Gaea: Τζίρος 16,6 εκατ. αλλά διεύρυνση ζημιών – Ανακλήσεις προϊόντων και αγωγές
Στα €16,6 εκατ. έκλεισε ο τζίρος της Gaea το 2023, ενώ το πρώτο τετράμηνο της φετινής χρονιάς ξεκίνησε με διψήφια ανάπτυξη.
Ωστόσο η εταιρεία διεύρυνε πέρυσι τις ζημιές της στις €928 χιλ. Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία, ο αντιπρόεδρος & CEO της Gaea, Thomas Brinkmann μιλώντας στο MR ανέφερε ότι «είχαμε πιέσεις καθώς η εταιρεία είχε να αντιμετωπίσει μεγάλες αυξήσεις στο λάδι και την ελιά, αλλά όλα τα υπόλοιπα, π.χ. γυαλί, ενεργειακά κ.ά., ισορρόπησαν» ωστόσο πρόσθεσε ότι «ανήκουμε σε έναν πολύ μεγάλο όμιλο – την Zertus GmbH – που μας στηρίζει και βλέπει μακροπρόθεσμα».
Το μικτό περιθώριο κέρδους ως ποσοστό επί των πωλήσεων μειώθηκε πέρυσι στο 22,5% από 28%. Κύριος παράγοντας ήταν η αύξηση της τιμής των πρώτων υλών και κυρίως του ελαιόλαδου, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση, καθώς την τιμή ελαιόλαδου ανά κιλό την καθορίζει η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα και συγκεκριμένα η Ισπανία. Λόγω της κακής εσοδείας 2022-2023 οι τιμές διπλασιάστηκαν, από τα 4€ σε 8€ ανά κιλό.
Λόγω των αυξήσεων της πρώτης ύλης η Gaea προχώρησε σε ανατιμήσεις της τάξης του 35% στο ελαιόλαδο τον περυσινό Ιούλιο. «Το μεγαλύτερο πρόβλημα για εμάς είναι πως η αύξηση της πρώτης ύλης, μας επηρεάζει άμεσα, αλλά μέχρι να περάσουμε τις αυξήσεις στο τελικό κατάστημα, στο retail, υπάρχει αρκετή καθυστέρηση. Θέλει καλό σχεδιασμό και προβλέψεις από τις εταιρείες», πρόσθεσε ο κ. Brinkmann.
Εκτός Ελλάδας το 82% του τζίρου
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το 81% των πωλήσεων της εταιρείας πραγματοποιείται στρατηγικά σε πέντε χώρες:
Πωλήσεις (σε € χιλ.) και μερίδιο ανά χώρα (2023)
· Γερμανία: 4.323 (26%)
· Ελλάδα-Κύπρος: 3.674 (22%)
· ΗΠΑ: 2.405 (14%)
· Ηνωμένο Βασίλειο: 1.819 (11%)
· Νορβηγία: 1.210 (7%)
Από το σύνολο των πωλήσεων το 82% αφορά εξαγωγές, ενώ το 90% των συνολικών πωλήσεων πραγματοποιείται σε 10 αγορές.
Αναφορικά με το πλάνο της εταιρείας, σύμφωνα με τα όσα είχε αναφέρει στο FnB Daily ο CEO της Gaea, Thomas Brinkmann “η βασική μας στρατηγική ήταν να ενισχύσουμε τις αγορές στις οποίες ήδη βρισκόμαστε και πιο συγκεκριμένα την Γερμανία, τις ΗΠΑ, την Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο”.
Αναφορικά με τις ΗΠΑ, η εταιρεία άλλαξε συνεργάτη διανομής, με σκοπό να αναπτυχθεί ταχύτερα στη συγκεκριμένη αγορά. Ειδικότερα, αποφάσισε να μην ανανεώσει τη 5ετή σύμβαση με την WFF και η διανομή των προϊόντων της ανατέθηκε στην Source Atlantique, που είναι υπεύθυνη για τη διανομή των επώνυμων προϊόντων σε όλα τα κανάλια πώλησης εκτός των online πωλήσεων. Παράλληλα άνοιξε το online shop, βάζοντας τους βασικούς της κωδικούς και στην Amazon – καθώς επίσης και στο iHerb – με τη διαχείριση του καναλιού να γίνεται από την Αθήνα. “Στην Αμερική ανοίγουμε την γκάμα των προϊόντων μας προς την κατηγορία του μεζέ. Θέλουμε να αλλάξουμε λίγο το portfolio και να προσφέρουμε περισσότερες επιλογές greek deli με σάλτσες, spreads, παξιμάδια και άλλα προϊόντα» σημείωσε ο κ. Brinkmann.
Φυτοφάρμακο σε LOT
Ωστόσο, το πρώτο μισό της φετινής χρονιάς, σημαδεύτηκε και από δύο αρνητικές εξελίξεις για την εταιρεία.
Πιο συγκεκριμένα, στις 3/5/2024 η εταιρεία ενημερώθηκε από τις Δανέζικες αρχές ότι ένα συγκεκριμένο LOT έχει ανιχνευτεί με όριο μεγαλύτερο από το επιτρεπτό στο φυτοφάρμακο Χλωροπυριφός. Η εταιρεία, η οποία προχώρησε στην άμεση ανάκληση των προϊόντων, έκανε έρευνα και διαπίστωσε ότι το συγκεκριμένο LOT παρήχθη από μία ποσότητα 8 τόνων που αγοράστηκε τον Νοέμβριο 2023 και συσκευάστηκε την δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου 2024. Η εταιρεία προχώρησε σε ανάκληση σε ακόμη τρία LOT στην Γερμανία, Νορβηγία και Ρουμανία. Όλοι οι διανομείς ενημερώθηκαν σύμφωνα με το standards διασφάλισης ποιότητας.
Επίσης η εταιρεία αποφάσισε:
– πλήρη έλεγχο όλων των ποσοτήτων ελαιόλαδου που αγοράζονται,
– έρευνα και αναγνώριση του ελαιοτριβείου που ευθύνεται για την ποσότητα που αγοράστηκε και ανιχνεύτηκε με το φυτοφάρμακο και διακοπή συνεργασίας. Ενημερώθηκαν, παράλληλα, όλες οι αρμόδιες Ελληνικές αρχές.
Αγωγή από πρώην διανομέα
Τον Φεβρουάριο του 2024 η Gaea έλαβε αγωγή από τον πρώην διανομέα της εταιρείας στην Γαλλία, την AIL AIL AIL, καθώς έπειτα από την διακοπή της συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στο τέλος του 2023, αξιώνει το δύο φορές του ετησίου τζίρου για τα διαφυγόντες πωλήσεις (783.000€). Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας δεν υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να χάσει η εταιρεία την υπόθεση. Το δικαστήριο ορίστηκε για τον Φεβρουάριο του 2025.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News