ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξαπλώνεται το click & collect: Ποιες αλυσίδες προσφέρουν παραλαβές ακόμα και σε 20 λεπτά

Εξαπλώνεται το click & collect: Ποιες αλυσίδες προσφέρουν παραλαβές ακόμα και σε 20 λεπτά

Η Primark, μία από τις κορυφαίες λιανεμπορικές αλυσίδες, ανακοίνωσε το περασμένο φθινόπωρο ότι μέχρι το τέλος του 2022 θα προχωρούσε στην εφαρμογή της υπηρεσίας click & collect σε 25 καταστήματά της στη βορειοδυτική Αγγλία, καθώς και στη βόρεια Ουαλία. Η IKEA, η οποία έτσι κι αλλιώς εφαρμόζει το σύστημα click & collect, ανακοίνωσε πριν από λίγους μήνες τη συνεργασία της στην Αγγλία με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco προκειμένου να μπορούν οι καταναλωτές να παραλαμβάνουν προϊόντα IKEA από τα πάρκινγκ των σούπερ μάρκετ Tesco, ενώ η σουηδική εταιρεία προχώρησε και στην λειτουργία αυτόματων μηχανημάτων παραλαβής παραγγελιών (lockers).

Στο click & collect και μάλιστα στην παραλαβή των παραγγελιών ακόμη και εντός μίας ώρας από τη στιγμή που αυτή θα έχει γίνει ηλεκτρονικά επενδύουν ολοένα και περισσότερο οι λιανεμπορικές αλυσίδες και στην Ελλάδα, καθώς έτσι μπορούν να εξυπηρετήσουν έναν τετραπλό στόχο: οι παραδόσεις να γίνονται γρήγορα, με ακρίβεια, με χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με την παράδοση στο σπίτι και ταυτόχρονα να προβαίνει ο πελάτης σε συμπληρωματικές αγορές με την ευκαιρία της επίσκεψής του στο φυσικό κατάστημα. Πρόκειται για επενδύσεις που γίνονται παράλληλα με αυτές σε lockers, καθώς επίσης το σύστημα αυτό δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στον αγοραστή, είναι πιο οικονομικό για τον πωλητή και προκαλεί λιγότερες διενέξεις ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Το σύστημα αυτό, η παραγγελία δηλαδή από το ηλεκτρονικό κατάστημα και η παραλαβή από το φυσικό, δεν είναι βεβαίως καινούργιο. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια των αυστηρών περιοριστικών μέτρων για την πανδημία εφαρμόστηκε -έστω και υπό τη μορφή του περίφημου click away, της παραλαβής δηλαδή έξω από το κατάστημα- ευρέως και για κάποιες περιόδους ως η μοναδική μέθοδος αγορών.

Τα νέα στοιχεία είναι καταρχάς η παροχή της λύσης αυτής από ένα marketplace και δη από το Skroutz Marketplace και δεύτερον η δυνατότητα επιλογής αυτής της μεθόδου από μία ακόμη μεγάλη λιανεμπορική αλυσίδα προϊόντων τεχνολογίας και οικιακών συσκευών, την Public – Media Markt. Η δυνατότητα του click & collect υπήρχε από τη δεύτερη, αλλά όχι για παραλαβή εντός 60 λεπτών.

Χθες, λοιπόν, η Skroutz ανακοίνωσε ότι το Skroutz Μarketplace στην Ελλάδα διαθέτει πλέον την υπηρεσία παραλαβής της παραγγελίας από το κατάστημα (store pick up) για τους χρήστες που επιθυμούν να κάνουν αγορές μέσω Skroutz και να έχουν την ευκολία παραλαβής από το κατάστημα. Τα καταστήματα που εξυπηρετούν τη δυνατότητα είναι πάνω από 4.000 σε όλη την Ελλάδα για πάνω από 330.000 προϊόντα, τα οποία συνεχώς αυξάνονται. Κατά την παραγγελία του, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει να παραλάβει από το κατάστημα, το οποίο χρειάζεται τουλάχιστον 2 εργάσιμες ώρες για την προετοιμασία της. Μόλις η παραγγελία είναι έτοιμη, ο χρήστης θα ενημερωθεί μέσω email. Η υπηρεσία ισχύει όταν όλα τα προϊόντα στο καλάθι είναι επιλέξιμα για παραλαβή από το κατάστημα. Η πληρωμή με αντικαταβολή και η έκδοση τιμολογίου δεν υποστηρίζονται για την υπηρεσία παραλαβής από κατάστημα. Με αυτόν τον τρόπο ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να δει το προϊόν που αγόρασε εγκαίρως και επιπλέον δε επιβαρύνεται με έξοδα μεταφορικών.

H Public από την πλευρά της ανακοίνωσε την έναρξη της υπηρεσίας Express Pickup που δίνει τη δυνατότητα, για τα προϊόντα βεβαίως στα οποία υπάρχει αυτή η επιλογή, ο καταναλωτής που κάνει την παραγγελία μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος που τον εξυπηρετεί να παραλάβει το προϊόν μέσα σε 60 λεπτά. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται και για τα καταστήματα Media Markt και είναι διαθέσιμη για παραγγελίες που γίνονται από Δευτέρα έως Σάββατο, από τις 9 π.μ. έως τις 6 π.μ.

Τη δυνατότητα αυτή γρήγορης παραλαβής από το κατάστημα με τον χρόνο μάλιστα να έχει μειωθεί στα 20 λεπτά δίνει εδώ και καιρό η «Κωτσόβολος», η οποία για παραδόσεις εντός 60 λεπτών (delivery) έχει προβεί σε συνεργασία με την Wolt, όπως επίσης και η «Πλαίσιο».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τζίρος της αγοράς click & collect στις ΗΠΑ έφτασε το 2021 τα 96 δισεκατομμύρια δολάρια, υπολογίζεται ότι παγκοσμίως η εν λόγω αγορά θα έχει φτάσει έως το 2027 να πραγματοποιεί τζίρο πάνω από 700 δισεκατομμύρια δολάρια.

Διαβάστε επίσης: 

Ηλεκτρονικό εμπόριο: 7 στους 10 χρήστες του ίντερνετ ψωνίζουν online

Skroutz: Αύξηση 61% στις παραγγελίες – Τι ψάχνουν και τι σταμάτησαν να αγοράζουν οι Έλληνες

Tα υπερμάρκετ γίνονται εμπορικά κέντρα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News