DHL Express Hellas: Διατηρεί τα «κεκτημένα» της πανδημίας και συνεχίζει τις επενδύσεις στο δίκτυο
Στα επίπεδα των €105 εκατ., τα οποία θα αποτελέσουν νέο υψηλό για την εταιρεία, έχει βάλει τον πήχη για τον φετινό τζίρο η διοίκηση της DHL Express Hellas.
Το μερίδιο αγοράς της DHL Hellas στην Ελλάδα -η οποία απασχολεί σήμερα 766 άτομα, εκ των οποίων 530 αμείβονται από την DHL και οι υπόλοιποι μέσω συνεργατών της- ξεπερνά το 60%, σε μία αγορά των διεθνών μεταφορών όπου οι άλλοι μεγάλοι παίκτες είναι η FEDEX και η UPS. Στις μεταφορές εσωτερικού, οι οποίες αποτελούν συμπληρωματικό τομέα για την DHL, οι βασικοί παίκτες είναι μεταξύ άλλων η ACS, η Γενική Ταχυδρομική, η Speedex κ.ά.
Όπως ανέφερε στο MR ο Managing Director της DHL Express South East Europe, Λευτέρης Σαμαράς, η εταιρεία εμφανίζει μονοψήφια ανάπτυξη σε αξία με άνοδο των όγκων αν και έχουν υποχωρήσει τα κιλά, εξέλιξη η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, οφείλεται στο γεγονός ότι «επί covid παίρναμε μεγαλύτερα φορτία λόγω της διαταραχής που υπήρχε στην εφοδιαστική αλυσίδα. Πάντως, παρά τις δυσκολίες και παρότι η πανδημία ανέβασε πολύ τον πήχη, συνεχίζουμε σε υψηλά επίπεδα”.
Στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη ζήτηση στο οδικό προϊόν, αλλά και για παραδοσιακούς κλάδους όπως η ναυτιλία. Παράλληλα αναθερμαίνεται το ενδιαφέρον για τον τομέα ένδυσης/ υπόδησης, καθώς τα προηγούμενα χρόνια είχε υποχωρήσει σημαντικά.
Στο προσκήνιο εξακολουθεί να βρίσκεται το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο ήρθε για να μείνει, όπως τόνισε ο κ. Σαμαράς.
Πάντως, οι διεθνείς μεταφορές αποτελούν το core business της εταιρείας, καθώς καλύπτει σχεδόν το 80% των πωλήσεων. «Οι άλλοι τομείς είναι συμπληρωματικοί, αλλά τους χρειάζεσαι για να εξυπηρετείς τους πελάτες σου» προσθέτει ο επικεφαλής της DHL στην Ελλάδα.
Θυμίζουμε ότι από τις αρχές του χρόνου υπήρξε μία μέση ανοδική αναπροσαρμογή των τιμών της τάξεως του 4,9%, μέσω της οποίας, όπως είχε τονιστεί, «μας παρέχεται η δυνατότητα να επενδύουμε σε υπηρεσίες εξαιρετικής ποιότητας, να αυξάνουμε την ευελιξία μας παγκοσμίως και να εστιάζουμε, με υπευθυνότητα και σεβασμό στο περιβάλλον, στη βιώσιμη ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας». Σημειώνεται ότι η DHL Express προβαίνει σε ετήσια βάση σε αναπροσαρμογή των τιμών, λαμβάνοντας υπόψη τον πληθωρισμό, τις νομισματικές διακυμάνσεις καθώς και επιπλέον κόστη που σχετίζονται με ρυθμιστικά μέτρα και μέτρα ασφαλείας.
Επενδύσεις
Σε επενδυτικό επίπεδο, η εταιρεία επένδυσε πάνω από €7 εκατ. για την κατασκευή του νέου, υπερσύγχρονου κέντρου διαλογής της στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, το οποίο λειτουργεί από τις αρχές του 2021. Το κέντρο περιλαμβάνει σύγχρονες εγκαταστάσεις άνω των 5.000 τ.μ. και προηγμένες δυνατότητες διαχείρισης και διαλογής άνω των 2.000 αποστολών την ώρα. Ένα έργο το οποίο εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο της αναβάθμισης της παρουσίας της DHL Express στη Βόρεια Ελλάδα, παρέχοντας δυνατότητες καθημερινής σύνδεσης, με ένα διεθνές δίκτυο 220 χωρών.
Σχετικά με το δίκτυο η εταιρεία έχει σήμερα 40 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, “είτε δικά μας, είτε με συνεργάτες – με το ίδιο look and feel” σημειώνει ο κ. Σαμαράς, προσθέτοντας πως “σε όποιο κατάστημα κι αν μπει ο πελάτης, θα έχει την ίδια εμπειρία”.
Φέτος η εταιρεία άνοιξε ένα νέο κατάστημα στην Πάτρα και σχεδιάζει το άνοιγμα ενός ακόμη σε επαρχιακή πόλη.
