ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη και η «Βίκος»

Βίκος

Επτά χρόνια μετά την είσοδό της στην κατηγορία των αναψυκτικών με το δικό της σήμα, καθώς μέχρι το 2014 η εταιρεία δραστηριοποιούταν στην κατηγορία αυτή παράγοντας αναψυκτικά για λογαριασμό αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η «Βίκος», γνωστή κυρίως από την δραστηριότητά της στο εμφιαλωμένο νερό, όπου κατέχει ηγετική θέση, εισέρχεται και στην κατηγορία του αναψυκτικού cola χωρίς ζάχαρη. Ο λόγος; Πρόκειται για κατηγορία με αλματώδη ανάπτυξη στην Ελλάδα και παγκοσμίως, εξαιτίας της τάσης σε ολοένα και περισσότερους καταναλωτές να ακολουθούν διατροφή με λιγότερη ή και καθόλου ζάχαρη, καθώς και της αύξησης των κρατών εκείνων που επιβάλλουν φόρο στα προϊόντα που έχουν ζάχαρη με πλέον πρόσφατο παράδειγμα την Πολωνία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η διοίκηση της «Ηπειρωτικής Εταιρείας Εμφιαλώσεων», όπως είναι το πραγματικό της όνομα, αλλά που έχει καταστεί γνωστή με την ονομασία του βασικού σήματός της «Βίκος», συνολικά οι πωλήσεις σε όγκο της κατηγορίας «cola zero sugar» έχει αυξηθεί κατά 57% από το 2016, αποτελώντας πλέον το 30% της κατηγορίας cola με κάτι λιγότερο από έναν στους τρεις καταναλωτές να προτιμά προϊόντα αυτής της κατηγορίας. «Όταν ένας στους τρεις επιλέγει cola zero υπάρχει μια σημαντική αγορά για εμάς. Πλέον θέλουμε να προσφέρουμε στον καταναλωτή την επιλογή μιας ελληνικής πρότασης», τόνισε χαρακτηριστικά χθες στη διάρκεια διαδικτυακής παρουσίασης ο διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της «Βίκος» και εκπρόσωπος της δεύτερης γενιάς της οικογένειας κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς. Σημειώνεται ότι το 2020 σε σύγκριση με το 2019 η κατηγορία cola χωρίς ζάχαρη κατέγραψε αύξηση σε όγκο πωλήσεων κατά 18%, ενώ η κανονική cola το ίδιο διάστημα αναπτύχθηκε με ρυθμό 11,3%. Συνολικά η κατηγορία των αναψυκτικών cola στην Ελλάδα έκλεισε το 2020 με αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 4,6%.

Για να αντιληφθεί κάποιος τη σημασία της κατηγορίας cola zero sugar, αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από λίγες εβδομάδες ο διευθύνων σύμβουλος της The Coca – Cola Company Τζέιμς Κουίνσυ με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πολυεθνικού κολοσσού για το 2020, ανέφερε ότι το 2021 και τα επόμενα χρόνια η ισχυρότερη πηγή ανάπτυξης για την εταιρεία θα είναι Coke Zero Sugar, προϊόν που κατέγραψε αύξηση πωλήσεων και την χρονιά της πανδημίας.

Πώς σκοπεύει να «χτυπήσει» η «Βίκος» τον εξαιρετικά ισχυρό ανταγωνισμό στην κατηγορία της cola zero sugar; Με τιμή που σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας θα είναι χαμηλότερη (στη συσκευασία των έξι) κατά 20% σε σχέση με τον ηγέτη της αγοράς, με την προβολή της ελληνικότητας του προϊόντος, ότι πρόκειται δηλαδή για την πρώτη ελληνική cola χωρίς ζάχαρη, καθώς και με την επισήμανση ότι πρόκειται για την πρώτη cola στην Ελλάδα με φυσικό μεταλλικό νερό. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τώρα η «Βίκος» διέθετε στην αγορά κανονική cola καθώς και cola με στέβια.

Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην κατηγορία cola είναι 4,2%, ενώ συνολικά στην κατηγορία των αναψυκτικών διαμορφώνεται σε 5%.

Πρόσφατα η εταιρεία ολοκλήρωσε επενδύσεις συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ οι οποίες περιλάμβαναν μεταξύ άλλων : α) την επέκταση της μονάδας εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο εργοστάσιο της «Βίκος» στο Καλπάκι Ιωαννίνων ύψους 10,87 εκατ. ευρώ, αυξάνοντας τη συνολική δυναμικότητα σε 108.000 φιάλες/ώρα, β) την επέκταση της μονάδας εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού και επιτραπέζιου νερού στην Περίβλεπτο Ιωαννίνων, ύψους 6,59 εκατ. ευρώ, αυξάνοντας τη συνολική δυναμικότητα σε 200.000 φιάλες/ώρα και γ) την επέκταση της δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας παραγωγής προπλάσματος πλαστικών φιαλών ΡΕΤ και πωμάτων ΡΕ στη Βιομηχανική Περιοχή των Ιωαννίνων, ύψους 3 εκατ. ευρώ με συνολική δυναμικότητα 442.269 preform (καπάκια) /ώρα.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News