ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

O πλειστηριασμός για το brand Diana και οι «μνηστήρες»

O πλειστηριασμός για το brand Diana και οι «μνηστήρες»

Αν και βρίσκεται πάνω από δέκα χρόνια εκτός των ραφιών των σούπερ μάρκετ, προσελκύει το ενδιαφέρον επιχειρήσεων και καταναλωτών. Ο λόγος για το χαρτί «Diana», ή μάλλον το σήμα Diana της κάποτε κραταιάς Χαρτοποιίας Θράκης. Τα εμπορικά σήματα της εταιρείας που πτώχευσε το 2012 βγαίνουν σε πλειστηριασμό την ερχόμενη Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου με τιμή εκκίνησης τα 995.200 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες ενδιαφέρον φέρεται να έχουν εκδηλώσει τουλάχιστον δύο εταιρείες με τη μία εξ αυτών να είναι η  χαρτοβιομηχανία «Γλάρος» η οποία παράγει τα ομώνυμα χαρτικά και ανήκει στην οικογένεια Σκλαβενίτη της γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. 

Για ποιο λόγο να θέλει να αποκτήσει κάποιος τα εμπορικά σήματα «Diana»; Αν και η χαρτοποιία δεν έχει παρουσία στην Ελλάδα εδώ και δέκα και πλέον χρόνια, τα σήματα είναι αναγνωρίσιμα στις μεγαλύτερες ηλικίες με τη μεγαλύτερη απήχηση να καταγράφεται στη Βόρεια Ελλάδα. 
Σύμφωνα με έρευνα καταναλωτών για την κατηγορία του χαρτιού, την οποία διενήργησε η εταιρεία Netrino στην ερώτηση «Ποια μάρκα χαρτιού αναγνωρίζετε;» το 60,7% των ερωτηθέντων αναγνώρισε το σήμα Diana, αν και αυτό απουσιάζει από τα ράφια της αγοράς εδώ και χρόνια. Μάλιστα, συγκέντρωσε το 5ο υψηλότερο ποσοστό με μικρή απόσταση από το σήμα που κατετάγη τέταρτο. Την υψηλότερη αναγνωρισιμότητα (94,5%) είχε το σήμα Softex, ακολουθεί το σήμα Zewa με 82,6%, Γλάρος με 74,1% και Kleenex με 62,2%. Μετά τη Diana ακολουθούν σήματα που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας. Ενδιαφέρον έχει εξάλλου το γεγονός ότι στην ερώτηση «Ποια μάρκα χαρτιού υγείας ή κουζίνας χρησιμοποιείτε;», ερώτηση στην οποία οι συμμετέχοντες έδιναν αυθόρμητες απαντήσεις, το σήμα Diana καταλαμβάνει ένα ποσοστό 1,5%, παρά το γεγονός ότι απουσιάζει από τα ράφια της αγοράς. Η απάντηση για το σήμα Diana δόθηκε από άτομα ηλικίας 45 ετών και άνω. Το σήμα Diana εμφανίζεται πιο δημοφιλές στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, κάτι που σχετίζεται με το γεγονός ότι η έδρα της εταιρείας ήταν στη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Ξάνθη. 

Επιπλέον, το 77,6% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θυμάται το χαρτί Diana, ενώ σε ερώτηση που απευθύνθηκε σε αυτούς για το εάν θα το αγόραζαν στην περίπτωση που κυκλοφορούσε ξανά, το 81,4% απάντησε θετικά. 

Η Χαρτοποιία Θράκης

Η Χαρτοποιία Θράκης ιδρύθηκε το 1980 από τον Παύλο Ζερίτη στην περιοχή Μάγγανα Ξάνθης, ενώ στη συνέχεια ο όμιλος επεκτάθηκε στην Αίγυπτο, τη Βουλγαρία και την Ουγγαρία. Στην Αίγυπτο δημιούργησε το 1985 την Pyramids Paper Mills SA, το 1994 εξαγόρασε μία χαρτοποιία στην Ουγγαρία, ενώ τρία χρόνια μετά εξαγόρασε τη χαρτοποιία Belana στη Βουλγαρία. Το 2000 εξαγόρασε τη βιομηχανία ανακύκλωσης Budafok Recycling στην Ουγγαρία, από την οποία αποεπένδυσε πέρυσι, ενώ το 2004 ο όμιλος Ζερίτη εισήλθε στον κλάδο του real estate. 

Τον Δεκέμβριο του 2011 η εταιρεία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης, με τη σχετική απόφαση να εκδίδεται τον Απρίλιο του 2012 και την εταιρεία να κλείνει αφήνοντας στην ανεργία περί τους 180 εργαζόμενους, τους οποίους μάλιστα δεν είχε πληρώσει. 

Αν και η άλλοτε κραταιά βιομηχανία στην Ξάνθη οδηγήθηκε στην πτώχευση, ο όμιλος εξακολουθεί να έχει κανονική δραστηριότητα στην Βουλγαρία με τη χαρτοποιία Belana, κάνοντας μάλιστα εξαγωγές στην Ελλάδα, και στο real estate με εμπορικά ακίνητα και κατοικίες στην Ελλάδα και την Ουγγαρία. 

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης: 

Προχωράει η επέκταση της Όλυμπος σε Βουλγαρία και Κύπρο

Αυτοματοποιημένες θυρίδες: Τα lockers που «ξεφυτρώνουν» παντού και οι επενδύσεις

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News