VTF: Η υψηλή κερδοφορία του 2023 και το πρόστιμο της ΔΙΜΕΑ – Επενδύσεις σε supply chain και παραγωγή
Στα €48,2 εκατ., με μικρή ανάπτυξη της τάξης του 1,41%, έκλεισε το 2023 για την Vassiliou Trofinco (VTF), η οποία αύξησε το μικτό της αποτέλεσμα κατά 18,6%, στα €10,16 εκατ.
Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία της, το EBITDA ανήλθε σε €4,33 εκατ. από €3,013 εκατ. το 2022, ενώ με αύξηση της τάξης του 30% κινήθηκαν τα προ φόρων (στα €1,855 εκατ.) και τα καθαρά κέρδη (€1,41 εκατ.).
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι την περασμένη άνοιξη επιβλήθηκε στην εταιρεία διοικητικό πρόστιμο ύψους €263 χιλ. με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης για φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας επί ορισμένων ειδών. Η διοίκηση της εταιρείας θεωρεί ότι ο έλεγχος της ΔΙ.Μ.Ε.Α (Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς) στηρίχθηκε σε ανακριβή στοιχεία και μη πραγματικά γεγονότα και αφετέρου ότι πολλές διατάξεις του ανωτέρω Νόμου δεν έχουν εφαρμογή στις συγκεκριμένες πωλήσεις που ελέγχθηκαν. Για το λόγο αυτό άσκησε ένδικα μέσα προσφεύγοντας στα διοικητικά δικαστήρια για την ακύρωση του ως άνω προστίμου καθότι θεωρεί ότι θα δικαιωθεί πλήρως και ως εκ τούτου δεν συντρέχει λόγος διενέργειας σχετικής πρόβλεψης σε βάρος των αποτελεσμάτων της χρήσης 2024.
Για τη φετινή χρονιά, κρίσιμα θέματα όπως ο πληθωρισμός, το ενεργειακό κόστος, τα επιτόκια, οι διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες, η εξέλιξη της πανδημίας καθώς και οι πρόσφατες γεωπολιτικές αναταράξεις με επίκεντρο την Ουκρανία, παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι τα αποτελέσματα του 2024 θα συνεχίσουν να είναι θετικά με αυξητικές τάσεις παρά τις πληθωριστικές πιέσεις και την ενεργειακή κρίση.
Στόχος για τις επόμενες χρήσεις είναι η ανάπτυξη σε νέους πελάτες και νέα σχήματα (χονδρεμπόριο, αγροτουρισμός , αθλητικός και θρησκευτικός τουρισμός, κρουαζιερόπλοια, catering κλπ)
Η παρουσία στο retail και το HoReCa
Σχετικά με το 2023, επισημαίνεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις πως, παρά τις αυξήσεις τιμών με την ενεργειακή κρίση, η VTF αύξησε τον κύκλο εργασιών της και διατήρησε σημαντικό μερίδιο στην αγορά που δραστηριοποιείται.
Παράλληλα διατηρήθηκαν οι ήδη υπάρχουσες συνεργασίες με Σούπερ Μάρκετ (Σκλαβενίτης, Lidl, Γαλαξίας, ΑΒ Βασιλόπουλος, Κρητικός, Μασούτης, Metro, The Mart κ.ά.) ενώ και στο κανάλι HoReCa (ξενοδοχεία), η VTF διαθέτει πλέον όλη τη γκάμα των εμπορευμάτων της (κρέατα, αλιεύματα και λαχανικά).
Οι πωλήσεις στο εξωτερικό παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με το 2022, η εκτίμηση όμως είναι ότι θα έχουν αυξητικές τάσεις τις επόμενες χρήσεις. Η διοίκηση σημειώνει ότι “η VTF συνεχίζει με επιτυχία τις συμμαχίες της μέσα από ένα άλλο κωδικολόγιο προϊόντων για πωλήσεις στο εξωτερικό μέσω της Lidl και με εγχώριους αντιπροσώπους σε Γαλλία, ΗΠΑ, Ρουμανία, Βουλγαρία, Γερμανία κλπ.”.
