Business & Finance Δευτέρα 19/12/2022, 13:25 ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
BUSINESS & FINANCE

Ψήφος εμπιστοσύνης στη Χώρα η δημιουργία hub εφοδιαστικής αλυσίδας στην P&G Ελλάδας

Ψήφος εμπιστοσύνης στη Χώρα η δημιουργία hub εφοδιαστικής αλυσίδας στην P&G Ελλάδας

Λίγοι θα αμφισβητούσαν ότι η πανδημία, που έπληξε τη δραστηριότητα της διακίνησης, αποθήκευσης και διαχείρισης εμπορευμάτων, ανέδειξε τη σημασία της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ωστόσο, οι κλυδωνισμοί στον κλάδο των logistics υπήρξαν ακόμη ισχυρότεροι μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Accenture, το πλήγμα που επέφερε στην εφοδιαστική αλυσίδα η Covid-19, προκάλεσε στο ΑΕΠ της Ευρωζώνης ζημία 112,7 δισ. ευρώ το 2021. Οι απώλειες όμως, για το ΑΕΠ, θα μπορούσαν να είναι ακόμη μεγαλύτερες, εάν επαληθευθεί το σενάριο ενός παρατεταμένου πολέμου. Τοποθετούνται για το 2022 και το 2023 σε 318 δισ. και 602 δισ. ευρώ αντίστοιχα.

Εκτός όμως, από το ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα γίνονται αντιληπτά και από όλους μας, καθώς ως καταναλωτές αντιλαμβανόμαστε ίσως για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια τη δυσκολία και τα εμπόδια στην προμήθεια καθημερινών προϊόντων.

Όλα αυτά όταν ο κλάδος των χώρων αποθήκευσης εμφανίζει ιδιαίτερα σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στην Ελλάδα που έχει τη δυνατότητα να μεγιστοποιήσει τη θέση της ως συγκοινωνιακού κόμβου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και σημείου σύνδεσης μεταξύ της Δυτικής Ευρώπης και της Ασίας. Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι επενδύσεις αποτελούν «κλειδί» για να ενισχύσει η Ελλάδα τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, ενώ τα έργα υποδομής σε λιμάνια, οδικούς άξονες και σιδηροδρομικό δίκτυο ενισχύουν σημαντικά το ρόλο της χώρας ως διεθνούς εμπορευματικού κέντρου την επόμενη δεκαετία. Γίνεται δηλαδή, αντιληπτό ότι ο έγκαιρος και απρόσκοπτος εφοδιασμός των προϊόντων προς στο τελικό ράφι – ηλεκτρονικό ή φυσικό αποτελεί παράγοντα καθοριστικής σημασίας για συνεργασία προμηθευτών και αλυσίδων λιανικής.

Το νέο hub της P&G στην Ελλάδα

Με το σκεπτικό αυτό και με στόχο την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας, η Procter & Gamble (P&G) επέλεξε την Ελλάδα ως κόμβο που θα εξυπηρετεί τα 40 διανεμητικά κέντρα της πολυεθνικής εταιρείας στην Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, ύστερα από εκτενή μελέτη, η Ελλάδα επιλέχθηκε να επανδρώσει και να φιλοξενήσει μια ομάδα εργαζομένων της P&G οι οποίοι, κεντρικά από τη χώρα μας, θα συντονίζουν όλα τα διανεμητικά κέντρα της Ευρώπης σε απαραίτητες λειτουργίες όπως αυτές που σχετίζονται με τα αποθέματα, την ανάλυση επιπέδου εξυπηρέτησης, ποιοτικές διαδικασίες κα. Το νέο αυτό σχήμα θα μπορέσει ταυτόχρονα, να αναπτύσσει καινοτομίες και να εξάγει γνώση απαραίτητη για τη δημιουργία οικονομίας κλίμακος, καλύτερο συντονισμό και τελικά πιο απρόσκοπτη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η επιλογή αυτή βασίστηκε στην κομβική θέση και προοπτική της Ελλάδας στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και στο υψηλό επίπεδο κατάρτισης του προσωπικού που ξεχωρίζει για το ταλέντο και την τεχνογνωσία του. Έπαιξε σημαντικό ρόλο ότι το διανεμητικό κέντρο της P&G στην Ελλάδα, τις τελευταίες δεκαετίες εμφανίζει εξαιρετικές επιδόσεις τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτελεί φυτώριο καινοτομίας και εξαγωγής γνώσης και έχει αναγνωριστεί επανειλημμένα ως ένα από τα καλύτερα του Ομίλου.

Ψήφος εμπιστοσύνης στη Χώρα η δημιουργία hub εφοδιαστικής αλυσίδας στην P&G Ελλάδας-1

Business Use

Η εταιρεία έχει επενδύσει στην ενίσχυση της ευελιξίας, της αποδοτικότητας, των δεξιοτήτων και την επίτευξη οικονομιών κλίμακας σε βάθος χρόνου, με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της σε όλες τις ηπείρους. Διαθέτει άλλωστε πάνω από 123 μονάδες παραγωγής, 250 εφοδιαστικά κέντρα, και συνεργάζεται με περισσότερους από 40.000 προμηθευτές.

«Η ανθεκτικότητα και η ευελιξία δεν προκύπτει από τη μία μέρα στην άλλη. Χτίζεται σε βάθος χρόνου με τις σωστές στρατηγικές και επενδύσεις», όπως ανέφερε, η Νανά Γούλα, Product Supply Senior Director της P&G για την Νοτιοανατολική Ευρώπη, στο 33ο ετήσιο συνέδριο “Greek Economic Summit” που διοργανώθηκε από το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

«Το μεγάλο δίκτυο εργοστασίων, προμηθευτών και συνεργατών που διαθέτουμε, μας εξασφάλισε στις δύσκολες συγκυρίες την ευελιξία που ήταν απαραίτητη ώστε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε απρόσκοπτα όλους τους καταναλωτές μας με τα απαραίτητα προϊόντα που χρειάζονται στην καθημερινότητά τους. Για παράδειγμα, αν ένα εργοστάσιο δεν μπορούσε για κάποιο λόγο να παράξει για μια περίοδο, είμασταν σε θέση να καλύψουμε τη ζήτηση με ένα άλλο. Επίσης, η εταιρεία επενδύει συστηματικά στη ψηφιοποίηση, την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, σε εργοστάσια και αποθήκες για την μέγιστη και καλύτερη εξυπηρέτηση του ανθρώπων που εμπιστεύονται τα προϊόντα μας καθημερινά » όπως ανέφερε η κυρία Γούλα.

Η επιλογή της Ελλάδας συνιστά μία επιπλέον και ιδιαίτερα τιμητική ψήφο εμπιστοσύνης για τη χώρα και το ταλαντούχο έμψυχο δυναμικό της.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News