Business & Finance Δευτέρα 29/08/2022, 21:34
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κίνα: Οι «γίγαντες» της τεχνολογίας γνώρισαν το χειρότερο τρίμηνο μέχρι σήμερα

Κίνα: Οι «γίγαντες» της τεχνολογίας γνώρισαν το χειρότερο τρίμηνο μέχρι σήμερα

To χειρότερο τρίμηνο στην ιστορία τους γνώρισαν οι κινεζικοί τεχνολογικοί κολοσσοί την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, καθώς η πολιτική μηδενικού Covid του Πεκίνου άφησε βαριά το αποτύπωμά της στην κινεζική οικονομία και στις κινεζικές επιχειρήσεις. 

Στο δεύτερο τρίμηνο, η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίο Alibaba δεν παρουσίασε αύξηση εσόδων, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά σε τρίμηνό της σε ετήσια βάση, ενώ ο γίγαντας των social media, Tencent, ανακοίνωσε την πρώτη μείωση των πωλήσεών του έως σήμερα. Η JD.com, ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στο ηλεκτρονικό εμπόριο της Κίνας, σημείωσε την πιο μικρή αύξηση εσόδων στην ιστορία του, ενώ η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng παρουσίασε μεγαλύτερες του αναμενομένου ζημίες.

Στο συγκεκριμένο τρίμηνο, η Κίνα ακολούθησε πολιτική μηδενικών κρουσμάτων κορωνοϊού, μετά το νέο κύμα έξαρσης της πανδημίας, εφαρμόζοντας lockdowns και μαζικά τεστ προκειμένου να συγκρατήσει την εξάπλωση της νόσου. Μεγάλες πόλεις, όπως Σανγκάη, παρέμειναν κλειστές για αρκετές εβδομάδες.  

Οι γίγαντες του Διαδικτύου της Κίνας γνώρισαν εντυπωσιακή ανάπτυξη στη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι άνθρωποι στράφηκαν σε διαδικτυακές υπηρεσίες όπως οι αγορές και τα παιχνίδια εν μέσω lockdown. Αυτό έχει κάνει πιο δύσκολες τις συγκρίσεις από έτος σε έτος. Τώρα, η κινεζική οικονομία αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις που έχουν κάνει το μακροοικονομικό περιβάλλον ακόμη πιο αυστηρό.

Ο τεχνολογικός τομέας της Κίνας συνεχίζει να αντιμετωπίζει ένα πολύ αυστηρότερο ρυθμιστικό περιβάλλον. Τα τελευταία δύο χρόνια, η Κίνα έχει εισαγάγει πολύ πιο αυστηρή πολιτική σε τομείς από τα τυχερά παιχνίδια έως την προστασία δεδομένων.

Με τους ρυθμούς ανάπτυξης δε να επιβραδύνονται πιο απότομα από τα προηγούμενα χρόνια, οι επενδυτές είναι προσεκτικοί ως προς τις προοπτικές τους. Η οικονομία της Κίνας αναπτύχθηκε μόλις 0,4% στο δεύτερο τρίμηνο και αυτό επηρέασε την αγοραστική δύναμη του καταναλωτή καθώς και τις δαπάνες από εταιρείες σε τομείς, όπως η διαφήμιση και το cloud computing.

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

 

Διαβάστε επίσης:

Κίνα: Goldman Sachs και Nomura κατεβάζουν την πήχυ της ανάπτυξης

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News