BUSINESS & FINANCE

Πώς κάνει διακοπές η κάθε γενιά: Οι big spenders και αυτοί που κυνηγούν τις προσφορές

Πώς κάνει διακοπές η κάθε γενιά: Οι big spenders και αυτοί που κυνηγούν τις προσφορές

Διαφορετικό προϋπολογισμό αλλά και προτεραιότητες έχει για τις διακοπές της η κάθε ηλικιακή ομάδα, σύμφωνα με έκθεση της GWI, η οποία εξετάζει τις τάσεις μετά την άρση των υγειονομικών περιορισμών στα ταξίδια.

Όπως διαφαίνεται στην έκθεση, οι millennials (ηλικίας 26 έως 39 ετών περίπου) ξεχωρίζουν και «κινούν» την αγορά, αφού το 42% αυτών δηλώνει πως οι διακοπές είναι πολύ ή πάρα πολύ σημαντικές για τη ζωή τους, εξ ου και είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν αρκετά χρήματα για τα ταξίδια. Ενδεικτικά, μόλις 1 στους 5 millennials στην έρευνα της GWI αναζητά τις φθηνότερες προσφορές διακοπών, ενώ περίπου 3 στους 10 τείνουν να στρέφονται στις υπηρεσίες πολυτελείας. Ως αποτέλεσμα, οι millennials είναι πλέον στο στόχαστρο των πρακτορείων για πολυτελή ταξίδια.

Έναντι των υπόλοιπων κατηγοριών, σταθερά περισσότεροι millennials είναι διατεθειμένοι να δώσουν επιπλέον χρήματα, ώστε να έχουν μία καλύτερη ταξιδιωτική εμπειρία. Ανάμεσα σε 5.493 millennials από 10 αγορές, σχεδόν το ένα τρίτο (31%) δήλωσε ότι είναι πιθανό να ξοδέψει κάτι παραπάνω σε ψώνια στα duty-free, έναντι 24% από τις υπόλοιπες ηλικιακές κατηγορίες. Επίσης, το 24% των millennials δήλωσε διατεθειμένο να ξοδέψει περισσότερα στις πτήσεις ή το ταξίδι (έναντι 19% των υπολοίπων) και το 16% σε ενοικίαση αυτοκινήτου (έναντι 13%). Τέλος, το 25% των millennials είναι υπέρ του να ξοδέψει περισσότερα σε υπηρεσίες χαλάρωσης (έναντι 22% των υπολοίπων) και το 32% θα έδινε κάτι παραπάνω για διαμονή (έναντι 28%).

Οι baby boomers στο κυνήγι προσφορών

Αντιθέτως, παρότι στατιστικά η γενιά των baby boomers (άτομα 56-64 ετών) έχει μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες, μία μεγάλη μερίδα αυτών τείνει να αναζητά όσο το δυνατόν καλύτερες προσφορές. Ειδικότερα, μία μεγάλη μερίδα των baby boomers (57%) δηλώνει πως οι ανταγωνιστικές τιμές και το value for money είναι σημαντικά στοιχεία για την αναζήτηση διακοπών. Παράλληλα, όμως, είναι ελκυστική ομάδα για τις τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς είναι πιο πιθανό να αξιοποιήσουν προγράμματα πιστών πελατών ή ανταμοιβών.

Προτεραιότητες κάθε γενιάς

Σύμφωνα με την έρευνα της GWI, η κάθε ηλικιακή κατηγορία δίνει διαφορετική σημασία στις πτυχές του ταξιδιού. Ενδεικτικά, οι μισοί baby boomers αποζητούν ευελιξία ακύρωσης ή τη δυνατότητα να αλλάξουν την κράτησή τους. Πολύ λιγότερη σημασία δίνουν σε αυτό τον παράγοντα οι υπόλοιπες κατηγορίες: το 40% των ατόμων της Gen Z (έως 25 ετών), το 38% των ατόμων της Gen X (38-56) και το 35% των millennials.

Μικρότερες διαφορές παρατηρούνται στις προδιαγραφές υγιεινής, με το 41% των baby boomers να δηλώνει ότι είναι υψηλή προτεραιότητα όταν ταξιδεύει, έναντι του 38% της Gen Z, του 36% των millennials και του 34% της Gen X.

Διαβάστε επίσης:

Στην τρίτη θέση παγκοσμίως η Ελλάδα στον τουρισμό για ήλιο και θάλασσα

Τριήμερο 28ης Οκτωβρίου: Πληρότητα έως και 95% στους ορεινούς προορισμούς

Airbnb: Φέρνει έσοδα πάνω από τα 1,4 δισ. ευρώ του 2019 φέτος

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News