Business & Finance Πέμπτη 5/09/2024, 09:13 ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H «τέλεια καταιγίδα» πλήττει ένδυση και κλωστοϋφαντουργία

H «τέλεια καταιγίδα» πλήττει ένδυση και κλωστοϋφαντουργία

Αρνητικά σήματα για το πρώτο τρίμηνο στέλνει η ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας, καθώς η μειωμένη κατανάλωση λόγω του πληθωρισμού, η οικονομική αβεβαιότητα εξαιτίας των γεωπολιτικών εντάσεων και η μειωμένη ζήτηση για το «ευρωπαϊκό ρούχο» από αγορές εκτός Ευρώπης επηρέασαν αρνητικά τον κλάδο.

Τα μηνύματα αυτά λαμβάνουν και οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που παραμένουν ανήσυχες για τις εξελίξεις στον κλάδο, αφού όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό και με τις –κατά καιρούς– αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα αποτελούν την «τέλεια καταιγίδα». «Οι χρόνοι παράδοσης των προϊόντων ένδυσης που κατασκευάζονται κυρίως στην Ασία έχουν διπλασιαστεί, το ίδιο και το κόστος μεταφοράς τους», λέει στέλεχος του κλάδου ένδυσης στην «Κ».

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενδυσης – Κλωστοϋφαντουργίας Euratex, που επικαλείται σε σχετική ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος, σε αρνητική τροχιά κατά το πρώτο τρίμηνο βρίσκεται σχεδόν το σύνολο των οικονομικών δεικτών του κλάδου. Η παραγωγή της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ένδυσης σημείωσε πτώση 4,7% στην κλωστοϋφαντουργία και 8,1% στην ένδυση, ενώ και οι εξαγωγές των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων του κλάδου εξακολούθησαν να κινούνται πτωτικά και κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Υπενθυμίζεται πως το 2023 οι εξαγωγές ενδυμάτων μειώθηκαν κατά 3,4% σε αξία, στα 37 δισ. ευρώ, ενώ ισχυρότερη κατά 28,7% ήταν η μείωση των εξαγωγών σε τιμές όγκου, από 667.000 τόνους το 2022 σε 476.000 τόνους. Η υποχώρηση της κατανάλωσης στις περισσότερες αγορές εξαιτίας και του υψηλού πληθωρισμού δεν άφησε πέρυσι ανεπηρέαστη και την ελληνική αγορά.

Η ζήτηση από τις ευρωπαϊκές αγορές, στις οποίες κυρίως απευθύνονται οι ελληνικές εταιρείες, έχει μειωθεί, με αποτέλεσμα οι εξαγωγές ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το 2023 να καταγράψουν μείωση κατά 22,8% σε αξία.

Σύμφωνα με τη Euratex, το πρώτο τρίμηνο του 2024 οι εξαγωγές της ευρωπαϊκής βιομηχανίας κατέγραψαν πτώση 4% στην ένδυση και 5,9% στην κλωστοϋφαντουργία, ενώ η μειωμένη κατανάλωση στην Ευρώπη οδήγησε σε σημαντική υποχώρηση και των εισαγωγών των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Ετσι καταγράφηκε διψήφια μείωση των εισαγωγών τόσο στον κλάδο της ένδυσης (13,1%) όσο και της κλωστοϋφαντουργίας (11%). Στο μεταξύ, πτωτικά κινήθηκαν και οι τζίροι των επιχειρήσεων καταγράφοντας πτώση 6,7% στην κλωστοϋφαντουργία και 5,4% στην ένδυση.

Διαβάστε επίσης: 

H&M Ελλάδας: Κινείται με… σύνεση για διατήρηση των μεγεθών της – Τι λέει για τα πρόστιμα των 361,4 χιλ.

Οι Ελληνες επιλέγουν την αθλητική ένδυση – Διόγκωση του athleisure από το 2018

SARKK: Νέα καταστήματα σε Μύκονο, Κέρκυρα και Λάρισα για τον διανομέα Tommy Hilfiger και Calvin Klein

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News