Business & Finance Σάββατο 30/07/2022, 12:13
BUSINESS & FINANCE

«Τρέχει» το έργο για την Αθηναϊκή Ριβιέρα – Οι προκλήσεις για τον ποδηλατόδρομο στο παραλιακό μέτωπο

«Τρέχει» το έργο για την Αθηναϊκή Ριβιέρα – Οι προκλήσεις για τον ποδηλατόδρομο στο παραλιακό μέτωπο

Έως τον Ιανουάριο αναμένεται θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη μελέτη και κατασκευή του ενιαίου πεζοδρόμου – ποδηλατοδρόμου στο παραλιακό μέτωπο, από την Καλλιθέα έως τη Βουλιαγμένη.

Το έργο, που θα κατασκευαστεί με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, θα χωροθετηθεί παράλληλα με τη λεωφόρο Ποσειδώνος, με βάση μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ. Από τις προκλήσεις του έργου είναι ο συντονισμός του με άλλα τέσσερα προγράμματα ανάπλασης, μεταξύ των οποίων και η επένδυση στο Ελληνικό, ώστε το έργο να έχει ενιαία μορφή και προδιαγραφές, αλλά και η συμμετοχή του κοινού στο στάδιο της ωρίμανσης των μελετών.

Από πού θα περνάει ο ποδηλατόδρομος;

Το έργο, που ονομάστηκε «Αστικός περίπατος», αφορά το τμήμα της ακτογραμμής της Αθηναϊκής Ριβιέρας που ξεκινάει από την Καλλιθέα και καταλήγει στο δημαρχείο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, αφού διασχίσει τέσσερις δήμους (Παλαιού Φαλήρου, Αλίμου, Ελληνικού – Αργυρούπολης και Γλυφάδας). Το μήκος του πεζοδρόμου – ποδηλατοδρόμου είναι 22 χλμ., εκ των οποίων από το συγκεκριμένο έργο θα κατασκευαστούν 13,5 χλμ. Αναθέτουσα αρχή στο έργο ορίστηκε η Περιφέρεια Αττικής, ενώ φορέας υλοποίησης είναι το ΤΑΙΠΕΔ.

Η βασική χάραξη (κατά μήκος της λεωφόρου Ποσειδώνος) βασίζεται σε μια αναφορά που υπάρχει στο Ρυθμιστικό Πλαίσιο της Αθήνας – Αττικής του 2014 (άρθρο 30) για το μητροπολιτικό δίκτυο ποδηλατικών διαδρομών.

Το ΤΑΙΠΕΔ ολοκλήρωσε την προμελέτη (έπειτα από συναντήσεις με την Περιφέρεια, τους δήμους της περιοχής, την ΕΤΑΔ και το υπουργείο Περιβάλλοντος), η οποία τώρα θα τεθεί υπόψη των βασικών αδειοδοτικών οργάνων του ΥΠΕΝ (λ.χ. ΚΕΣΥΠΟΘΑ, ΚΕΣΑ) και του ΥΠΠΟ (ΚΑΣ) και κατόπιν θα εγκριθεί με κοινή υπουργική απόφαση. Αυτό που δεν είναι ακόμα γνωστό, αλλά είναι σημαντικό για έργα με μητροπολιτικό χαρακτήρα, είναι αν θα υπάρξει ενημέρωση και συμμετοχή του κοινού πριν από την οριστικοποίηση του έργου.

Στη συνέχεια το έργο θα δημοπρατηθεί ως «μελετοκατασκευή», με τον ανάδοχο να αναλαμβάνει την οριστική μελέτη, τη μελέτη εφαρμογής και την κατασκευή του έργου (σύμφωνα με το Τεχνικό Δελτίο τον Ιανουάριο, αν και καταβάλλεται προσπάθεια να γίνει μέσα στο φθινόπωρο). Στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025, καθώς η χρηματοδότησή του από το Ταμείο Ανάκαμψης (με 19,9 από τα 24,7 εκατ. ευρώ) δημιουργεί περιορισμό ως προς το χρονοδιάγραμμα. Ο χρόνος δημοπράτησης θα εξαρτηθεί και από το πόσο γρήγορα θα διευθετηθούν κάποια θέματα με ιδιωτικές περιουσίες στη διαδρομή του, έργο που ανέλαβε η ΕΤΑΔ.

Ακόμη μία πρόκληση του έργου αφορά τη συνεργασία με τους δήμους ή τους φορείς που θα κατασκευάσουν μεμονωμένα κομμάτια του. Σύμφωνα με το τεχνικό δελτίο του έργου:

  1. Το τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), μήκους περίπου 4 χλμ., θα υλοποιηθεί από τον Δήμο Πειραιά, στο πλαίσιο έργου ανάπλασης του παραλιακού του μετώπου.
  2. Το τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού όρμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής (ανήκει στη δεύτερη φάση των έργων, που δεν έχει ακόμη δημοπρατηθεί).
  3. Το τμήμα 1 χλμ. που διέρχεται από τον χώρο της μαρίνας Αλίμου εντάσσεται στις υποχρεώσεις της εταιρείας στην οποία παραχωρήθηκε η μαρίνα το 2020 από το ΤΑΙΠΕΔ.
  4. Τμήμα του έργου, μήκους 800 μ., διέρχεται από το ακίνητο της επένδυσης του Ελληνικού. «Στην παρούσα φάση διερευνάται ο τρόπος και ο φορέας υλοποίησης του εν λόγω τμήματος», αναφέρεται στο τεχνικό δελτίο του έργου.
  5. Τέλος, τμήμα 2 χλμ. που διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας υλοποιείται από τον δήμο στο πλαίσιο της ανάπλασης του παραλιακού του μετώπου.

Σύμφωνα με το τεχνικό δελτίο του έργου, στόχος του είναι η δημιουργία μιας υποδομής που «παροτρύνει τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης.

Παράλληλα, το έργο δημιουργεί έναν ποιοτικό, λειτουργικό και αισθητικό άξονα που συνδέει και ενοποιεί την παράκτια περιοχή των ανωτέρω 6 δήμων», δημιουργώντας «τη μεγαλύτερη ενιαία και προσβάσιμη ακτογραμμή (σ.σ. παρότι το έργο δεν θα ακολουθεί την ακτογραμμή αλλά τη λεωφόρο Ποσειδώνος) στην Ευρώπη, παρόμοια με τη Γαλλική Ριβιέρα, την Ιταλική Ριβιέρα, τη Βαρκελώνη, το Τελ Αβίβ, την Κωνσταντινούπολη».

πηγή: kathimerini.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News