Business & Finance Δευτέρα 20/06/2022, 14:31
BUSINESS & FINANCE

Κανέλα όπως λέμε ζεστασιά: Πώς η τουριστική βιομηχανία εκμεταλλεύεται τη… μύτη μας

Κανέλα όπως λέμε ζεστασιά: Πώς η τουριστική βιομηχανία εκμεταλλεύεται τη… μύτη μας

Φρεσκοψημένο ψωμί, θαλασσινή αύρα, φρεσκοκομμένο γρασίδι: οι περισσότεροι από εμάς συνδέουμε ορισμένες μυρωδιές με αναμνήσεις από το παρελθόν ή ακόμη και με συγκεκριμένα συναισθήματα.

Αυτή την ευρέως γνωστή ανταπόκριση των ανθρώπων στις μυρωδιές εκμεταλλεύεται μία μεγάλη γκάμα επιχειρηματικών κλάδων. Εξ ου και αγοράζουμε κεριά με συγκεκριμένες μυρωδιές ή ακριβά αρώματα, μερικές φορές ακόμη και σπίτια. Τώρα, η βιομηχανία των ταξιδιών φαίνεται πως προσπαθεί επίσης να αξιοποιήσει αυτή την «αδυναμία» μας, καθώς αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία και χώροι ψυχαγωγίας ενσωματώνουν σκόπιμα διάφορες μυρωδιές στην «τουριστική εμπειρία».

Ο κλάδος των ταξιδιών προσπαθεί γενικά να προσφέρει εμπειρίες, εξ ου και οι μυρωδιές αποτελούν σημαντικό κομμάτι ενός ολοκληρωμένου ταξιδιού. Για παράδειγμα, ένας πολύ απλός τρόπος για να συνδέσει ένα ξενοδοχείο την εμπειρία με μία μυρωδιά είναι να πουλήσει τα δικά του αφρόλουτρα. Έτσι, κατά πάσα πιθανότητα όταν ο τουρίστας γυρίσει σπίτι του και τα χρησιμοποιήσει, ενδέχεται να του φέρουν μνήμες από το ταξίδι του.

Οι δημοφιλείς μυρωδιές

Όπως προκύπτει και από έρευνα του 2019, συνεχώς περισσότεροι παράγοντες του τουριστικού κλάδου θέλουν να χρησιμοποιούν διαφορετικές μυρωδιές στην κάθε υπηρεσία που προσφέρουν. Μάλιστα, ειδικοί πλέον δημιουργούν χιλιάδες «γνωστές» στον κόσμο μυρωδιές προς εμπορική χρήση.

Ενδεικτικά, μεταξύ των δημοφιλών επιλογών είναι η χρήση αρωμάτων στον περιβάλλοντα χώρο, τα οποία μάλιστα εκκρίνονται με στρατηγικό τρόπο, ώστε να κάνουν την εμπειρία πιο ελκυστική. Για παράδειγμα, συχνά στα λόμπι των αεροδρομίων ή στις τουαλέτες χρησιμοποιείται άρωμα λεμονιού ή κίτρου, τα οποία χάρη στην ευρεία χρήση τους στα καθαριστικά, έχουν συνδυαστεί με την καθαριότητα.

Επίσης, ορισμένες μυρωδιές έχουν συνδυαστεί με το αίσθημα της «ζεστασιάς» (κανέλα και βανίλια για παράδειγμα) ή του «κρύου» (όπως μέντα ή ευκάλυπτος). Μάλιστα, η Δρ. Adriana V. Madzharov, λέκτορας στο Πανεπιστήμιο του Bath στον τομέα του management, διαπιστώνει ότι με ορισμένες μυρωδιές αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον χώρο.

Οι «θερμές» μυρωδιές συνδέονται με το αίσθημα της σωματικής εγγύτητας, με αποτέλεσμα να κάνουν τους χώρους να φαίνονται πιο γεμάτοι από κόσμο. Έτσι, δεν θα ήταν κατάλληλη μυρωδιά για τον χώρο της ασφάλειας του αεροδρομίου για παράδειγμα, σημειώνει η Δρ. Madzharov.

Επίσης, οι μυρωδιές μπορούν να επηρεάσουν τις συνήθειές μας. Για παράδειγμα, έρευνες δείχνουν ότι κάποιες μυρωδιές μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση των θερμίδων που καταναλώνουμε. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι όσο περισσότερο εκτίθεται κανείς στο άρωμα γλυκών, όπως τα μπισκότα σοκολάτας, τόσο λιγότερο πιθανό είναι ότι θα θέλει να τα φάει. Αυτό θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε ένα ξενοδοχείο ή σπα, ώστε να σπρώξει τους τουρίστες προς πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές.

Τέλος, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η μυρωδιά και μόνο του καφέ κάνει τον κόσμο πιο ενεργητικό. Τα αεροδρόμια και τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να εξερευνήσουν την χρήση του καφέ στις αίθουσες συνεδριάσεων, ώστε να ενισχύεται η απόδοση των επιχειρηματικών ταξιδιωτών.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Fast Company

Διαβάστε επίσης:

Σας αρέσει η μυρωδιά του καινούργιου αυτοκινήτου; Υπεύθυνη είναι αυτή η γυναίκα

Πώς μυρίζει μια γυναίκα; Κάθε 30 δευτερόλεπτα κάποιος πληρώνει για να το μάθει

Διατροφή: Γιατί ο εγκέφαλος λατρεύει τα blueberries

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News