BUSINESS & FINANCE

Ψηφιακή κάρτα: Πώς θα λειτουργήσει από 1η Ιουλίου – Τι πρέπει να ξέρουν οι εργαζόμενοι

Ψηφιακή κάρτα: Πώς θα λειτουργήσει από 1η Ιουλίου – Τι πρέπει να ξέρουν οι εργαζόμενοι

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το πρώτο στάδιο εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας καθώς από την  1η Ιουλίου είναι υποχρεωτική  για το σύνολο των τραπεζών της χώρας και τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ. Η ψηφιακή κάρτα προσδοκά να αποτελέσει το «κλειδί» για την προστασία των εργαζομένων, τον έλεγχο του ωραρίου εργασίας και την εφαρμογή μεταρρυθμίσεων, όπως το δικαίωμα της αποσύνδεσης στην τηλεργασία και τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας.

Επιπλέον θα αποτελέσει το εργαλείο για την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής και του αθέμιτου ανταγωνισμού ανάμεσα στις επιχειρήσεις που τηρούν το νόμο και σε αυτές που δεν τον τηρούν, ενώ θα μειώσει την γραφειοκρατία των επιχειρήσεων.

1) Ποιους εργαζόμενους αφορά η ψηφιακή κάρτα από την 1η Ιουλίου;

Η ψηφιακή κάρτα «κάνει» πρεμιέρα από την 1η Ιουλίου για εργαζόμενους  στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.

2) Πως ο εργαζόμενος θα «χτυπά» την κάρτα εργασίας;

Ο εργαζόμενος κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας, θα «σκανάρει» στο Ergani CardScanner (εφαρμογή που είναι διαθέσιμη για τις επιχειρήσεις) τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app. Κατά την προσέλευση θα πρέπει να επιλέγουν την επιλογή προσέλευση όταν έρχονται στην εργασία και αποχώρηση αντίστοιχα. Συγκεκριμένα, κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας ο εργαζόμενος θα προβάλλει τον QR κωδικό προς ανάγνωση από την αντίστοιχη εφαρμογή Ergani CardScanner mobile app που διατίθεται στους εργοδότες. Μετά την επιτυχή ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας, δηλαδή του QR code, ο εργαζόμενος θα βλέπει στην οθόνη ένα μήνυμα επιβεβαίωσης με τα στοιχεία της δήλωσης Κάρτας Εργασίας που πρόκειται να υποβληθεί αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

3) Πως ο εργαζόμενος θα αποκτήσει την ψηφιακή κάρτα εργασίας;

Ο εργαζόμενος θα πρέπει να «κατεβάσειν» στο κινητό του τηλέφωνο την εφαρμογή myErgani mobile app η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες Google Play και App Store

4) Πως μπορεί ο εργαζόμενος να ελέγχει τις ώρες εργασίας του;

Οι εργαζόμενοι θα μπορούν μέσω της αναβαθμισμένης εφαρμογής myErgani mobile app να βλέπει στην κινητή τους συσκευή σε μορφή ημερολογίου το πρόγραμμα που προδηλώνει ο εργοδότης, καθώς και την πραγματική απασχόληση που παρείχε.

5) Η ψηφιακή κάρτα αφορά όλες τις συμβάσεις εργασίας

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καλύπτει όλες τις μορφές απασχόλησης (π.χ. πλήρης, μερική, πρακτική άσκηση, μαθητεία, κ.λπ.) τα ωράρια εργασίας (σταθερό, μεταβαλλόμενο, βάρδιες, υπερωρίες), ενώ καταγράφει ηλεκτρονικά και όλες τις μορφές άδειας που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.

Διαβάστε επίσης:

Χατζηδάκης: Ψηφιακή κάρτα εργασίας τον Ιούνιο του 2023 σε τουρισμό και εστίαση

Παρουσιάσθηκε η ψηφιακή κάρτα του δημοσίου υπαλλήλου

Εργασιακός βίος μέσα από το κινητό – Ενεργοποείται η ψηφιακή κάρτα εργασίας

Υπ. Εργασίας: Πώς θα υλοποιηθεί η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News