Business & Finance Κυριακή 25/09/2022, 10:00
BUSINESS & FINANCE

Επώνυμα brands: Να μπουν στην αγορά μεταχειρισμένων ή να την αγνοήσουν;

Επώνυμα brands: Να μπουν στην αγορά μεταχειρισμένων ή να την αγνοήσουν;

Η αγορά μεταχειρισμένων ρούχων δημιουργεί δίλημμα για τα επώνυμα brands στον χώρο της ένδυσης, της τσάντας και του κοσμήματος: να ακολουθήσουν την τάση ή να την αγνοήσουν; 

Τα μεταχειρισμένα πολυτελή είδη δεν είναι κάτι νέο, όμως η δημοτικότητά τους αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Οι απότομες αυξήσεις των τιμών σε επώνυμες μάρκες, όπως Chanel, αναγκάζουν τους αγοραστές να στρέψουν το βλέμμα τους σε πιο φθηνές επιλογές. Άλλοι πάλι επιλέγουν τα μεταχειρισμένα ρούχα από επώνυμους σχεδιαστές, που δεν κοστίζουν περισσότερο από τους πόρους του πλανήτη για τη δημιουργία τους. 

Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων πολυτελών ρούχων και άλλων ειδών αυξήθηκαν πέρυσι 65% σε σχέση με τα επίπεδα του 2017 συγκριτικά με την αύξηση 12% των νέων πολυτελών ειδών, σύμφωνα με την Bain & Co. Η εταιρεία προβλέπει ότι τα επόμενα πέντε έτη, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων ειδών θα αυξάνονται ετησίως κατά 15%, ποσοστό διπλάσιο από το αναμενόμενο ποσοστό των νέων πωλήσεων. 

Για τα μεγάλα πολυτελή brands, η τάση απειλεί να πλήξει τις πωλήσεις των νέων προϊόντων τους ή να υπονομεύσει την τιμολογιακή τους ισχύ, αναφέρουν στελέχη του χώρου. Πολυτελή brands, όπως Hermes, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton και Chanel, έχουν ήδη γνωστοποιήσει ότι δεν ενδιαφέρονται να μεταπωλούν τα εμπορεύματά τους. 

Ωστόσο, υπάρχουν ευκαιρίες. H Kering, γνωστή από το brand Gucci, η Burberry και η Stella McCartney έχουν αρχίσει να συμμετέχουν στην αγορά μεταχειρισμένων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, προσφέρθηκαν να επαναγοράσουν κάποια κομμάτια από τους πελάτες και να μεταπωλήσουν οι ίδιες τα είδη αυτά ή να τα προωθήσουν σε online πλατφόρμες που πωλούν μεταχειρισμένα επώνυμα ρούχα.  

Η 48χρονη Rachelle Kebaili που διαχειρίζεται μία επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, δήλωσε ότι πρόσφατα βρήκε μία τσάντα vintage Gucci στην τιμή των 250 δολαρίων σε ένα site που κάνει μεταπωλήσεις, τη στιγμή που η τσάντα αυτή κοστίζει γύρω στα 2.000 δολάρια. 

«Θέλω να έχω κάποια πράγματα που οι άλλοι δεν μπορούν να έχουν, που να είναι μοναδικά. Και ποιός δεν θα ήθελε να εξασφαλίσει μία καλή συμφωνία;», σημειώνει. 

Τεχνολογικές πλατφόρμες, όπως The RealReal και Vestiaire, έχουν αναδυθεί τα τελευταία έτη ως δημοφιλείς online χώροι πώλησης για μεταχειρισμένα πολυτελή προϊόντα. 

Η Chanel ανακοίνωσε φέτος ότι ενδέχεται να περιορίσει τον αριθμό των προϊόντων που μπορούν να αγοράσουν μεμονωμένοι πελάτες σε συγκεκριμένες αγορές. Και αυτό, γιατί επικαλέστηκε την αυξανόμενη πρακτική των ατόμων να αγοράζουν αντικείμενα σε μεγάλες ποσότητες και να τα μεταπωλούν. Σε λίγες περιπτώσεις, είδη όπως οι πιο δημοφιλείς τσάντες Chanel και Hermès, μπορεί να κοστίζουν περισσότερο μεταχειρισμένες από ό,τι στα κανονικά καταστήματα λόγω της μεγάλης ζήτησης και της έλλειψης προσφοράς.

Συχνότερα, τα προϊόντα πολυτελείας μπορούν να μεταπωληθούν για περίπου τα τρία τέταρτα της αρχικής τους τιμής, υπό την προϋπόθεση ότι είναι σχετικά καινούργια και σε καλή κατάσταση, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου. Οι τιμές για μεταχειρισμένα vintage είδη μπορεί να ποικίλλουν πολύ ανάλογα με το εν λόγω είδος. Το Vintage είναι ένα υποσύνολο της μόδας από δεύτερο χέρι που περιλαμβάνει αντικείμενα τα οποία είναι συνήθως παλαιότερα και πιο σπάνια.

Ορισμένα πάλι brands αρνούνται να συνεργαστούν με τεχνολογικές πλατφόρμες, οι οποίες επιβάλουν προμήθεια για κάθε πώληση, επειδή θέλουν να έχουν τον έλεγχο των προϊόντων τους και δεν θέλουν να μοιραστούν τα έσοδα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Μαξ Μπίτνερ, διευθύνων σύμβουλος της Vestiaire. 

Eπίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι αυξανόμενες τιμές πολυτελών ειδών κατευθύνουν και τις τιμές στις πωλήσεις μεταχειρισμένων. Ορισμένοι καταναλωτές αγοράζουν πολυτελή είδη με την πρόθεση να τα χρησιμοποιήσουν για ένα διάστημα, για να τα πωλήσουν εν συνεχεία και να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος του κόστους, αναφέρει στέλεχος της RealReal. 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News