BUSINESS & FINANCE

Aegean: Η ενίσχυση με 120 εκατ. ευρώ και οι χαμηλές πτήσεις λόγω πανδημίας

Την άνοιξη θα ολοκληρωθεί η ΑΜΚ 60 εκατ. ευρώ της αεροπορικής που θα καλύψουν οι ιδιώτες μέτοχοι

φωτ. intime

Η συμμετοχή των μετόχων με ιδιωτικά κεφάλαια 60 εκατ. ευρώ, μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της κρατικής στήριξης-κεφαλαιακής ενίσχυσης, ύψους 120 εκατ. ευρώ, της Aegean, που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η «ένεση» ρευστότητας, όπως έκανε γνωστό, χθες, με ανακοίνωσή της, η εισηγμένη εταιρεία, αφορά την αποκατάσταση μέρους της ζημιάς που προήλθε λόγω των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις που επιβλήθηκαν από τα κράτη μέλη της Ε.Ε. με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας στο διάστημα 23 Μαρτίου έως 30 Ιουνίου 2020.

Προβλέπεται ακόμη ότι το ελληνικό Δημόσιο θα λάβει δωρεάν τίτλους δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών (warrants) με τιμή εξάσκησης ίση με την τιμή διάθεσης των νέων μετοχών της εταιρείας κατά την αύξηση κεφαλαίου που θα προκηρυχθεί. Οι τίτλοι θα μπορούν να εξασκηθούν μεταξύ 2-5 ετών από την καταβολή της ενίσχυσης, ώστε να υπάρχει όφελος από την όποια αύξηση της τιμής της μετοχής. Θα αφορούν αριθμό μετοχών ίσο με το 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου της Aegean κατόπιν της αύξησης των ιδιωτών.

Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα της ΑΜΚ, η αεροπορική επιδιώκει να ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες μέσα στο πρώτο τρίμηνο-τετράμηνο του νέου έτους.

Χαμηλές πτήσεις

Τα βλέμματα όμως, είναι στραμμένα στην εξέλιξη της πανδημικής κρίσης και στην ταχύτητα με την οποία θα πραγματοποιηθούν οι εμβολιασμοί, ώστε, σταδιακά, να επανέλθει η ζήτηση για ταξίδι με αεροπλάνο. Είναι ενδεικτικό ότι, παγκοσμίως, οι απώλειες λόγω πανδημίας στις αερομεταφορές εκτιμάται ότι θα εξαφανίσουν ποσό 1,5 τρισ. ευρώ του παγκόσμιου ΑΕΠ που υπολογίζεται ότι θα υποχωρήσει κατά 3,7% το 2020, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Fitch Ratings.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε, πρόσφατα, ο πρόεδρος της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) Αλεξάντερ Ντε Ζούνιακ, που πρόκειται να αντικατασταθεί από τον Ιρλανδό διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου IAG Γουίλι Γάλς, το 2021 θα είναι καλύτερη χρονιά, αλλά δεν πρόκειται η COVID-19 να εξαφανιστεί επειδή, απλώς, θα αλλάξει ο χρόνος.  

Παράγοντες της ελληνικής αγοράς υποστηρίζουν ότι από την έναρξη του σταδιακού εμβολιασμού του πληθυσμού θα χρειαστεί να παρέλθουν, τουλάχιστον, έξι μήνες, μέχρι δηλαδή τον Ιούνιο του 2021, ωσότου να υπάρξει σχετική σταθεροποίηση στις αεροπορικές μεταφορές, οπού υπολογίζεται ότι έχουν ήδη χαθεί 46 εκατ. θέσεις εργασίας.

Ως εκ τούτου, μέχρι να εμβολιαστεί το σύνολο του πληθυσμού, ο Ντε Ζούνιακ προτείνει να υιοθετηθεί, από όλες τις χώρες και τις αεροπορικές εταιρείες, το πρωτόκολλο υγειονομικής ασφάλειας που έχει δημιουργήσει ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO). Περιλαμβάνει συγκεκριμένες διαδικασίες που πρέπει να υιοθετούν οι χώρες, βάσει του βαθμού διασποράς της πανδημίας. Για παράδειγμα, κατά τις οδηγίες της ICAO, σήμερα, λόγω του lockdown, βρισκόμαστε στο πρώτο από τα συνολικά πέντε στάδια λήψης μέτρων περιορισμού, με το τελευταίο να αποκτά ισχύ όταν ξεκινήσουν οι εμβολιασμοί.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News