μερίδιο 15,4% σε αξία και 13,7% σε όγκο. Στην τρίτη θέση βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News