Business & Finance Δευτέρα 14/02/2022, 17:30
BUSINESS & FINANCE

Reuters: Φέτος οι υπογραφές για ιδιωτικοποιήσεις – κλειδιά για την ελληνική οικονομία

Reuters: Φέτος οι υπογραφές για ιδιωτικοποιήσεις – κλειδιά για την ελληνική οικονομία

Η Ελλάδα αναμένεται να ολοκληρώσει εντός του 2022 την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών, που θα βοηθήσουν στην επίτευξη του ετήσιου στόχου εσόδων 2,2 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις.

Ειδικότερα, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Projects κέρδισε πέρυσι την 35ετή παραχώρηση εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού έναντι 1,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με πηγή που επικαλείται το Reuters, «οι υπογραφές αναμένεται να μπουν εντός του 2022 και ελπίζουμε ότι θα έχουμε και την έγκριση των συμβάσεων» όσον αφορά στον αυτοκινητόδρομο μήκους 658 χιλιομέτρων.

Παράλληλα, η Ελλάδα αναμένεται επίσης να εισπράξει 476 εκατ. ευρώ από την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Italgas έως τον Ιούνιο, ανέφερε η πηγή, προσθέτοντας ότι οι εγκρίσεις από τις αρμόδιες αρχές βρίσκονται στο τελικό στάδιο.

Όπως επισημαίνει το Reuters, από το 2011 η Αθήνα έχει συγκεντρώσει συνολικά 7,6 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις, που πρόκειται για βασικό στοιχείο των τριών διεθνών προγραμμάτων διάσωσης που ολοκληρώθηκαν το 2018.

Στο πλαίσιο του προγράμματος ενισχυμένης εποπτείας, η χώρα έχει δεσμευτεί να συνεχίσει το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων που συμβάλλει στη μείωση του χρέους, καθώς και να εκσυγχρονίσει τις κρατικές εταιρείες δίνοντας ώθηση στην ανάπτυξη.

Το Reuters σημειώνει ότι η Αθήνα εξασφάλισε μόλις 680 εκατομμύρια ευρώ από το πεδίο των ιδιωτικοποιήσεων την περίοδο 2020-2021, καθώς οι αβεβαιότητες της πανδημίας μείωσαν την αξία των περιουσιακών της στοιχείων και αποθάρρυναν τους επενδυτές.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ελληνική κυβέρνηση επανεξετάζει επίσης την πώληση μεριδίου 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κάτι που είχε «παγώσει» λόγω covid-19. Οι ADP Groupe, Ferrovial και Vinci Airports είναι μεταξύ των εννέα επενδυτών που έχουν επιλεγεί για το αεροδρόμιο.

«Υπάρχει ακόμη ενδιαφέρον από επενδυτές που έχουν επιλεγεί και εξετάζουμε το σωστό timing και το σωστό μοντέλο», ανέφερε η πηγή, διευκρινίζοντας ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την επανεκκίνηση των διαδικασιών είναι η σταθερότητα.

Μέχρι τον Ιούνιο αναμένονται επίσης δεσμευτικές προσφορές για την πώληση πλειοψηφικού μεριδίου στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας.

Η ίδια πηγή ανέφερε ότι «θα χρειαστούν κάποιες ελάχιστες επενδύσεις για να καταστούν λειτουργικά αυτά τα περιουσιακά στοιχεία».

Πηγή: Reuters

Διαβάστε επίσης:

ΤΑΙΠΕΔ: Τρέχει είκοσι έργα άνω των 2,5 δισ. ευρώ

ΛΑΡΚΟ: Συνεχίζεται ο αγώνας των εργαζομένων στη Λάρυμνα κατά της ιδιωτικοποίησης

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News