Business & Finance Τετάρτη 18/05/2022, 11:49
BUSINESS & FINANCE

Νέα υπηρεσία της Mastercard: Πληρώστε με ένα χαμόγελο

Νέα υπηρεσία της Mastercard: Πληρώστε με ένα χαμόγελο

Με ένα απλό χαμόγελο ή με το κούνημα του χεριού τους, θα μπορούν να πληρώνουν οι καταναλωτές στα ταμεία με το νέο πρόγραμμα της Mastercard, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις.

Με τη χρήση της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου, η Mastercard προωθεί αυτό το νέο βιομετρικό πρόγραμμα πληρωμών, το οποίο – κατά την ίδια την εταιρεία – θα επιταχύνει τις πληρωμές, θα μειώσει τις ουρές και θα είναι πιο ασφαλές από μια απλή κάρτα.

«Όταν μπείτε στο πρόγραμμα, δεν θα χρειάζεται να καθυστερείτε στην ουρά για το ταμείο ψάχνοντας τις τσέπες ή την τσάντα σας. Οι καταναλωτές θα μπορούν να πληρώνουν είτε χαμογελώντας σε μια κάμερα ή κουνώντας το χέρι τους μπροστά από έναν αισθητήρα», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση ο γίγαντας πληρωμών.

Παράλληλα, η Mastercard ισχυρίζεται ότι ο νέος αυτός τρόπος πληρωμών θα είναι και πιο ασφαλές με τον κορωνοϊό, αφού δεν θα χρειάζεται να αγγίξετε κάτι.

Το πρόγραμμα θα αρχίσει πιλοτικά αυτή την εβδομάδα σε πέντε σούπερ μάρκετ στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας. Οι καταναλωτές θα μπορούν να πληρώνουν με βιομετρικά χαρακτηριστικά είτε απευθείας στο μαγαζί, είτε μέσω ενός app.

Στη συνέχεια, η τεχνολογία αυτή θα επεκταθεί σε αγορές στη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ασία. Σημειώνεται ότι τέτοιου είδους τεχνολογία χρησιμοποιείται ήδη ευρέως στην Κίνα.

Σύμφωνα με έρευνα που επικαλείται η ίδια η Mastercard, το 74% των καταναλωτών παγκοσμίως είναι θετικά διακείμενο στην τεχνολογία βιομετρικής, παρόλο που υπάρχουν ανησυχίες για την αποθήκευση και ιχνηλάτηση των δεδομένων.

Η Σούζι Μάιλς, δικηγόρος στην εταιρεία Ashfords, σχολιάζει: «Ένας κωδικός μπορεί να αλλάξει, το χαμόγελό σας όχι. Αν χακαριστούν τα βιομετρικά δεδομένα, τότε ο κίνδυνος για απάτες είναι ακόμα μεγαλύτερος σε σχέση με τις τωρινές μεθόδους πληρωμής».

Υπάρχουν επίσης ανησυχίες για το πώς τα δεδομένα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ιχνηλάτηση, τον έλεγχο ή την παρακολούθηση ανυποψίαστων καταναλωτών.

«Αν και φαίνεται ότι η Mastercard έχει λάβει μέτρα για την προστασία και την κρυπτογράφηση αυτών των δεδομένων, καθώς οι βιομετρικές πληρωμές γίνονται πιο συνηθισμένες, η χρήση τέτοιων δεδομένων είναι πιθανό να εξελιχθεί και αναπόφευκτα θα γίνει δυσκολότερο να προστατεύονται το δικαίωμα του κόσμου στην ιδιωτικότητα», σχολιάζει η Μάιλς.

Η αγορά της βιομετρικής τεχνολογίας υπολογίζεται ότι ανέρχεται στα 18 δισ. δολάρια.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Guardian

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News