Business & Finance Πέμπτη 28/04/2022, 14:44
BUSINESS & FINANCE

Πέντε tips για να αποπνέετε αυτοπεποίθηση όταν μιλάτε

Πέντε tips για να αποπνέετε αυτοπεποίθηση όταν μιλάτε

Πολλές φορές όταν μιλάμε, μπορεί να έχουμε το αίσθημα ότι οι άλλοι δεν μας προσέχουν ή βαριούνται. Τα καλά νέα είναι ότι συνήθως αυτό συμβαίνει λόγω του τρόπου που λέμε ό,τι λέμε και όχι λόγω του περιεχόμενού του.

Συνήθως, οι πιο χαρισματικοί ομιλητές έχουν δύο χαρακτηριστικά: έχουν αυτοπεποίθηση και συναίσθημα, με αποτέλεσμα να είναι και πιο ενδιαφέροντες.

Αν θέλετε, λοιπόν, να κάνετε μια καλή πρώτη εντύπωση ή να κλέψετε την παράσταση σε κάποια παρουσίαση ή ομιλία, θα πρέπει να αποφύγετε τα εξής πέντε λάθη που δεν κάνουν ποτέ οι χαρισματικοί ομιλητές.

Μην κρεμάτε τα χέρια σας

Η γλώσσα του σώματος κάποιου λέει πολλά για την αυτοπεποίθησή του.

Μια κίνηση που δείχνει αυτοπεποίθηση είναι όταν οι παλάμες των χεριών μας είναι στραμμένες η μία προς την άλλη και ακουμπάμε τις άκρες των δαχτύλων μας – θυμίζοντας αμυδρά τη στάση προσευχής.

Η χειρονομία αυτή χρησιμοποιείται για να πείσεις τον συνομιλητή σου ότι έχεις αυτοπεποίθηση και είσαι σίγουρος για αυτά που λες, ενώ ταυτόχρονα δείχνεις χαλαρός και ανοιχτός.

Πέντε tips για να αποπνέετε αυτοπεποίθηση όταν μιλάτε-1

Μην κρύβετε τα συναισθήματά σας

Ένας από τους κύριους τρόπους που δείχνουμε συναίσθημα όταν μιλάμε είναι με τον τόνο της φωνής μας.

Πολλοί θεωρούν ότι τα συναισθήματα εμποδίζουν τη μετάδοση του μηνύματος, αλλά στην πραγματικότητα τη βελτιώνουν. Είναι αυτά που κάνουν τους ανθρώπους ενδιαφέροντες, που σε κρατάνε για να τους ακούσεις.

Για παράδειγμα, αν αισθάνεστε υπερηφάνεια για μια ιδέα ή αν νοιάζεστε για κάτι, μην το παρουσιάσετε χαλαρά. Μιλήστε με ενθουσιασμό και ευχαρίστηση. Μοιραστείτε τη σκέψη σας με τρόπο εμφατικό.

Οι πιο εσωστρεφείς ίσως δυσκολευτούν με αυτό γιατί έτσι η προσοχή στρέφεται στους ίδιους. Θα πρέπει, όμως, να σκεφτούν το εξής: Έχουν δουλέψει σκληρά για να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και ιδέες. Δεν στρέφουν την προσοχή στον εαυτό τους, αλλά στις ιδέες τους.

Μην μπαίνετε σε καλούπια

Πολύ συχνά, οι ομιλητές ετοιμάζουν τις παρουσιάσεις ή τις ομιλίες τους σε τέτοιο βαθμό που έχουν προβλέψει πότε θα κάνουν μια δραματική παύση ή κάποιο αστείο για να ελαφρύνει η ατμόσφαιρα.

Το δεύτερο λάθος είναι ότι προβάρουν τόσες πολλές φορές την ομιλία αυτή που χάνεται οποιοδήποτε συναίσθημα και καταλήγουν να την αποστηθίζουν και να την απαγγέλλουν σε μονότονο ύφος.

Θα πρέπει, λοιπόν, να διατηρήσετε ένα στοιχείο αυθορμητισμού. Σίγουρα, πρέπει να θυμάστε να πείτε τα βασικά στοιχεία, αλλά και από εκεί και πέρα μπορείτε να μοιραστείτε ιστορίες ή οτιδήποτε άλλο για να εμποτίσετε με συναίσθημα την ομιλία σας.

Μην κάνετε «εεεεε…»

«Εεε, εμ, έλεγα πως…». Όλα αυτά είναι απαγορευμένα. Ο κόσμος τα χρησιμοποιεί για δύο λόγους. Πρώτον, για να καθυστερήσει και να σκεφτεί το επόμενο πράγμα που θέλει να πει. Και δεύτερον, επειδή φοβούνται μήπως τους διακόψει κάποιος.

Αυτός είναι και ο λόγος που αρκετοί μιλάνε πολύ γρήγορα και κάνουν σαρδάμ. Θεωρούμε ότι δεν έχουμε αρκετό χρόνο ή την προσοχή του κοινού, γι’ αυτό γεμίζουμε την ομιλία μας με κενές λέξεις.

Όποτε πάτε να πείτε «εεε», απλά πάρτε μια ανάσα. Αν πάλι σας ξεφύγει, μην αντιδράσετε σε αυτό και μην ζητήσετε συγγνώμη, απλά προσπεράστε το.

Έτσι, ο εγκέφαλος σας θα εκπαιδευτεί και θα σταματήσει αυτή τη συνήθεια.

Μην χρησιμοποιείτε ερωτήσεις αντί για δηλώσεις

Είναι πολύ συνηθισμένο. Αντί να πει κάποιος ευθέως μια δήλωση, τη θέτει ως ερώτηση ή έχει έναν ερωτηματικό τόνο στο τέλος της φράσης.

Για παράδειγμα, ένας πελάτης λέει ότι θέλει να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και σας ρωτάει πόσο κάνει, αλλά δεν το θυμάστε εκείνη τη στιγμή ή σας πιάνει άγχος. Είναι λάθος να απαντήσετε: «Νομίζω κάνει 100 ευρώ…;»

Έτσι, όμως, δεν δίνετε μια απάντηση, αλλά μια ακόμη ερώτηση. Έτσι, δίνετε πάτημα στον πελάτη να σας ζητήσει έκπτωση ή του δημιουργείτε κακή εντύπωση.

Μιλήστε σταθερά και με σιγουριά για να σας παίρνει ο κόσμος στα σοβαρά και να πιστεύει αυτά που λέτε.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Διαβάστε επίσης:

Τα 5 soft skills που πρέπει να αναπτύξετε για να μη μείνετε πίσω

Αποφύγετε αυτά τα 13 πράγματα εάν θέλετε να σας συμπαθούν

Οι πέντε ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε σε συνέντευξη για δουλειά

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News