Business & Finance Παρασκευή 27/05/2022, 07:14
BUSINESS & FINANCE

Κακή σχέση με τον προϊστάμενο; Πώς να το διαχειριστείς πριν να είναι αργά

Κακή σχέση με τον προϊστάμενο; Πώς να το διαχειριστείς πριν να είναι αργά

Πολλοί είναι όσοι επιλέγουν να παραιτηθούν λόγω κακής σχέσης με το αφεντικό τους, με το ποσοστό αυτό να ανέρχεται ακόμη και στο 28% στις ΗΠΑ σύμφωνα με σχετική έρευνα της Joblist από το πρώτο τρίμηνο του έτους. Προς υπεράσπιση των προϊσταμένων, «όταν γίνεσαι μάνατζερ, δεν υπάρχει κανείς να σε διξάξει πραγματικά», όπως σημειώνει στο CNBC η Δρ. Rosina Racioppi, CEO και πρόεδρος του δικτύου WOMEN Unlimited. «Συχνά, οι μάντζερ μπερδεύονται. Εστιάζουν στα τεχνικά της δουλειάς και ξεχνούν το ανθρώπινο στοιχείο», συμπληρώνει η ίδια.

Εάν λοιπόν σκέφτεστε να παραιτηθείτε διότι ακριβώς έχετε παράπονα από το αφεντικό σας, αξίζει να δοκιμάσετε πρώτα τις εξής τακτικές:

Η πρώτη συζήτηση

Η πιο απλή ερώτηση που πρέπει να κάνετε στον προϊστάμενό σας πολύ πριν εμφανιστούν πρακτικά προβλήματα είναι «πώς μπορούμε να συνεργαστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο». Πρόκειται για μία συζήτηση, η οποία καλό θα ήταν να γίνεται στην αρχή κάθε νέας συνεργασίας. Για να γίνει απλούστερη, μπορείτε να ρωτήσετε ποιες είναι οι τρεις πρώτες προτεραιότητες για το νέο αφεντικό και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος επικοινωνίας και για τους δύο σας. Μία τέτοια συζήτηση μπορεί να προλάβει αρκετά προβλήματα.

Ένα βήμα πίσω

Εάν τα προβλήματα με τον προϊστάμενο συνεχίζονται, καλό θα ήταν να κάνετε ένα βήμα πίσω και να εξετάσετε ποια ακριβώς είναι η πηγή της έντασης στην εργασιακή σας σχέση. Μήπως λαμβάνετε αντικρουόμενες συμβουλές για το ίδιο πρόβλημα; Μήπως οι κατευθυντήριες που σας δίνονται δεν είναι ξεκάθαρες; Μήπως σας είναι δύσκολο να ανελιχθείτε με την δουλειά που σας δίνεται; Μήπως δεν μπορείτε ποτέ να τον εντοπίσετε στο γραφείο; Σε κάθε περίπτωση, σκεφτείτε τις καταστάσεις όπου μείνατε δυσαρεστημένοι, ώστε να εντοπίσετε τι ακριβώς σας ενοχλεί στη σχέση σας.

Το πρόβλημα

Όταν εντοπίσετε το πρόβλημα, ξεκινήστε να το παρακολουθείτε στενά. Είναι μήπως ένα μόνιμο ζήτημα που επαναλαμβάνεται ή είναι κάτι που προέκυψε μόνο μία φορά; Έτσι, μπορεί και να καταλάβετε εάν συνεχίζεται μέχρι και σήμερα ή εάν έχει σταματήσει. Επίσης, αφενός μπορείτε να έχετε συγκεκριμένα παραδείγματα σε περίπτωση που χρειαστεί να το συζητήσετε με το ίδιο το αφεντικό σας, αφετέρου σας δίνεται η ευκαιρία να σκεφτείτε και τις πιθανές λύσεις.

Η τοποθέτηση

Εάν φέρετε το θέμα στο αφεντικό σας, τότε θα πρέπει να προσέξετε πολύ τον τρόπο με τον οποίο θα το θέσετε. Καλό θα ήταν να μην κρατήσετε επικριτική στάση και να χρησιμοποιείτε ήπιες φράσεις όπως «έχω παρατηρήσει ότι συμβαίνει αυτό» ή «θα διευκόλυνε την δουλεία μου εάν κάνατε αυτό». Ουσιαστικά, καλό θα ήταν να μην φανεί ως επίθεση, αλλά να οδηγήσει σε πραγματική συζήτηση.

Προκαταλήψεις

Προσεγγίζοντας το θέμα, πάντοτε είναι καλό να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας ότι ο μάνατζερ έχει καλές προθέσεις. «Κανείς δεν ξυπνά το πρωί και σκέφτεται “πώς μπορώ να κάνω τη ζωή των μελών της ομάδας μου όσο το δυνατόν δυσκολότερη”», υπενθυμίζει ο Gorick Ng, σύμβουλος καριέρας του Harvard και συγγραφέας. Εάν παρόλα αυτά δεν μπορείτε με τίποτα να βελτιώσετε την κατάσταση, τότε μπορείτε να ρωτήσετε διακριτικά πώς αισθάνονται οι συνάδελφοί σας όσον αφορά τη στάση του προϊσταμένου σας. Ενδέχεται να βρίσκονται και άλλοι στην ίδια θέση με εσάς και να αναζητήσετε από κοινού μία λύση.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Διαβάστε επίσης:

Τα τρία πράγματα που απαιτούν οι νέοι στο γραφείο

Προαγωγή και αύξηση: Πώς θα πρέπει να αναγνωρίζεται η δουλειά μας;

Ο κανόνας του 80/20 – Πώς να αρχίσετε να αποταμιεύετε σήμερα

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News