Arivia: Ενισχύει στην παρουσία της εκτός Ελλάδας και εισάγει νέα plant based προϊόντα – Πτωτικά τα μεγέθη του 2023
Η περαιτέρω εκμετάλλευση του παγκόσμιου δικτύου της Upfield για διείσδυση στις αγορές χωρών που μέχρι σήμερα η Arivia δεν είχε πρόσβαση ή περιορισμένη εμπορική παρουσία, καθώς επίσης και η δημιουργία οικονομιών κλίμακας λόγω των δικτύων διανομής και παραγωγής της Upfield, περιλαμβάνονται στις βασικές προτεραιότητες της διοίκησης για τη φετινή χρονιά.
Επίσης στους στόχους της Arivia, γνωστής για την παραγωγή plant-based προϊόντων και κυρίως φυτικών τυριών, είναι:
- Η ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων της στις ΗΠΑ, τον Καναδά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία και την Ολλανδία με προσθήκη νέων σημείων διάθεσης και ανάπτυξη ιδίων εμπορικών σημάτων (own brands)
- Η εισαγωγή καινοτόμων προϊόντων για την περαιτέρω ανάπτυξη των κύριων αγορών, μέσω στοχευμένων επενδύσεων σε προσωπικό και στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης
- Η συνεχής εμπορική ανάπτυξη, καθώς η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος δημιουργεί προκλήσεις στην περεταίρω αύξηση των πωλήσεων
- Η αύξηση της κερδοφορίας, την οποία αναμένεται να υποστηρίξει η μείωση που παρατηρείται μέσα στο 2024 στις τιμές πρώτων υλών, συσκευασίας και ενέργειας
- Οι συνέργειες που αναμένεται να προκύψουν από την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης της εταιρείας στο ERP και στον τρόπο λειτουργίας του ομίλου της Upfield
Πιέσεις στα μεγέθη του 2023
Οι πιέσεις στη ζήτηση και η αύξηση του ανταγωνισμού οδήγησαν σε υποχώρηση της τάξης του 17,56% για τις πωλήσεις της Arivia το 2023 οι οποίες υποχώρησαν σε €97,1 εκατ. από τα σχεδόν €118 εκατ. του 2022, με το περιθώριο κέρδους της να μειώνεται σε 43% από 49,5% μία χρονιά πριν. Το EBITDA υποχώρησε στα €30 εκατ. από €43 εκατ. το 2022, ενώ η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε σε €21 εκατ. έναντι €33,17 εκατ. μία χρονιά πριν.
Το 2023 χαρακτηρίστηκε από σημαντικές πληθωριστικές πιέσεις λόγω της ενεργειακής κρίσης. Υπήρξαν σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, υλικών συσκευασίας, ενέργειας, μεταφορικών εξόδων κ.ά. που ήταν άμεσα αισθητές ήδη από τα τέλη του 2022.
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις, η Διοίκηση της εταιρείας παρακολουθούσε τις εξελίξεις και έλαβε σχετικά μέτρα προχωρώντας σε αναγκαίες ανατιμήσεις των προϊόντων. Ταυτόχρονα, σύναψε εγκαίρως συμβάσεις με σημαντικούς προμηθευτές ά υλών προκειμένου να δεσμεύσει ευνοϊκές τιμές για την Arivia.
Η εταιρεία του ομίλου Upfield, η οποία είδε τα κέρδη της να υποχωρούν σε σημαντικά ποσοστά, μείωσε πέρυσι το προσωπικό σε 704 εργαζομένους από 770 το 2022.
Violife και ψηφιακός μετασχηματισμός
Σχετικά με τις άλλες κινήσεις της Arivia πέρυσι, η εταιρεία στα πλαίσια της ενίσχυσης, προώθησης και επέκτασης του σήματος Violife συνέχισε τη στοχευμένη παγκόσμια διαφημιστική εκστρατεία, εντάσσοντας στο δυναμικό του έμπειρη ομάδα στελεχών αλλά και δεσμεύοντας σημαντικά κονδύλια για την προώθηση του brand, πρωτίστως στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Επίσης, το 2022 ελήφθη η απόφαση για ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας και ενσωμάτωση στο ERP του ομίλου της Upfield. Η έναρξη των εργασιών έγινε στα τέλη του 2022 και ολοκληρώθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Η εταιρεία αποσκοπεί στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των εσωτερικών διαδικασιών που θα είναι κοινές σε όλο τον Όμιλο. Η λειτουργία του Ομίλου σε ένα κοινό σύστημα επιτυγχάνει βελτιστοποιημένες επιχειρηματικές διαδικασίες και βέλτιστες πρακτικές με απώτερο σκοπό την υποστήριξη της κερδοφόρας ανάπτυξης.
Η Upfield είναι ο μεγαλύτερος όμιλος παραγωγής και εμπορίας τροφίμων φυτικής προέλευσης στον κόσμο, ιδιαίτερα στην κατηγορία φυτικών προϊόντων spreads & εναλλακτικών των τυριών, με περισσότερες από 100 μάρκες, εκ των οποίων κορυφαίες είναι οι: Flora, Becel + ProActiv, Rama, Country Crock, BlueBand και Violife.
Ο όμιλος, ο οποίος απασχολεί περισσότερους από 4.800 εργαζομένους με14 εργοστάσια παραγωγής σε όλο τον κόσμο, διαθέτει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 90 χώρες.
Διαβάστε επίσης:
Ροδούλα: Βάζει τον πήχυ των πωλήσεων στα 46,6 εκατ. μέχρι το 2029
Από το μπακάλικο στο σούπερ μάρκετ – Ο επιχειρηματίας που άλλαξε το λιανεμπόριο και το marketing
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News