BUSINESS & FINANCE

«Πονοκέφαλος» για τις εισηγμένες ενεργειακό κόστος και πληθωρισμός

«Πονοκέφαλος» για τις εισηγμένες ενεργειακό κόστος και πληθωρισμός

Η δραματική αύξηση του ενεργειακού κόστους, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και ο υψηλός πληθωρισμός αποτελούν τα προβλήματα που απασχολούν τις περισσότερες εταιρείες της λεωφόρου Αθηνών. Την τρέχουσα περίοδο οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο δημοσιεύουν τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο από τα οποία προκύπτει ότι η πλειονότητα αυτών κατάφερε να βελτιώσει τα μεγέθη της, συγκριτικά με πέρυσι, αλλά και το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Παράλληλα, οι εταιρείες καλούνται να λειτουργήσουν σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας που είναι εις βάρος των εσόδων και της κερδοφορίας τους. Πώς αντιμετωπίζουν όμως το ευμετάβλητο αυτό περιβάλλον;

Ομιλος Μυτιληναίος

Στον τομέα της ενέργειας και της βιομηχανικής παραγωγής, ο όμιλος Μυτιληναίος σημειώνει ότι μέσω στοχευμένων μέτρων, σε σχέση με το ενεργειακό κόστος και την ασφάλεια εφοδιασμού, καταφέρνει να παραμένει αλώβητος αλλά και να καταγράφει ιστορικά υψηλές επιδόσεις, έχοντας ενισχύσει το πρώτο εξάμηνο σε ποσοστό 116%, στα 166 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη μετά από δικαιώματα μειοψηφίας. Εκτιμά ότι τα οικονομικά μεγέθη θα ενισχύονται σταθερά, στα επόμενα τρίμηνα, καθώς νέες σημαντικές επενδύσεις όπως η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής 826MW, η αύξηση παραγωγικής δυναμικότητας του αλουμινίου, αλλά και σημαντικές επενδύσεις σε ΑΠΕ, ολοκληρώνονται σταδιακά.

Motor Oil

Η Motor Oil έχει επιλέξει να χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα στο διυλιστήριό της, όπως μαζούτ, νάφθα και υγραέριο και ως αποτέλεσμα δεν επηρεάζεται από την κατακόρυφη αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου. Με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των εσόδων της δρομολογεί τη διεύρυνση των εξαγωγών της σε Μέση Ανατολή, Μεγάλη Βρετανία, Κύπρο και Βαλκάνια.

Elvalhalcor

Η βιομηχανία αλουμινίου χαλκού Elvalhalcor αξιολογεί την υποκατάσταση του φυσικού αερίου με LPG, που αποτελεί μείγμα προπανίου και βουτανίου. Για την αντιστάθμιση ταμειακών ροών που σχετίζονται με την αγορά φυσικού αερίου και τις διακυμάνσεις στην τιμή του, η βιομηχανία διενεργεί συναλλαγές επί παράγωγων χρηματοοικονομικών μέσων (Commodity Forward Start Swaps). Επίσης, σε όποιες αγορές είναι δυνατόν, μετακυλίει το κόστος στον πελάτη.

Alumil

Η Alumil, της οποίας η δραστηριότητα σε Ουκρανία (έχει περιοριστεί λόγω του πολέμου) και Ρωσία έχει περιορισμένο μέγεθος, επιδιώκει να υπαχθεί σε καθεστώς προτεραιοποίησης στην προμήθεια φυσικού αερίου.

Coca-cola

Στο λιανεμπόριο, η Coca-cola Τρία Εψιλον σημειώνει ότι οι οικονομικές κυρώσεις στη Ρωσία έχουν άμεση επίδραση στις τιμές πετρελαίου, με αποτέλεσμα να αυξάνεται το κόστος του πλαστικού PET και του αλουμινίου. Σημειώνει ακόμη ότι σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιείται, βρίσκεται αντιμέτωπη με ενισχυμένες πληθωριστικές πιέσεις και άνοδο επιτοκίων, τάση που αναμένεται να συνεχιστεί κατά τη φετινή χρονιά. Ως αποτέλεσμα, ενδέχεται να μειωθεί η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Σαράντης

Ο όμιλος Σαράντη, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία καταναλωτικών προϊόντων, αναφέρει ότι ο συνεχιζόμενος υψηλός πληθωρισμός, που επιδεινώθηκε λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, επηρεάζει την κερδοφορία του πρώτου εξαμήνου. Ο περιορισμός των λειτουργικών εξόδων και εξόδων διαφήμισης και προώθησης αποτελεί ένα από τα μέτρα που υιοθετεί η εισηγμένη για να αντισταθμίσει, εν μέρει, την πίεση στο περιθώριο μεικτού κέρδους, παραμένοντας διαρκώς προσανατολισμένη στην ενίσχυση της οργανικής κερδοφορίας της.

