Business & Finance Κυριακή 10/01/2021, 18:55
ΗΠΑ

Κοστίζει στις εταιρείες λιανικής οι online επιστροφές προϊόντων

Unsplash

Ενα νέο μήνυμα στέλνουν οι κορυφαίοι αμερικανικοί όμιλοι λιανικής σε όσους καταναλωτές θέλουν να επιστρέψουν ένα προϊόν που αγόρασαν: κρατήστε το.

Amazon, Walmart και άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να αποφασίσουν εάν τους συμφέρει οικονομικά να γίνει η επιστροφή του προϊόντος. Για τα ακριβά προϊόντα ή τα μεγάλα που απαιτούν υψηλό κόστος μεταφοράς, τους έρχεται πιο φθηνά να επιστρέψουν τα χρήματα στον πελάτη επιτρέποντάς του ταυτόχρονα να κρατήσει το προϊόν.

Η σχετικά νέα προσέγγιση που ακολουθείται από την Amazon και μερικές άλλες αλυσίδες λιανεμπορίου, είναι κυρίως αποτέλεσμα της εποχής της πανδημίας, καθώς η αύξηση των online αγορών έκανε τις επιχειρήσεις να επανεξετάσουν τον τρόπο που διαχειρίζονται τις επιστροφές.

Παράγοντες του χώρου εκτιμούν ότι η πολιτική αυτή θα επεκταθεί πολύ γρήγορα στο λιανεμπόριο. Εκπρόσωπος της Target αναφέρει ότι ο όμιλος λιανικής αποζημιώνει τους πελάτες και τους ενθαρρύνει να δωρίζουν ή να κρατούν τα προϊόντα στις λιγοστές περιπτώσεις που η εταιρεία θεωρεί ότι η επιλογή αυτή είναι προτιμώτερη από την επιστροφή του προϊόντος.

Ο αριθμός των ηλεκτρονικών πακέτων που επιστράφηκαν το 2020 αυξήθηκε 70% από τα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Narvar. Περισσότερο από το ήμισυ της αύξησης έχει να κάνει με την επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, η αξία των επιστροφών μέσω Διαδικτύου ανήλθε στα 70,5 δισ.δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση 73% από τον μέσο όρο της προηγούμενης πενταετίας, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου CBRE Group.

Η διαδικασία online επιστροφών μπορεί να κοστίσει 10 έως 20 δολάρια, εξαιρουμένων των εξόδων μεταφοράς, ανάλογα με το εμπόρευμα, αναφέρει στέλεχος της Locus Robotics που χρησιμοποιεί συστήματα αυτοματοποίησης για τη διαχείριση των επιστροφών. 

moneyreview με πληροφορίες από WSJ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News