Business & Finance Κυριακή 31/10/2021, 18:42
BUSINESS & FINANCE

ΔΝΕ: Ζητάει την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας για την απεργία στο λιμάνι του Πειραιά

Σύμφωνα με την επιστολή, οι Έλληνες εισαγωγείς προειδοποιούν για τις ελλείψεις στην αγορά

ΔΝΕ: Ζητάει την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας για την απεργία στο λιμάνι του Πειραιά

Την παρέμβαση της πολιτείας και συγκεκριμένα του υπουργείου Ναυτιλίας ζητάει με επιστολή της η Διεθνής Ναυτική Ένωση, αναφορικά με συνεχιζόμενη απεργιακή κινητοποίηση του ενός εκ των δύο Σωματείων Εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς και στον αποκλεισμό των πυλών των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, με αφορμή το μοιραίο δυστύχημα και της τραγικής απώλειας του εργαζόμενου Δημήτριου Δαγκλή.

«Όπως είναι γνωστό, η άνευ προηγουμένου λιμενική συμφόρηση που έχει ήδη δημιουργηθεί έχει πάψει να είναι διαχειρίσιμη, δεδομένου ότι τουλάχιστον 36 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων -εκ των οποίων 23 feeders και 13 mothers με 40.000 κινήσεις- έχουν ήδη καταπλεύσει στον Πειραιά -στο πλαίσιο των προγραμματισμένων δρομολογίων των διεθνών τακτικών γραμμών που εξυπηρετούν- ενώ ήδη 3 εμπορικά πλοία παρέκαμψαν τον Πειραιά. Παράλληλα, όπως ορθότατα υπογραμμίστηκε από πλευράς ΕΒΕΠ, ο εν εξελίξει αποκλεισμός του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς αναδιαμορφώνει επί τα χείρω την κατάσταση στην ελληνική αγορά, η οποία ήδη υστερεί χρονικά στο ρυθμό εφοδιασμού της, δεδομένης της γενικότερης κατάστασης που επικρατεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα», επισημαίνεται στην επιστολή.

Παράλληλα, τονίζεται ότι οι Έλληνες εξαγωγείς κάνουν λόγο για μία καταστροφική εξέλιξη για τις ελληνικές εξαγωγές, τις οποίες άπαντες αντιλαμβανόμαστε πως έχει απόλυτη ανάγκη η χώρα μας για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας μας, καθώς ελλοχεύει μείζων κίνδυνος τα ελληνικά προϊόντα να αποκλειστούν από τις εξέχουσες αγορές των ΗΠΑ, Καναδά, Αυστραλίας και Βορείου Ευρώπης, ελάχιστες εβδομάδες προ της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων.

Σύμφωνα με την επιστολή, οι Έλληνες εισαγωγείς προειδοποιούν για τις ελλείψεις στην αγορά, αλλά και για την αύξηση των τιμών σε εισαγόμενα αγαθά και εποχικά προϊόντα, τα οποία παραμένουν εγκλωβισμένα είτε στα πλοία που έχουν καταπλεύσει στον Πειραιά, είτε βρίσκονται εντός λιμένος ή έχουν ανακατευθυνθεί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το επιπρόσθετο κόστος μεταφοράς.

Καταλήγοντας η ανακοίνωση απευθύνει έκκληση προς τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη:

«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Όπως άριστα γνωρίζετε οι εταιρείες – μέλη της Ενώσεώς μας εκπροσωπούν το σύνολο σχεδόν των Διεθνών Ναυτιλιακών Γραμμών, τα πλοία των οποίων προσεγγίζουν σε τακτική βάση στον Εμπορικό Λιμένα Πειραιώς, εξυπηρετώντας αδιάλειπτα τη συντριπτική πλειονότητα των εμπορευματικών ροών προς και από την χώρα μας.

Συνεκτιμώντας το γεγονός πως τα μέλη μας απασχολούν έναν λίαν σημαντικό αριθμό εργαζομένων, οι σημαντικότατες οικονομικές απώλειες που επιφέρει στα μέλη μας ο αποκλεισμός του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς, εγείρουν ζήτημα διασφάλισης της εταιρικής επιβίωσης ενός εκάστου.

Καθίσταται σαφές πως το επιχειρηματικό και επιχειρησιακό αδιέξοδο στο οποίο τα μέλη μας, οι εργαζόμενοι, οι πελάτες και οι συνεργάτες τους έχουν περιέλθει οφείλεται αποκλειστικά και εξ ολοκλήρου σε μία επιλογή τρίτων, που ουδόλως είμαστε σε θέση να επηρεάσουμε, να αγνοήσουμε ή παρακάμψουμε.

Υπό το φως των ως άνω εξελίξεων, ζητούμε την άμεση παρέμβασή σας, διότι τα μέλη μας και οι εργαζόμενοί τους δεν προτίθενται να καταλήξουν ως οι παράπλευρες απώλειες μίας διελκυστίνδας που δεν προκάλεσαν και στην οποία επ’ ουδενί λόγω συμμετέχουν.

Εν κατακλείδι, η Διεθνής Ναυτική Ένωση δηλώνει απερίφραστα πως εάν δεν τερματιστεί άμεσα ο καταστρεπτικός αποκλεισμός του Εμπορικού Λιμένος Πειραιώς και η οιονεί ομηρία πλοίων και φορτίων, τα μέλη μας και οι εργαζόμενοί τους θα προβούν σε πάσα νόμιμη ενέργεια και θεσμική κινητοποίηση ως ύστατο μέσο διαμαρτυρίας».

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Παράνομη η απεργία στο λιμάνι του Πειραιά

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News