ΒUSINESS & FINANCE

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Μεγάλη αύξηση των πωλήσεων και επιστροφή στα κέρδη το 2021

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Μεγάλη αύξηση των πωλήσεων και επιστροφή στα κέρδη το 2021

Με σημαντική αύξηση των πωλήσεων και επιστροφή στα κέρδη έκλεισε το 2021 για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, καθώς η επαναλειτουργία της εστίασης από τις αρχές του περσινού Μαΐου αύξησε την κατανάλωση στη λεγόμενη «κρύα αγορά», την αγορά που αποφέρει και τα μεγαλύτερα αλλά και κέρδη, λόγων των υψηλότερων περιθωρίων κέρδους σε σχέση με τις πωλήσεις στο ράφι του σούπερ μάρκετ. Βεβαίως, η διοίκηση της εταιρείας δεν κρύβει στην οικονομική της έκθεση την ανησυχία της για την επίδραση στην εταιρεία των υψηλών τιμών της ενέργειας και των πρώτων υλών. Επισημαίνει, ωστόσο, ότι η επίδραση θα είναι περιορισμένη κυρίως λόγω της αγοράς πρώτων υλών μέσω συμφωνιών που κλείνει ο όμιλος Carlsberg, θυγατρική του οποίου είναι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Ειδικότερα, το 2021 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 141,54 εκατ. ευρώ έναντι 109,29 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας άνοδο 29,5%. Οι καθαρές πωλήσεις, δηλαδή εξαιρουμένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης, διαμορφώθηκαν σε 96,06 εκατ. ευρώ από 71,49 εκατ. ευρώ το 2020. Σημειώνεται ότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης που εισέπραξε η εταιρεία αλλά αποδίδεται στο κράτος ανήλθε το 2021 σε 45,47 εκατ. ευρώ έναντι 37,8 εκατ. ευρώ το 2020. Η εταιρεία μετά το ζημιογόνο 2020 επέστρεψε σε λειτουργική αλλά και καθαρή κερδοφορία. Συγκεκριμένα κατέγραψε κέρδη προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων 10,96 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 4,58 εκατ. ευρώ το 2020 και καθαρά κέρδη, μετά από φόρους 5,52 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 9,43 εκατ. ευρώ το 2020.

Ο συνολικός όγκος πωλήσεων της εταιρείας αυξήθηκε κατά 24%, συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων προς το εξωτερικό, ενώ ο όγκος πωλήσεων που αφορά στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε κατά 19% κυρίως λόγω της αύξησης πωλήσεων στην «κρύα αγορά». Ο όγκος πωλήσεων που κατευθύνθηκε στις εξαγωγές αυξήθηκε κατά 36%..

Η εταιρεία προχώρησε μες στο 2021 σε επενδύσεις ύψους 6,3 εκατ. ευρώ που αφορούσαν σε εξοπλισμό για τον συνεχή εκσυγχρονισμό των παραγωγικών της μονάδων, σε τεχνολογικό εξοπλισμό και αυτοματοποίηση των συστημάτων της, σε εξοπλισμό σχετικά με την υγεία και την ασφάλεια σε όλες τις εγκαταστάσεις.

Το 2021 η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εστίασε στην περαιτέρω εδραίωση των προϊόντων της στην εγχώρια αγορά με έμφαση στις κατηγορίες της μπύρας και της μπύρας χωρίς αλκοόλ, καθώς και σε επενδύσεις στην παραγωγική διαδικασία. Αυτές αφορούσαν κυρίως στην ενίσχυση της γραμμής στη συσκευασία του κουτιού. Συνολικά το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει 17 εμπορικά σήματα, εκ των οποίων τα ακόλουθα 11 είναι εγχωρίως παραγόμενα: FIX Hellas, FIX dark, Άνευ, Mythos, Mythos Radler, Mythos Ice, Kaiser, Henninger, Tuborg Soda, Tuborg Tonic Water και η σειρά φυσικών αναψυκτικών της Tuborg σε τέσσερις γεύσεις.

Αν και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει από πίσω της τον όμιλο Carlsberg, αξίζει να σημειωθεί μείωσε τον χρόνο που δίνει πίστωση στις 84 ημέρες από 95 ημέρες το 2020, ενώ επιμηκύνθηκε ο χρόνος πληρωμής των υποχρεώσεων στις 90 ημέρες από τις 93 το 2020.

 

moneyreview.gr

 

Διαβάστε επίσης:

Γιατί η «Βεργίνα» πάει στα ολλανδικά δικαστήρια τη Heineken

ΕΖΑ: Επένδυση 10 εκατ. ευρώ για νέα γραμμή παραγωγής

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News