Η VTF δραστηριοποιείται στην αγορά των κατεψυγμένων τροφίμων προμηθεύοντας με κατεψυγμένα αλιεύματα, κρέατα, λαχανικά, πατάτες και φρούτα τις μεγαλύτερες αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ και ξενοδοχεία.
Στο HoReCa έχει παρουσία με τις σειρές Prime και 5 Ήπειροι και στο λιανεμπόριο με τα κατεψυγμένα αλιεύματα 7 Θάλασσες.
Επενδύσεις
Η VTF δραστηριοποιείται σε υπερσύγχρονες ψυκτικές εγκαταστάσεις αποθηκευτικού δυναμικού 5.000 παλετών στη Μαγούλα Αττικής ενώ πανομοιότυπες εγκαταστάσεις 500 παλετών λειτουργούν στη ΒΙΠΕ Ηρακλείου Κρήτης. Η εταιρεία διαθέτει επίσης υποκατάστημα και στη Θεσσαλονίκη και συνεργάζεται με εταιρείες – αντιπροσώπους σε όλη την Ελλάδα.
Στην εφοδιαστική αλυσίδα, η εταιρεία έχει επενδύσει περίπου €1 εκατ. την τελευταία πενταετία για πληροφοριακά συστήματα που εξασφαλίζουν τις διαδικασίες που σχετίζονται με την ποιότητα των προϊόντων της. Επιπλέον, η εταιρεία έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί συστήματα EDI, άυλης τιμολόγησης, document management, e–books, my data (όπως προβλέπονται από την νομοθεσία) και υιοθετεί χαμηλής κατανάλωσης εξοπλισμό, όπως think client, τεχνολογίες virtualization και διαδικασίες ανακύκλωσης εξοπλισμού και άλλων αναλώσιμων.
Στο μεταξύ, τον περασμένο Μάιο εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης project της εταιρείας που αφορά στον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων συσκευασίας, επεξεργασίας και τυποποίησης αλιευτικών προϊόντων στη Μαγούλα, συνολικού ύψους €1 εκατ.
Προϊόντα
Τα αλιεύματα προέρχονται από επιλεγμένες περιοχές αλιείας, με γνώμονα πάντα την αναζήτηση της καλύτερης πρώτης ύλης σε επίπεδο ποιότητας και επάρκειας. Για τον λόγο αυτό, η εταιρεία διατηρεί και χτίζει μακροχρόνιες στρατηγικές συνεργασίες με αλιευτικά πλοία, ενώ διατηρεί δικά της γραφεία σε διεθνείς τοποθεσίες αλίευσης, αλλά και τόπους παραγωγής (πχ. Ινδία)
Παράλληλα με τις εισαγωγές, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και σε αλιεύματα ελληνικών θαλασσών (κυρίως γαύρο, σαρδέλα), αλλά και ελληνικών ιχθυοκαλλιεργειών (κυρίως τσιπούρα, λαβράκι), τα οποία προμηθεύεται άμεσα μετά την εξαλίευση τους σε πρωτογενή μορφή και αναλαμβάνει ταχύτατα την επεξεργασία, μεταποίηση και κατάψυξή τους στις εγκαταστάσεις της.
Τον Απρίλιο του 2022 η VTF ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον τομέα της επεξεργασίας και συσκευασίας κρέατος. Στην εργοστασιακή μονάδα της Μαγούλας Αττικής, επεξεργάζονται προϊόντα κρέατος που στοχεύουν σε αγορές ΗoReCa και ιδιαίτερα σε συγκροτήματα ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς και σε μονάδες μαζικής εστίασης, που χρειάζονται πιο έτοιμες λύσεις. Έτσι, παρασκευάζονται συσκευασμένα σε ποικίλες συσκευασίες τεμάχια κρεάτων βοοειδών, χοιρινού, κοτόπουλου και αιγοπρόβειου κρέατος, έτοιμα για μαγείρεμα ή ψήσιμο μαριναρισμένα, προσαρμοσμένα στις συνταγές και στις ανάγκες των πελατών της εταιρείας.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News