Όμιλος AVE: Το φετινό πλάνο για το δίκτυο της Carrefour σε Ελλάδα και Βουλγαρία
Με ανάπτυξη 45,4% έκλεισε το α’ εξάμηνο του 2024 για τον όμιλο AVE, αύξηση η οποία προέρχεται από την ενοποίηση των αποτελεσμάτων της Retail & More Athens Stores από την έναρξη της χρήσης, μετά την εξαγορά της από την βασική θυγατρική του Ομίλου Retail & More A.E. στο τέλος του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου διαμορφώθηκαν σε €11,66 εκατ. από €8,02 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2023.
Ο τομέα του χονδρικού εμπορίου ευρείας κατανάλωσης (super market) εμφάνισε πωλήσεις €5,89 εκατ. από €1,1 εκατ. πέρυσι, ο τομέας εκμετάλλευσης δικαιωμάτων ταινιών & διανομής videogames €5,27 εκατ. έναντι €6,27 εκατ. το περυσινό α’ εξάμηνο, ενώ ο τομέας επεξεργασίας ήχου είχε πωλήσεις €500 χιλ. από €656 χιλ. το 2023. Ακόμη τα μικτά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν (+122%) φθάνοντας τα €2,15 εκατ., ενώ σε αρνητικό έδαφος παρέμειναν αν και μειώθηκαν, τόσο τα EBITDA (-€1,6 εκατ.) όσο και τα αποτελέσματα μετά από φόρους (-€4,23 εκατ.)
Στο τέλος του α’ εξαμήνου ο όμιλος εμφάνιζε αρνητικό κεφάλαιο κίνησης με το σύνολο των κυκλοφορούντων περιουσιακών του στοιχείων να υπολείπεται του συνόλου των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του κατά περίπου €1,68 εκατ. έναντι αρνητικού κεφαλαίου κίνησης € 4,80 εκατ. μία χρονιά πριν.
Στις 30 Ιουλίου η AVE προέβη σε σύμβαση για την οριστική αποπληρωμή δανειακών υποχρεώσεων αξίας € 21,7 εκατ., με πρόωρη αποπληρωμή. Με βάση τα παραπάνω, η συνολική ωφέλεια που προέκυψε από τη πρόωρη αποπληρωμή ποσού €16 εκατ. (ποσό 21,7 εκατ. υπόλοιπο την 30.06.2024 μείον το ποσό των €5,7 εκατ. που καταβλήθηκε στις 30.07.2024) θα περιληφθεί στα αποτελέσματα κατά το 2ο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης.
Μετά από την κίνηση αυτή εκτιμάται ότι το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας θα διαμορφωθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα. Σε κάθε περίπτωση, κατά την οποία εξακολουθεί να προκύπτει αρνητικό κεφάλαιο κίνησης για την εταιρεία, η διοίκηση θα αντλήσει τα απαιτούμενα κεφάλαια μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, όπως έχει πράξει και στο παρελθόν.
Οι μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις στις 30/6/2024 μειώθηκαν στα €24,55 εκατ. από €28,06 εκατ. στο τέλος του 2023 και οι βραχυπρόθεσμες δανειακές σε €9,86 εκατ. από περίπου €10 εκατ. στις 31/12/2023.
Προοπτικές
Για το δεύτερο εξάμηνο του 2024, προβλέπεται σταθεροποίηση των πωλήσεων της AVE με τάσεις ανάκαμψης, κυρίως λόγω εποχικότητας και της θετικής πορείας του τουρισμού που καταγράφεται.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024 θα επηρεαστούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από το ρυθμό ανάπτυξης της βασικής πλέον, εταιρείας του Ομίλου, Retail & More.
Το σύνολο των καταστημάτων της Retail & More κατά την 30/6/2024 ανερχόταν σε 43 καταστήματα Carrefour, εκ των οποίων τα 17 είναι εταιρικά.
Στο πρώτο μισό της φετινής χρονιάς, ο Όμιλος, μέσω της Retail & More, υλοποίησε σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργική ενσωμάτωση των καταστημάτων «economy» και το rebranding αυτών σε «Carrefour express», προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία του και την αναγνωρισιμότητα του σήματος ( brand awareness) και στην Αττική.
Παράλληλα συνεχίζει την ανάπτυξη δικτύου νέων καταστημάτων, εταιρικών και franchise, έτσι ώστε το δίκτυο να υπερβαίνει τα 50 καταστήματα στο τέλος του έτους.
Το πλάνο επέκτασης του δικτύου θα υποστηριχθεί από ανάπτυξη εργαλείων πιστότητας σύμφωνα με τη στρατηγική της Carrefour με λανσάρισμα της κάρτας πιστότητας το Νοέμβριο.
Όσον αφορά την Βουλγαρία, τα πλανά περιλαμβάνουν το Rebranding των 22 καταστημάτων Parkmart και Aldo. Σημειώνεται ότι το α’ εξάμηνο εγκαινιάστηκαν 12 Carrefour market και Carrefour express σε Βάρνα, Σόφια και Μπούργκος.
Συνολικά για το 2024 o Όμιλος, αναμένει ανάπτυξη των πωλήσεων σε διψήφιο ποσοστό, λόγω ωρίμανσης των υφιστάμενων καταστημάτων και οργανικής γεωγραφικής ανάπτυξης.
Τέλος, η διοίκηση του ομίλου θεωρεί κρίσιμη τη συνέχιση της συνεργασίας με τους κύριους προμηθευτές του μέσω των οποίων διαθέτει στην αγορά, videogames, κονσόλες για gaming (PS, XBOX, Nintendo) και γενικότερα αξεσουάρ σχετιζόμενα με το gaming, που προμηθεύεται από προμηθευτές κυρίως του εξωτερικού βάσει σχετικών συμβολαίων αποκλειστικής διανομής που έχει υπογράψει.
Σημειώνει ωστόσο ότι, η εμπορική απήχηση των προς εκμετάλλευση τίτλων εμπεριέχει αυξημένο κίνδυνο και υψηλό βαθμό αβεβαιότητας, δεδομένου ότι εξαρτάται από διάφορους παράγοντες επί των οποίων ο Όμιλος δεν έχει έλεγχο.
Διαβάστε επίσης:
Δεύτερη ευκαιρία αναζητούν τέσσερις εταιρείες
Προ των πυλών νέος κύκλος εξαγορών στον κλάδο τροφίμων
Retail & More: Το πλάνο ανάπτυξης για καταστήματα Carrefour σε Ελλάδα, Κύπρο και Βαλκάνια
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News