BUSINESS & FINANCE

Σούπερ μάρκετ: Τον «πόλεμο» των discounters πυροδοτεί η έλευση της Carrefour

Σούπερ μάρκετ: Τον «πόλεμο» των discounters πυροδοτεί η έλευση της Carrefour

Νέα δεδομένα στην κατηγορία των εκπτωτικών αλυσίδων αναμένεται να προκαλέσει η εκ νέου δραστηριοποίηση της Carrefour στην Ελλάδα. Κι αυτό όχι μόνο διότι η γαλλική αλυσίδα διαθέτει μια ευρεία γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, κάτι που στην προηγούμενη παρουσία της στην ελληνική αγορά την καθιστούσε ιδιαιτέρως δημοφιλή σε χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα. 

Όπως έγινε γνωστό χθες, μεταξύ των τύπων καταστήματος που θα αναπτύξει η αλυσίδα εδώ είναι τα καταστήματα SUPECO που υπάγονται στην κατηγορία του soft discounter. Τελευταίος soft discounter που είχε δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα ήταν η αλυσίδα Dia, το 80% της οποίας ανήκε στην Carrefour και το 20% στην «Μαρινόπουλος». 

Τα καταστήματα SUPECO, τα οποία θα λειτουργήσουν στις εισόδους των αστικών κέντρων, λειτουργούν ήδη σε Ισπανία, Ρουμανία και Γαλλία, ενώ στα τέλη του 2020 στη Γαλλία λειτούργησε και ηλεκτρονικό κατάστημα υπό το σήμα αυτό. 

Πίσω από την επιλογή να αναπτυχθούν καταστήματα SUPECO και στην Ελλάδα υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι: πρώτον, η απήχηση που είχαν και παλιότερα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour στο ελληνικό κοινό και δεύτερον, η μεγάλη άνοδος που σημειώνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα φέτος, καθώς τα νοικοκυριά στρέφονται σε φθηνότερες λύσεις ως άμυνα στο κύμα ακρίβειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2022 είχε φτάσει το 16,2%, με τις πωλήσεις να καταγράφουν αύξηση 5,4%. 

Στην κατηγορία των discounters στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται δύο αλυσίδες, η γερμανική Lidl και η ρωσική MERE, με τη δεύτερη, παρά τα φιλόδοξα πλάνα της, να μην καταφέρει να απειλήσει ούτε στο ελάχιστο την παντοδυναμία της πρώτης. Άλλωστε διατηρεί μόνο τέσσερα καταστήματα (Αγρίνιο, Τρίπολη, Κόρινθο και Λάρισα) ενώ έκλεισε το κατάστημα που λειτουργούσε στον Λαγκαδά, στη Θεσσαλονίκη. 

Την παντοδυναμία της Lidl που αποτελεί τον 3ο μεγαλύτερο παίκτη συνολικά στην αγορά των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα δεν κατάφερε να απειλήσουν ούτε όλες οι άλλες εκπτωτικές αλυσίδες, είτε soft είτε hard discounter, που ήρθαν στη χώρα, οι προσπάθειες των οποίων είχαν άδοξο τέλος. Η γερμανική Aldi, αν και θεωρείται διεθνώς το αντίπαλον δέος της Lidl, αποχώρησε από την ελληνική αγορά μετά από 1,5 χρόνο δραστηριότητας και ενώ πολλοί ανέμεναν ότι θα εκμεταλλευόταν την οικονομική κρίση που τότε ξεκινούσε στη χώρα. Υπενθυμίζεται ότι η Aldi, η οποία δραστηριοποιείται σε 20 χώρες, μεταξύ αυτών και οι ΗΠΑ, με πάνω από 10.000 καταστήματα, ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα το 2008 και το 2010 ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την ελληνική αγορά. Η αλυσίδα γερμανικών συμφερόντων και μία από τις ηγέτιδες δυνάμεις στον κλάδο του hard discount στον κόσμο είχε ήδη προβεί σε επενδύσεις περίπου 1,2 δισ. ευρώ για τα δύο κέντρα διανομής και τα 38 καταστήματα στην Ελλάδα. Επιπλέον, με την είσοδό της στην ελληνική αγορά είχε σχεδιάσει επενδυτικό πρόγραμμα με ορίζοντα δεκαετίας, το οποίο προέβλεπε την κατασκευή συνολικά πέντε κέντρων διανομής (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αθήνα, Λάρισα και Κρήτη), καθώς και την ανάπτυξη δικτύου που θα την οδηγούσε στο να αποσπάσει μερίδιο 20%.

Του άδοξου τέλους της Aldi στην Ελλάδα είχε προηγηθεί αυτό της Plus Hellas, θυγατρικής του γερμανικού ομίλου Tengelmann. Η Plus εισήλθε στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2006 και τελικώς πέρασε στην «ΑΒ Βασιλόπουλος» το 2008 (σ.σ. σταδιακά ο όμιλος Tengelmann πούλησε τις δραστηριότητες του στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σε όλες τις χώρες). 

Στις αρχές του 2010 η Dia Hellas  απορροφήθηκε από τον όμιλο τότε Carrefour – Μαρινόπουλος και μάλιστα τα 381 καταστήματα Dia που υπήρχαν έπαψαν να φέρουν το σήμα Dia και μετονομάστηκαν σε Carrefour-Μαρινόπουλος και σε Carrefour Express

Διαβάστε επίσης: 

Carrefour: Άνοιξαν τα πρώτα καταστήματά της στην Ελλάδα

Carrefour: Έρχεται με convenience stores και μεσαία σούπερ μάρκετ – Στην Κρήτη το νέο ντεμπούτο 

Αλλαγή φρουράς στα σούπερ μάρκετ: Τι φέρνει η αποχώρηση του Β. Σταύρου από την ΑΒ Βασιλόπουλος

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News