Business & Finance Παρασκευή 22/07/2022, 21:31
BUSINESS & FINANCE

VW: Ξαφνική αποχώρηση του Ντίες – Θα τον αντικαταστήσει ο CEO της Porsche

VW: Ξαφνική αποχώρηση του Ντίες – Θα τον αντικαταστήσει ο CEO της Porsche

Την αποχώρησή του από το τιμόνι της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του πλανήτη ανακοίνωσε ο Χέρπερτ Ντίες, σε μία αιφνιδιαστική εξέλιξη μετά από αλλεπάλληλες συγκρούσεις που είχε με εργατικά συνδικάτα. Στη θέση του θα διορίσει τον επικεφαλής της Prosche, Όλιβερ Μπλούμ. 

O Ντίες και το εποπτικό συμβούλιο της VW συμφώνησαν ομόφωνα την αποχώρηση του πρώτου από την εταιρεία την 1η Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Μπλουμ θα συνεχίσει να είναι και διευθύνων σύμβουλος της Porsche. 

Η αιφνιδιαστική αποχώρηση του Ντίες σηματοδοτεί το αποκορύφωμα επαναλαμβανόμενων συγκρούσεων με ισχυρά γερμανικά συνδικάτα εργαζομένων και άλλους βασικούς μετόχους με σημείο αιχμής τις προσπάθειες του διευθύνοντος συμβούλου της VW να προωθήσει μία εκ βάθρων στρατηγική μεταρρύθμιση και να μειώσει το κόστος. Η αποχώρησή του αναμένεται να προκαλέσει έντονη αναστάτωση στους επενδυτές που ανησυχούν εδώ και καιρό για τις διαφωνίες στους κόλπους της VW, η οποία προετοιμάζει αρχική δημόσια προσφορά για την Porsche προκειμένου να συγκεντρώσει κεφάλαια για σημαντικές επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό.

«Ο Χέρμπερτ Ντίες έδωσε την καίρια ώθηση προς την ηλεκτροκίνηση. Ο όμιλος VW οφείλει σε αυτόν την ισχυρή θέση στην οποία βρίσκεται και της επιτρέπει να προχωρήσει σε περαιτέρω αναμόρφωση», αναφέρεται στην ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Βόλφγκανγκ Πόρσε και Χάνς-Μάικλ Πιχ, οι επικεφαλής της οικογένειας με τα πλειοψηφιακά δικαιώματα ψήφου στη VW. 

Ο 54χρονος Μπλουμ θεωρείτο ένας από τους δυνητικούς υποψηφίους για να αντικαταστήσει τον Ντίες εδώ και καιρό, όμως η μετάβαση θα γινόταν πολύ αργότερα, καθότι το συμβόλαιο του Ντίες στο δ.σ. της VW έληγε το 2025. 

Ο Ντίες ξεκίνησε μια φιλόδοξη ώθηση στην παραγωγή κυψελών μπαταριών και κατάφερε να εξασφαλίσει την υποστήριξη για την IPO της Porsche, η οποία έχει προγραμματιστεί για το τέταρτο τρίμηνο.

Ταυτόχρονα, ο Ντίες επέτρεπε περιστασιακά να δημοσιοποιούνται και οι τριβές με τα συνδικάτα της VW και άλλους μετόχους. Είχε παρομοιάσει δε, τη VW με «δεξαμενόπλοιο» με «παλιές, επικαλυμμένες δομές» που χρειαζόταν να διαλύσει, υποσχόμενος να εκσυγχρονίσει την εταιρεία και να κινηθεί πιο γρήγορα.

Ενώ ο Ντίες απολάμβανε ευρεία υποστήριξη από αναλυτές και επενδυτές, η τιμή της μετοχής της VW έχει υποχωρήσει τους τελευταίους μήνες. Οι προνομιούχες μετοχές της έχουν υποχωρήσει 24% φέτος, αποτιμώντας την εταιρεία στα 83,5 δισ. ευρώ, πολύ χαμηλότερα από τον στόχο των 200 δισ. ευρώ που είχε σχεδιάσει η διοίκηση της VW το 2019.

 

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg

Διαβάστε επίσης:

VW: Το πρόβλημα δεν είναι ο νέος στόχος της Ε.Ε., αλλά οι μπαταρίες

Αλλαγή στρατηγικής για την VW: Τέλος εποχής για το αυτοκίνητο του λαού;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News