Business & Finance Παρασκευή 19/02/2021, 20:51
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Κίνα «έσωσε» τις εταιρείες πολυτελών ειδών

φωτ. REUTERS

Παρά το κλείσιμο των καταστημάτων και το φρένο στον τουρισμό, οι εταιρείες προϊόντων πολυτελείας περιόρισαν την πτώση στις πωλήσεις τους το 2020, κυρίως χάρη στην ανάκαμψη της οικονομίας της Κίνας, αλλά και στις αγορές που έκαναν οι Ευρωπαίοι σε μία προσπάθεια να αντισταθμίσουν τη στέρηση των ταξιδίων και των εστιατορίων. 

Την περασμένη χρονιά, η υπ’ αριθμόν 1 παγκοσμίως εταιρεία πολυτελών ειδών, η LVMH, κατάφερε να συγκρατήσει στο 17% τη μείωση στον κύκλο εργασιών της, που ανήλθε στα 44,6 δισ. ευρώ. Η Kering κατέγραψε επίσης μείωση της τάξης του 17,4% με έσοδα 13,4 δισ. ευρώ, ενώ η Hermès περιόρισε τη πτώση των πωλήσεών της στο 7,2% με συνολικά έσοδα 6,38 δισ.ευρώ.

Αυτό το γαλλικό τρίο ευνοήθηκε από την ανάκαμψη το δεύτερο εξάμηνο, όπως και η Suisse Richemont (στην οποία ανήκει ο οίκος Cartier) που ανακοίνωσε κύκλο εργασιών 4,1 δισ. ευρώ στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, με αύξηση 1%.

Αναμφισβήτητα, η ανάκαμψη στην Ασία το δεύτερο εξάμηνο του έτους, σε συνδυασμό με την επιτυχία των διαδικτυακών πωλήσεων, ήταν ο κινητήριος παράγοντας αυτής της εξέλιξης.

«Η κινεζική οικονομία ανέκαμψε πρώτη και πιο πολύ», ανέφερε ο Αρνό Καντάρ, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην Flornoy et Associés, προσθέτοντας ότι οι Κινέζοι καταναλωτές ήθελαν να νοιώσουν καλά, ύστερα από «μια αποτυχημένη κινεζική πρωτοχρονιά το 2020».

Έτσι, η LVMH πραγματοποίησε το 34% των πωλήσεων της στην Ασία (εκτός της Ιαπωνίας) την περασμένη χρονιά (συγκριτικά με 30% το 2019) και η Kering το 38% (συγκριτικά με 34%).

Μόνο για το τέταρτο τρίμηνο, η Richemont είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 21% στην περιοχή αυτή, με αύξηση 80% των εσόδων της στην Κίνα. Σε ό,τι αφορά την Hermès, έκανε λόγο για ένα «εξαιρετικό τέταρτο τρίμηνο» στην Ασία με αύξηση των εκεί πωλήσεων 47%.

«Η Κίνα δεν ήταν ο μοναδικός παράγοντας το 2020», σχολίασε, ωστόσο, ο Αρνό Καντάρ. Στην Ευρώπη, τα υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων «που δεν μπορούσαν πλέον να ταξιδέψουν ή να πάνε σε ένα βραβευμένο εστιατόριο», έβρισκαν ευχαρίστηση στις αγορές προϊόντων.

Money Review