Business & Finance Τετάρτη 3/07/2024, 15:03
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξενοδοχεία: «Καμπανάκι» για τις πλατφόρμες online κρατήσεων

Ξενοδοχεία: «Καμπανάκι» για τις πλατφόρμες online κρατήσεων

Ανάγκη για ορθή εφαρμογή της Πράξης για Ψηφιακές Αγορές (DMA) διαπιστώνει σχετική έρευνα της HOTREC σχετικά με τα κανάλια διάθεσης δωματίων ξενοδοχείων στην Ευρώπη το 2024. Εξετάζοντας τις πρόσφατες εξελίξεις και τις τάσεις τον ευρωπαϊκό τομέα των καταλυμάτων, η έρευνα καταλήγει πως έτσι θα διασφαλιστεί μια πιο δίκαιη και ισορροπημένη μεταχείριση των ξενοδόχων από τις πλατφόρμες online κρατήσεων, (τους Online Travel Agencies ή OTAs), κυρίως την Booking και την Expedia που κυριαρχούν στην αγορά.

Ειδικότερα, τα βασικά συμπεράσματα της φετινής έρευνας είναι:

  • Τα τελευταία 10 χρόνια, οι OTAs κέρδισαν μερίδιο αγοράς της τάξης του 10% κατά μέσο όρο στον ευρωπαϊκό ξενοδοχειακό τομέα, γεγονός που αναδεικνύει την αυξανόμενη επιρροή τους.
  • Τα κανάλια πωλήσεων για τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία επιστρέφουν στις τάσεις που επικρατούσαν πριν από την πανδημία, όπου οι απευθείας κρατήσεις συνεχίζουν να μειώνονται.
  • Τα ξενοδοχεία βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε OTAs, για κρατήσεις, ιδίως τα μικρότερα ξενοδοχεία με λιγότερα δωμάτια
  • Οι δύο κυρίαρχοι παίκτες στην αγορά ξενοδοχειακών καταλυμάτων είναι η Booking Holdings και η Expedia Group. Η Booking κατέχει μερίδιο 71% στην αγορά OTAs, αυξημένο κατά 10% τα τελευταία 10 χρόνια. Η Expedia έχει μερίδιο αγοράς κοντά στο 15%, αυξημένο κατά 2% τα τελευταία 2 χρόνια.
  • Οι OTAs διαμορφώνουν αυθαίρετα  τις τιμές  σε 4 από τις 10 περιπτώσεις. Επίσης, οι προσφορές τους  προέρχονται από πολλαπλές πηγές, καταχωρώντας τιμές και διαθεσιμότητες άλλων OTAs στη δική τους πλατφόρμα, επηρεάζοντας αρνητικά 1 στα 2 ξενοδοχεία στην Ευρώπη.
  • Η ηλεκτρονική διάθεση δωματίων αντιπροσωπεύει το 45% των διανυκτερεύσεων που κλείνονται σε πραγματικό χρόνο μέσω διαδικτυακών καναλιών (διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μηχανές διαδικτυακών κρατήσεων στις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων κ.λπ.).

Σημειώνεται πως η έρευνα διεξήχθη στις αρχές του 2024 σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών Valais της Ελβετίας (HES-SO Valais Wallis). Πρόκειται για την έκτη έρευνα σε σειρά από το 2014, με στόχο την παρακολούθηση της εξέλιξης των καναλιών διάθεσης δωματίων των ευρωπαϊκών ξενοδοχείων με ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων (OTAs).

Ο Πρόεδρος της HOTREC Αλέξανδρος Βασιλικός έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Παρά τις μεγάλες προσπάθειες και τις επενδύσεις που κάνουν τα ξενοδοχεία στην Ευρώπη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, σε πολλές περιπτώσεις εξακολουθούμε να μην έχουμε τον πλήρη έλεγχο των πωλήσεων του δικού μας προϊόντος. Εμείς επενδύουμε για να παρέχουμε όσο το δυνατόν ποιοτικότερες υπηρεσίες σε όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές, εντούτοις πολλές φορές οι προσπάθειές μας πέφτουν στο κενό λόγω των τεχνολογικών κολοσσών, που μεσολαβούν και καθορίζουν αυθαίρετα τους όρους πώλησης κι αυτό αποβαίνει εις βάρος των καταναλωτών, των ξενοδοχείων και ειδικά των μικρότερων.

Χρειάζεται λοιπόν μια νέα σχέση ισορροπίας με τους Online Travel Agencies και προς αυτή την κατεύθυνση είναι πολύ σημαντικό ότι πετύχαμε να υποχρεωθούν σε συμμόρφωση με συγκεκριμένους κανόνες πλατφόρμες, όπως η Booking. Συνεχίζουμε την προσπάθεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο προκειμένου να εφαρμοστεί απαρέγκλιτα η Πράξη για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA) και να θεσπιστούν δίκαιοι ψηφιακοί κανόνες, που θα εγγυώνται τον ελεύθερο ανταγωνισμό στην ευρωπαϊκή φιλοξενία.» 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Το «coolcation» είναι η νέα τάση στα ταξίδια – Ποιοι κερδίζουν, τι σημαίνει για την Ελλάδα

Πόσο κοστίζει το ταξίδι στα νησιά

Γ. Παράσχης (ΣΕΤΕ): Συγκρατημένη αισιοδοξία για τον τουρισμό

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News