Business & Finance Τετάρτη 9/12/2020, 16:32
BUSINESS & FINANCE

Στα τέλη του 2021 η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό

Στα τέλη του 2021 η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό

Θετικές εξελίξεις στο μέτωπο της επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, από το βήμα διαδικτυακού συνεδρίου του «Economist» για το Ταμείο Ανάκαμψης.

Πιο συγκεκριμένα, ο αρμόδιος υπουργός εστίασε στην επέκταση του μετρό προς τη δυτική Αττική, με δύο νέους σταθμούς στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον, οι οποίοι θα εξυπηρετούν πάνω από 50.000 επιβάτες την ημέρα.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, τα έργα βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο, καθώς είναι ήδη έτοιμη η προκαταρκτική χάραξη του project. Εξέφρασε μάλιστα, την εκτίμηση ότι στα τέλη του 2021 θα μπορεί να προκηρυχθεί, με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ.

Στη νέα γενιά των μεγάλων έργων συγκαταλέγεται επίσης, η αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover), ο σχεδιασμός για την υλοποίηση της οποίας προχώρησε με Σύμπραξη Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αλλά και σε σημαντικά έργα σ’ όλη την Ελλάδα, όπως τα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, ύψους 1,2 δισ. ευρώ, το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων , ύψους  3,3 δισ. ευρώ, και το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, το οποίο περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία.

Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση προχωρά και σε θεσμικές παρεμβάσεις, οι οποίες αλλάζουν τα δεδομένα στον τρόπο και της εκτέλεσης και της ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων. Αναφέρθηκε, ενδεικτικά, στον νέο Νόμο 4412, ο οποίος ενσωματώνει προτάσεις για επιτάχυνση, ψηφιοποίηση και απλοποίηση διαδικασιών, θεσμοθετεί την ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, και το κυριότερο, αντιμετωπίζει στη ρίζα του το μεγάλο πρόβλημα των έργων στην Ελλάδα: το πρόβλημα των υψηλών εκπτώσεων. 

Τέλος, υπενθύμισε ότι προχωρούν έργα, τα οποία ήταν «κολλημένα» εδώ και χρόνια, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) , η γραμμή 4 του μετρό, το βόρειο τμήμα του Ε-65 και ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News