Business & Finance Τετάρτη 19/01/2022, 16:00
BUSINESS & FINANCE

Εν αμφιβόλω η κερδοφορία της Jumbo – Τα προβλήματα και η στρατηγική για φέτος

Εν αμφιβόλω η κερδοφορία της Jumbo – Τα προβλήματα και η στρατηγική για φέτος

Σημαντική βελτίωση στα μεγέθη του Ομίλου αναμένει για το 2021 σε σχέση με το 2020 η Jumbo, ωστόσο είναι αβέβαιο πώς θα διαμορφωθούν οι πωλήσεις και η κερδοφορία του 2022.

Τα συνολικά μεγέθη του 2021 πρόκειται να κινηθούν σε υψηλά επίπεδα, λόγω της αύξησης των πωλήσεων κατά 19,87%, της αμυντικής πολιτικής που ακολουθήθηκε στο κομμάτι των αγορών καθώς και της διαχείρισης των υφιστάμενων αποθεμάτων. Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου του 2021 – τα οποία έχουν ήδη δημοσιευτεί – το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν βελτιωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020 και η αυξητική τάση αυτή διατηρήθηκε και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.  

Ωστόσο, όπως συζητήθηκε και στην σημερινή έκτακτη γενική συνέλευση του Ομίλου, παρά την επιτυχία του 2021, η ανάπτυξη τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας για το 2022 παραμένει ζητούμενο. 

Οι έντονες αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και η αύξηση στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων έχουν ως αποτέλεσμα ένα σημαντικό κομμάτι του προϊοντολογικού μείγματος, να μην είναι πλέον διαθέσιμο στα ράφια των καταστημάτων JUMBO αφού η τελική σχέση τιμής-ποιότητας αδικεί κατάφωρα τον καταναλωτή και για τον λόγο αυτό απορρίπτεται αυτομάτως.

Επιπλέον, δεν διαφαίνεται σαφής τάση όσον αφορά τη ζήτηση καθώς αυτή συνεχίζει να επηρεάζεται από τις επιδημιολογικές εξάρσεις αλλά και από το κύμα ακρίβειας. Σε αυτό το περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας, στόχος της διοίκησης είναι να διαφυλάξει το μοντέλο της Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν.  

Η ισχυρή θέση του Ομίλου επιτρέπει να συμβάλει στην προσπάθεια αναχαίτισης του κύματος της ακρίβειας και τη διατήρηση δίκαιων τιμών για τους καταναλωτές οι οποίοι αποτελούν κινητήρια δύναμη της αγοράς, όπως και αποφασίστηκε στη σημερινή έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων.

Ταυτόχρονα, η διοίκηση του Ομίλου διαβεβαίωσε τους μετόχους συνεταίρους ότι όπως έχουν σήμερα τα δεδομένα, θα διατηρηθεί στο ακέραιο η μερισματική πολιτική του 2021 και κατά το 2022. 

Σε πρώτο στάδιο στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση, οι μέτοχοι ενέκριναν την πρόταση της διοίκησης για την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2022 μικτού ποσού 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή ποσό ίσο με το 50% του συνολικού ποσού που διανεμήθηκε για το 2021.  

Ο Όμιλος Jumbo εκμεταλλευόμενος την ισχυρή χρηματοοικονομική του θέση και τη δυναμική του 2021 δεσμεύτηκε να συνεχίσει να επενδύει στην ενεργειακή του αυτοτέλεια, την πράσινη οικονομία και να αναπτύσσει το δίκτυο καταστημάτων του.  

Συγκεκριμένα: 

  • το 2021 ολοκληρώθηκε το τριετές πρόγραμμα αντικατάστασης συμβατικών λαμπτήρων φθορισμού με λαμπτήρες LED για 19 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο.  
  • το 2021 ξεκίνησε το τριετές πρόγραμμά για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ιδιοκατανάλωσης σε 28 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο με ισχύ που θα ξεπεράσει τα 9,7MW.  

Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί δύο έργα στην Κύπρο, με συνολική ισχύ 1,29MW. Η συνολική παραγωγή των δυο συστημάτων αναμένεται να ξεπεράσει τις 1.916,78MWh και με τη χρήση τους να επιτευχθεί εξοικονόμηση στις εκπομπές του Διοξειδίου του Άνθρακα (CO2) της τάξεως των 1.369 τόνων ετησίως.  

Όσον αφορά την επέκταση του δικτύου το 2022 αναμένεται να λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα (10.000 τ.μ. περίπου) και ένα κατάστημα στην Κύπρο (13.000 τ.μ. περίπου). Επίσης, προς το τέλος του έτους θα λειτουργήσουν δύο νέα καταστήματα στη Ρουμανία, ένα στην πόλη Iasi (16.000 τ.μ. περίπου) και ένα στην πόλη Sibiu (15.000 τ.μ. περίπου).  

Υπενθυμίζεται ότι κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2021, ο Όμιλος JUMBO αριθμούσε 81 καταστήματα. Τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία 15 στη Ρουμανία. Επιπλέον, στην Ελλάδα και στην Κύπρο λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e jumbo.gr . Ο Όμιλος έχει παρουσία με 30 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο). Το 2022 αναμένεται να λειτουργήσει και το πρώτο κατάστημα που θα φέρει το σήμα JUMBO και στο Ισραήλ.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Eurobank Equities: Μειώνει την τιμή – στόχο για την Jumbo

Τι κρατάει ξύπνιο τον Τόλη Βακάκη

Jumbo: Αύξηση του τζίρου σχεδόν 20% το 2021

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News