“Την τελευταία πενταετία έχουμε κάνει σημαντικές επενδύσεις, καθώς ανοίξαμε περίπου 10 νέα καταστήματα. Π.χ. ανοίξαμε στη Γλυφάδα, στη Νέα Σμύρνη, στην Κηφισιά, στην Κατεχάκη κ.ά. Παράλληλα ανακαινίσαμε το κατάστημά μας στη Φιλελλήνων, στο κέντρο της Αθήνας”, συμπλήρωσε ο κ. Σαμαράς.
Επίσης η εταιρεία συνεργάζεται με τρίτους για αποστολές δεμάτων μέσω smart lockers και πιο συγκεκριμένα με την box now, “γιατί υπάρχει μεγάλη ζήτηση από τον κόσμο που δεν μπορούμε να ικανοποιήσουμε μόνοι μας, όλες τις ώρες, μέσω του δικτύου μας”. Παράλληλα συνεργάζεται και με το Skroutz, με το οποίο εξετάζει διεύρυνση της συνεργασίας.
Σε ερώτημα για το αν θα μπορούσε να παρέχει μόνη της η DHL τέτοιες υπηρεσίες, ο κ. Σαμαράς ανέφερε ότι “δοκιμάσαμε παλαιότερα με τα sweet boxes να παρέχουμε ανάλογες υπηρεσίες, αλλά ήταν μια non core δραστηριότητα, ακριβή, και η οποία έχει ανάγκες συντήρησης”.
Η εικόνα του group
Σχετικά με τις γενικότερες προοπτικές του ομίλου DHL διεθνώς, υπογραμμίζεται ότι για τρία χρόνια η αγορά είχε «κακομάθει» τους αναλυτές και τους επενδυτές, εμφανίζοντας πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, οι οποίοι όπως είναι φυσικό δεν θα μπορούσαν να συνεχιστούν και μετά το πέρας της πανδημίας.
Τα έσοδα του group υποχώρησαν οριακά κατά 0,3% στο εξάμηνο, στα €41 δισ., με τα EBIT να καταγράφουν πτώση της τάξης του 20%, στα €2,66 δισ. Πάντως η διοίκηση εξακολουθεί να έχει guidance για EBIT άνω των €6 δισ., σε ένα εύρος μεταξύ €6-€6,6 δισ.
Ανά τομέα, οι διεθνείς αποστολές express διαμορφώθηκαν σε €12,22 δισ., με μικρή μείωση 1,4% σε ετήσια βάση.
Ο τομέας του global forwarding εμφάνισε πτώση 8%, στα €9,5 δισ.
Οι οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές (freight) είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται οριακά κατά 0,7%, στα €2,64 δισ. Οι αεροπορικές μεταφορές υποχώρησαν κατά 7,1%, στα €2,97 δισ., οι θαλάσσιες κατά 14,5%, στα €2,71 δισ. και οι υπόλοιπες διεθνείς μεταφορές κατά 9,3%, στα €1,23 δισ. Τα EBIT του τομέα έπεσαν κατά 30,2%, στα €542 εκατ.
Στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας καταγράφηκε άνοδος εσόδων κατά 4,1%, στα €8,68 δισ. χάρη σε νέες αγορές, ανανεώσεις συμβολαίων και επέκταση της ecommerce δραστηριότητας. Τα EBIT του τομέα αυξήθηκαν σε ποσοστό 7,2%, στα €535 εκατ.
Το ecommerce παρήγαγε έσοδα €3,3 δισ., με αύξηση 9,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, αν και τα EBIT υποχώρησαν στα €125 εκατ. από €159 εκατ. πέρυσι λόγω υψηλότερου κόστους, εξέλιξη η οποία αποδίδεται στις συνεχιζόμενες επενδύσεις για την επέκταση των δικτύων.
Ο τομέας ταχυδρομείου και δεμάτων στη Γερμανία αναπτύχθηκε με 2,8% και έσοδα €8,43 δισ., ενώ τα EBIT αυξήθηκαν κατά 24,1%, στα €324 εκατ.
«Η διοίκηση του group πιστεύει πολύ στις προοπτικές του β’ εξαμήνου, κάτι το οποίο ήδη φαίνεται και από τις δικές μας αποστολές» ανέφερε ο κ. Σαμαράς, προσθέτοντας ότι «στο πρώτο μισό του έτους καταγράφηκε μία υψηλότερου του αναμενομένου συγκράτηση της ζήτησης σε παγκόσμιο επίπεδο, λόγω της παγκόσμιας αναταραχής σε οικονομικό, πολιτικό και γεωπολιτικό επίπεδο. Παρατηρούνται δε και έντονα σκαμπανεβάσματα μήνα με το μήνα».
Διαβάστε επίσης:
Αερομεταφορείς: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες υπερτερούν των αμερικανικών στα καθαρά καύσιμα
Οι CEO φοβούνται ότι οι ασταθείς αλυσίδες εφοδιασμού είναι πλέον η νέα κανονικότητα
DHL Express: Επενδύει στο δίκτυο για περαιτέρω ανάπτυξη – Ανατιμήσεις 4,9%
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News