Business & Finance Τετάρτη 6/04/2022, 14:33
BUSINESS & FINANCE

Αλλαγή στρατηγικής για την VW: Τέλος εποχής για το αυτοκίνητο του λαού;

Αλλαγή στρατηγικής για την VW: Τέλος εποχής για το αυτοκίνητο του λαού;

Στροφή στην «ποιότητα» και στις premium μπράντες τις κάνει η Volkswagen, η οποία ανακοίνωσε ότι σταματάει την παραγωγή πολλών μοντέλων κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το τέλος της δεκαετίας και ότι θα πουλάει λιγότερα αυτοκίνητα για να επικεντρωθεί στην παραγωγή πιο επικερδών, πιο πολυτελών οχημάτων.

Όπως είπε ο CFO της εταιρείας, Άρνο Άντλιτς, σε αντίθεση με τη στρατηγική των προηγούμενων χρόνων, ο κύριος στόχος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι πια η ανάπτυξη.

«Εστιάζουμε περισσότερο στην ποιότητα και τα περιθώρια κέρδους, παρά στον όγκο παραγωγής και το περίδιο αγοράς» είπε χαρακτηριστικά στους Financial Times.

H VW θα μειώσει την παραγωγή σε βενζινοκίνητα και ντιζελοκίνητα – η οποία αποτελείται από τουλάχιστον 100 μοντέλα σε διαφορετικές μπράντες – κατά 60% στην Ευρώπη τα επόμενα οχτώ χρόνια.

Οι λόγοι πίσω από την απόφαση αυτή

Η νέα αυτή στρατηγική της VW αποτελεί ένα σημάδι των τεράστιων αλλαγών που γίνονται γενικότερα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος για δεκαετίες προσπαθούσε να αυξήσει τα κέρδη του πουλώντας περισσότερα αυτοκίνητα κάθε χρόνια, ακόμα και με μεγάλη έκπτωση.

Στο πλαίσιο αυτό το πρώην αφεντικό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είχε δηλώσει ότι στόχος του ήταν να κερδίσει την Toyota και την General Motors και να κάνει την VW την πρώτη σε παραγωγή εταιρεία έως το 2018.

Ωστόσο, στην προσπάθεια να εδραιωθεί παγκοσμίως, η Volkswagen αύξησε την παρουσία της στις κατά γενική ομολογία μη επικερδείς αγορές της Βόρειας και Νότιας Αμερικής, όπου είχε και μεγάλες απώλειες.

Τελικά, η παγκόσμια έλλειψη σε τσιπ λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού ανάγκασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν την παραγωγή πέρσι, παρά την υψηλή ζήτηση.

Αυτό επέτρεψε σε brands όπως οι Mercedes και BMW να χρεώνουν περισσότερο για τα οχήματά τους και να καταγράψουν κέρδη-ρεκόρ το 2021, παρά το γεγονός ότι πούλησαν λιγότερα οχήματα.

Έμφαση σε Audi και Porsche

Μια παρόμοια στρατηγική εκτόξευσε την VW στην κορυφή των κερδών του γερμανικού δείκτη Dax, με έσοδα μεγαλύτερα από 20 δισ. ευρώ προ φόρων.

Γι’ αυτό τον λόγο, η μητρική εταιρεία δίνει προτεραιότητα (και θα συνεχίζει να το κάνει) στην παραγωγή των πιο ακριβών αυτοκινήτων της Audi και Porsche, τα οποία αντιπροσωπεύουν και τον μεγαλύτερο όγκο των κερδών.

H απομάκρυνση από τον στόχο του όγκου παραγωγής είναι φανερή ακόμα και στην επένδυση των 52 δισ. ευρώ της VW στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Παρ’ όλα αυτά, τώρα ο γερμανικός κολοσσός ανασκευάζει για τους υπολογισμούς του ότι τα ηλεκτρικά του οχήματα θα είναι όσο επικερδή όσο τα υπόλοιπα αυτοκίνητά του, καθώς το κόστος για την κατασκευή των μπαταριών έχει αυξηθεί.

Πάντως, ο CFO της VW εξέφρασε την ελπίδα ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία θα τελειώσει σύντομα και πως οι τιμές του νικελίου και των υπόλοιπων πρώτων υλών θα πέσουν, προβλέποντας ότι μακροπρόθεσμα οι νέες τεχνολογίες για τις μπαταρίες θα ρίξει περαιτέρω τις τιμές.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Financial Times

Διαβάστε επίσης:

«Καμπανάκι» για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία – Σημαντικά προβλήματα από τις εξελίξεις στην Ουκρανία

Ο πόλεμος βάζει «λουκέτο» σε εργοστάσια των Volkswagen – Renault

Το αγαπημένο σας αυτοκίνητο ήταν ιδέα του Χίτλερ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News