ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το αμερικανικό όνειρο της ΜΕΒΓΑΛ: Στα 9 εκατ. ευρώ οι εξαγωγές στις ΗΠΑ

Το αμερικανικό όνειρο της ΜΕΒΓΑΛ: Στα 9 εκατ. ευρώ οι εξαγωγές στις ΗΠΑ

Το «αμερικανικό όνειρο» φαίνεται ότι κατακτά η ΜΕΒΓΑΛ, καθώς πλέον οι ΗΠΑ αποτελούν τον κυριότερο προορισμό, εκτός Ελλάδας, για τα προϊόντα της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας και κυρίως για τη φέτα, με ισχυρό «χαρτί» τη βιολογική φέτα. Η αξία των εξαγωγών της ΜΕΒΓΑΛ στις ΗΠΑ φτάνει τα 9 εκατ. ευρώ, «μια ολόκληρη εταιρεία από μόνη της», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η κ. Μαρία Χατζάκου, πρόεδρος της ΜΕΒΓΑΛ, στο περιθώριο της εκδήλωσης των εγκαινίων του Κέντρου Διανομής Βορείου Ελλάδος της Μetro AEBE.

Η αύξηση των εξαγωγών προς τις ΗΠΑ, με παρουσία μάλιστα σε όλες τις πολιτείες και όχι μόνο στην ανατολική ακτή, και συνολικότερα των πωλήσεων εκτός Ελλάδας αντισταθμίζουν σε μεγάλο βαθμό τις απώλειες στην εγχώρια αγορά που υφίσταται συνολικά η γαλακτοβιομηχανία, συνέπεια της μείωσης της ζήτησης που προκάλεσαν οι μεγάλες ανατιμήσεις. Δημιουργούν, από την άλλη, την ανάγκη για επιπλέον επενδύσεις.

Το 2022 η ΜΕΒΓΑΛ ολοκλήρωσε την πρώτη φάση της νέας επένδυσης που πραγματοποιεί στη μονάδα παραγωγής φέτας, συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ. Αυτή την περίοδο αναμένεται ο μηχανολογικός εξοπλισμός από τη Γερμανία προκειμένου το επόμενο διάστημα η νέα γραμμή παραγωγής να τεθεί σε λειτουργία. Οι εξαγωγές και κυρίως οι εξαγωγές φέτας αποτελούν, εξάλλου, το αντίδοτο στον ανταγωνισμό που υπάρχει στην εγχώρια αγορά, ο οποίος αναμένεται να ενταθεί στη Βόρεια Ελλάδα με την επανατοποθέτηση στην αγορά προϊόντων με το σήμα ΑΓΝΟ, το οποίο πέρασε στην κατοχή της εταιρείας «Ελληνικά Γαλακτοκομεία» (Ολυμπος, ΤΥΡΑΣ κ.ά.). «Οπως έλεγε ο μπαμπάς μου, η ΜΕΒΓΑΛ έχει πολλά ποδάρια, οπότε εντάξει, αν έχει πρόβλημα στο γάλα, θα έχεις τα γιαούρτια. Αν έχει πρόβλημα στα γιαούρτια, θα έχεις τα τυροκομικά. Εμείς στα τυροκομικά είμαστε πολύ δυνατοί γιατί έχουμε τις εξαγωγές», τόνισε με νόημα η κ. Χατζάκου.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana, οι πωλήσεις λευκού γάλακτος υποχώρησαν σε όγκο κατά 6,4%, των τυριών κατά 5,1% και ειδικά της φέτας κατά 8,8%, του γιαουρτιού κατά 6,6%, της κρέμας γάλακτος κατά 5,3% και του σοκολατούχου γάλακτος κατά 4,8%. Αιτία ήταν οι μεγάλες ανατιμήσεις οι οποίες στα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προκλήθηκαν πέρα από την αύξηση του κόστους ενέργειας και ζωοτροφών, και λόγω της έλλειψης επαρκών ποσοτήτων γάλακτος, κυρίως αιγοπρόβειου. Μάλιστα, οι βιομηχανίες του κλάδου έφταναν στο σημείο να δίνουν στα σούπερ μάρκετ τις μισές ποσότητες από αυτές που ζητούσαν, προκειμένου να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν όλους τους πελάτες τους. Η ΜΕΒΓΑΛ –και όχι μόνο– για πρώτη φορά πέρυσι επέλεξε να μη συμμετέχει σε μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων και ποτών παγκοσμίως, την SIAL, ακριβώς διότι υπήρχε ο κίνδυνος να μην μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σε προϊόντα τυχόν νέων πελατών της. Φέτος, πάντως, η κατάσταση, σύμφωνα με την κ. Χατζάκου, είναι πολύ καλύτερη με τη ΜΕΒΓΑΛ να σημειώνει θετικές επιδόσεις κατά το α΄ τετράμηνο του 2023.

Το 2021 ο κύκλος εργασιών της ΜΕΒΓΑΛ αυξήθηκε κατά 10,95% και διαμορφώθηκε σε 129,65 εκατ. ευρώ, ενώ τα EBITDA σε 8,09 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

Μειώσεις τιμών φέρνει η ιδιωτική ετικέτα – H «μάχη» στο γιαούρτι

Γάλα: Κατά 1 εκατ. λίτρα τον μήνα μειώθηκε η κατανάλωση, λόγω της υψηλής τιμής

ΚΡΙ-ΚΡΙ: Μειώνει τις τιμές σε προϊόντα – Στα 3 εκατ. ευρώ η μείωση

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News