ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η μαγική ροζ σόδα και η σφήνα της «Βίκος» στις πολυεθνικές

Η μαγική ροζ σόδα και η σφήνα της «Βίκος» στις πολυεθνικές

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια το γκρέιπφρουτ αποτελούσε συστατικό της διατροφής κυρίως όσων ήθελαν να καταναλώνουν τρόφιμα και ποτά με λίγες θερμίδες και λίγη ζάχαρη. Πλέον το γκρέιπφρουτ και κυρίως το ροζ γκρέιπφρουτ ή αγγλιστί pink grapefruit αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή συστατικά αναψυκτικού για κοκτέιλ (ή αλλιώς mixer) με τη σχετική μόδα να δημιουργείται κυρίως από την Three Cents που πλέον ανήκει στην Coca – Cola 3E και να ακολουθούν και οι υπόλοιπες εταιρείες ελληνικές και πολυεθνικές.

Εδώ και περίπου έναν χρόνο στην κατηγορία δραστηριοποιείται και η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, γνωστή περισσότερο με το σήμα των προϊόντων της, το «Βίκος». Μάλιστα, μετά τις ικανοποιητικές επιδόσεις που σημείωσε το εν λόγω αναψυκτικό, έχοντας κατακτήσει τη δεύτερη θέση στην αγορά, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, τα οποία παρουσίασε χθες η εταιρεία, ετοιμάζεται τους επόμενους μήνες να επεκταθεί περαιτέρω στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των mixers με νέες γεύσεις. Ας σημειωθεί ότι η κατάκτηση της δεύτερης θέσης σημαίνει ότι η «Βίκος» βρίσκεται πλέον ανάμεσα σε δύο πολυεθνικές, την Coca – Cola 3E και την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρική στην Ελλάδα του ομίλου Carlsberg).  Όπως αποκάλυψε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας και εκπρόσωπος της δεύτερης γενιάς της οικογένειας Σεπετά στην οποία ανήκει η «Βίκος», ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, η εταιρεία βρίσκεται σε συνεργασία με μπάρμεν για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων στην κατηγορία των mixers. Πάντως, τα προϊόντα αυτά δεν θα ανήκουν στην κατηγορία των ready to drink ποτών.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες το μερίδιο σε όγκο της «Βίκος», πάντα σε ό,τι αφορά την Pink Grapefruit Soda (σ.σ. πρόκειται για την πιο δημοφιλή κατηγορία στην ομάδα των μίξερς) στη λεγόμενη «ζεστή αγορά» (σούπερ μάρκετ και μικρή λιανική) διαμορφώθηκε τον Ιανουάριο του 2023 σε 18,6% με πρώτη την Coca – Cola 3E με μερίδιο 52% και την Ολυμπιακή Ζυθοποιία στην τρίτη θέση με μερίδιο 16,8%. Στην αγορά των σούπερ μάρκετ το μερίδιο της «Βίκος» διαμορφώνεται σε 18,7%, με το μερίδιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας να είναι στο 18% και της Coca – Cola 3E 47,3%. Στη μικρή λιανική η «Βίκος» βρίσκεται στη δεύτερη θέση από τον Ιούνιο του 2022, με το μερίδιό της να διαμορφώνεται πλέον σε 18,3% έναντι 14,2% της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας και 62,3% της Coca – Cola 3E. H μεγάλη διείσδυση στη μικρή λιανική σχετίζεται με τη συνολική επένδυση που πραγματοποιεί η εταιρεία διαθέτοντας ψυγεία. Φέτος μάλιστα θα προσθέσει 2.000 ψυγεία στο δίκτυό της ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 8.000. Εκεί, βεβαίως, που θα δώσει ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα η εταιρεία είναι στο κανάλι του HORECA, αξιοποιώντας και το ισχυρό δίκτυο διανομής που έχει αναπτύξει λόγω του εμφιαλωμένου νερού στο οποίο κατέχει ηγετική θέση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παγκοσμίως η αγορά των μίξερς υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 9 δισεκατομμύρια δολάρια. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η Coca – Cola 3E που έτσι κι αλλιώς είχε παρουσία στην κατηγορία με το σήμα Schweppes της The Coca – Cola Company εξαγόρασε πέρυσι την Three Cents, η οποία νωρίτερα είχε εξαγοραστεί από την Ideal Holdings. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δραστηριοποιείται στην κατηγορία με το σήμα Tuborg, ενώ παρουσία έχουν ακόμη η Green Cola και η ΕΨΑ.

Την ίδια ώρα η ηπειρώτικη εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις και στον έτερο παραγωγικό της βραχίονα, την Petcom Plastics, η οποία παράγει προπλάσματα (preforms) για την εμφιάλωση νερού και αναψυκτικών και πώματα. Πρόσφατα η εταιρεία ολοκλήρωσε επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ για την παραγωγή μη αποσπώμενων καπακιών, τα οποία ήδη εφαρμόζονται στα αναψυκτικά «Βίκος» και το 2024 και στις συσκευασίες του νερού. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση μη αποσπώμενων καπακιών είναι υποχρεωτική βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας.

Συνολικά την περίοδο 2021-2023 οι επενδύσεις της «Βίκος» ανέρχονται σε 28 εκατ. ευρώ, επενδύσεις σημαντικές παρά την μεγάλη αύξηση του κόστους παραγωγής, η οποία συμπίεσε την κερδοφορία με τη μείωση των κερδών να υπολογίζεται σε 70% το 2022. Η πτώση της κερδοφορίας συνδέεται και με το γεγονός ότι η εταιρεία επέλεξε να μην μετακυλίσει μεγάλο μέρος της αύξησης του κόστους παραγωγής στις τιμές καταναλωτή με συνέπεια οι ανατιμήσεις στις οποίες προέβη το 2022 να είναι μεσοσταθμικά 8%, ενώ για το 2023 δεν σχεδιάζει ανατιμήσεις.

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News