Καταλύτης για Aegean και Autohellas η ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού

Η ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού έχει συμβάλει προκειμένου οι εισηγμένες εταιρείες με δραστηριότητα που συνδέεται με τις τουριστικές αφίξεις, να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και να καλύψουν το χαμένο έδαφος λόγω της πανδημίας.

Ειδικότερα, τα μεγέθη πρώτου εξαμήνου της Aegean παραπέμπουν σε συνθήκες κανονικότητας, όπως ανέφερε στην τηλεδιάσκεψη αναλυτών, προχθές, Παρασκευή, ο πρόεδρος του αερομεταφορέα Ευτύχης Βασιλάκης.

Για το σύνολο του 2022, ο κ. Βασιλάκης προέβλεψε ότι η Aegean θα διακινήσει συνολικά 12 έως 12,5 εκατομμύρια επιβάτες, με τα έσοδα να εκτιμάται ότι θα είναι χαμηλότερα από 3% έως 6%, συγκριτικά με το 2019. Η χωρητικότητα (μετριέται ανά επιβατοχιλιόμετρο που αντιστοιχεί στα έσοδα ανά επιβάτη προς τη συνολική διανυόμενη απόσταση) τοποθετείται στο 94% έως 98% των επιπέδων του 2019. «Πρόκειται για σημαντική, αλλά όχι πλήρης, ανάκαμψη όσον αφορά τον αριθμό των επιβατών.

Τα έσοδα αναμένεται να αγγίξουν τα επίπεδα του 2019, ενώ επικρατεί αβεβαιότητα για τις επιδόσεις του τέταρτου τριμήνου», σημείωσε προχθές ο πρόεδρος της Aegean.

Η Ελλάδα, όπως αναφέρει στην οικονομική έκθεσή της η Aegean, κατόρθωσε να αναβαθμίσει τη θέση της έναντι των ανταγωνιστικών χωρών και να διατηρήσει τη τάση από την περυσινή τουριστική περίοδο καταγράφοντας υψηλή τουριστική κίνηση το πρώτο εξάμηνο του έτους, διατηρώντας ταυτόχρονα υψηλές προοπτικές και για την καλοκαιρινή περίοδο του 2022. Σε κάθε περίπτωση, η αεροπορική καλείται να αντιμετωπίσει την αυξημένη βάση κόστους λόγω υψηλότερων τιμών καυσίμων και πληθωριστικών πιέσεων.

Από την πλευρά της, η εταιρεία βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας μίσθωσης και εμπορίας οχημάτων Autohellas ενίσχυσε τα μεγέθη πρώτου εξαμήνου, λόγω της αύξησης των βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων, της αποτελεσματικότητας στη διάθεση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του στόλου καθώς και της αύξησης της δραστηριότητα εμπορίας αυτοκινήτων. Ετσι, οι μακροχρόνιες μισθώσεις, αν και επηρεάστηκαν από τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα αυτοκινήτων και ανταλλακτικών, εμφάνισαν άνοδο μεγεθών, ενώ υπάρχουν και εκκρεμείς παραγγελίες.

Με τα δεδομένα αυτά, η εισηγμένη εκτιμά ότι οι ενδείξεις είναι θετικές για το σύνολο της χρήσης, αλλά μένει να φανεί κατά πόσο η αύξηση του ενεργειακού κόστους και οι ενδεχόμενες υφεσιακές συνθήκες θα επηρεάσουν τις τουριστικές μετακινήσεις.

Διαβάστε επίσης: 

Ευτ. Βασιλάκης (Aegean): Επιστροφή στην κανονικότητα – Το outlook για το 2022

ElvalHalcor: Σε ιστορικό υψηλό οι πωλήσεις α’ εξαμήνου – Άλμα 45,9% στον τζίρο

Τα διυλιστήρια γίνονται ενεργειακοί όμιλοι

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News