Business & Finance Σάββατο 6/02/2021, 21:30
ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Τί θα σημάνει ένα αυτοκίνητο Apple για τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες;

φωτ. REUTERS

H Tesla θεωρείτο «η Apple της αυτοκινητοβιομηχανίας» για την τεχνολογία των οχημάτων της. 

Τώρα όμως που η Apple βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη νοτιοκορεατική Hyundai-Kia για την κατασκευή του δικού της ηλεκτρικού οχήματος, τί σημαίνει η εξέλιξη αυτή για τη Tesla και τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες;

Σίγουρα, είναι περίπλοκο. Η Apple είναι γνωστή για τη μυστικότητά της και δεν υπάρχει μεγάλη πληροφόρηση αναφορικά με το επιχειρησιακό της μοντέλο για το Apple Car. Το γεγονός όμως ότι ο αμερικανικός κολοσσός εισέρχεται συνεχώς σε νέες δραστηριότητες – κινητά, ρολόγια, μουσική, streaming κα – έχει σημάνει και εξακολουθεί να σημαίνει σημαντικές πιέσεις για τις εδραιωμένες εταιρείες. Ενα αυτοκίνητο λοιπόν δεν θα διαφέρει από αυτή τη λογική. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Apple μπαίνει στην αυτοκινητοβιομηχανία και θα ασκήσει πιέσεις στους υπόλοιπους παίκτες», λέει ο Μάικλ Ράμσεϊ, αντιπρόεδρος και αναλυτής στην αγορά αυτοκινήτου της εταιρείας ερευνών Gartner. O ίδιος προσθέτει ότι το οικοσύστημα της Apple θα ενσωματωθεί στο αυτοκίνητό της, κάτι που καμία άλλη επιχείρηση δεν το έχει επιτύχει πέραν της Google. 

Σύμφωνα με πηγές που συμμετέχουν στις συζητήσεις μεταξύ Apple και Ηyundai-Kia, το νέο ηλεκτρικό όχημα προγραμματίζεται για βγεί στην παραγωγή το 2024 σε εργοστάσιο της Kia στη Τζόρτζια, χωρίς ωστόσο να έχει επιτευχθεί ακόμη κάποια συμφωνία. Το Bloomberg ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών διεκόπησαν. 

Ο Σαμ Αμπουελσαμίντ, αναλυτής της Navigant, εκτιμά ότι η Apple διαθέτει και το χρήμα και την τεχνογνωσία για να κατασκευάσει ένα αυτόνομο ηλεκτρικό όχημα, όμως και πάλι παραμένει δύσκολο εγχείρημα. Ο ίδιος δεν πιστεύει ότι το όχημα αυτό θα είναι από την πρώτη στιγμή διαθέσιμο στους καταναλωτές, αλλά μόνο οι υπηρεσίες του στο κοινό, όπως διανομές ή διαμετακόμιση.  

Η δυναμική των αυτόνομων οχημάτων για υπηρεσίες, όπως διανομές αγαθών και διαμετακόμιση είναι τεράστια. Η Cruise, θυγατρική της GM που ειδικεύεται στα οχήματα αυτόνομης οδήγησης, αποτιμά την αγορά αυτόνομων οχημάτων στα 8 τρισ.δολάρια. Η αναλύτρια της Morgan Stanley Κέιτι Χάμπερτι την αποτιμά ακόμη υψηλότερα στα 10 τρισ.δολάρια. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News