BUSINESS & FINANCE

Alpha Bank: Επενδύσεις 430 εκατ. ευρώ για το Alpha Blue Print

Alpha Bank: Επενδύσεις 430 εκατ. ευρώ για το Alpha Blue Print

Έγκριση καταναλωτικών δανείων σε λιγότερο από μία ημέρα, δανείων αυτοκινήτου σε λιγότερο από μία ώρα, ενιαία πύλη εισόδου και νέες συναλλαγές στο web banking επιχειρήσεων και γιατί όχι (;) mobile banking για τις επιχειρήσεις, είναι μερικές μόνο από τις δράσεις που έχει θέσει ή πρόκειται να διαθέσει για τους πελάτες της η Alpha Bank στο πλαίσιο του σχεδίου μετασχηματισμού που υλοποιεί η διοίκησή της.

Το Πρόγραμμα Μετασχηματισμού the alpha blueprint αποτελεί το σύνολο των δράσεων που σχεδιάζει και υλοποιεί η Alpha Bank υιοθετώντας μία σειρά από σημαντικές αλλαγές, για τη βελτίωση της λειτουργίας της, την αποτελεσματική ανταπόκρισή της στις απαιτήσεις των πελατών της και τη διαμόρφωση μίας νέας εταιρικής εμπειρίας και κουλτούρας για τους εργαζομένους της.

Διαβάστε ακόμη: Alpha Bank: Περίπου 600 αιτήσεις για την εθελουσία έξοδο

Το Πρόγραμμα Μετασχηματισμού ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2020 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 και θα απαιτήσει επενδύσεις συνολικού ύψους 430 εκατ. ευρώ με τις επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας να υπολογίζονται στα 120 εκατ ευρώ. 

Παρουσιάζοντας χθες το πρόγραμμα ο CEO της Alpha Bank κ. Βασίλης Ψάλτης σημείωσε ότι «αλλάζουμε την οργάνωσή μας, τις διαδικασίες μας, τα προϊόντα και τα συστήματά μας, ώστε να προσφέρουμε σε κάθε τμήμα της πελατείας μας, τις υπηρεσίες που χρειάζεται, στον χρόνο και με τον τρόπο που τις χρειάζεται και ψηφιοποιούμε την καθημερινή εξυπηρέτηση του πελάτη σε σειρά συναλλαγών και στις πωλήσεις απλών προϊόντων». Όπως ανέφερε «το πλάνο επενδύσεων σε τεχνολογία για το σύνολο της περιμέτρου του μετασχηματισμού, προϋπολογίζεται σε περισσότερα από 120 εκατ. ευρώ », προσθέτοντας ότι μέσω των επενδύσεων αυτών ενισχύεται δραστικά ο τομέας του web και του mobile banking, που γίνεται πλέον βασικό κανάλι πωλήσεων και εξυπηρέτησης, με το κατάστημα να αναβαθμίζεται σε κομβικό σημείο παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ πελατών και της Τράπεζας.

Οι βασικοί οικονομικοί στόχοι του προγράμματος συνοψίζονται στην:

• Βελτίωση παραγωγικότητας κατά 25%, με ταυτόχρονη μείωση του μέσου χρόνου διεκπεραίωσης εργασιών και του λειτουργικού κινδύνου. 

• Καθαρή μείωση του κόστους λειτουργίας κατά 60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, από το σύνολο των παρεμβάσεών, την αξιοποίηση τεχνολογιών, τη βελτίωση της αποδοτικότητας και τον εξορθολογισμό του λειτουργικού μοντέλου. 

• Επίτευξη επιπλέον εσόδων ύψους 60 εκατ. ευρώ από τόκους και ύψους 65 εκατ. ευρώ από προμήθειες μέσα σε 4 έτη στην λιανική τραπεζική,

 • Αύξηση εσόδων από τόκους κατά 200 εκατ. ευρώ και  αύξηση εσόδων από προμήθειες κατά 35 ευρώ εκατ. μέχρι το 2024 στην τραπεζική επιχειρήσεων.

Η Γενική Διευθύντρια – Chief Transformation Officer κ. Αναστασία Σακελλαρίου έκανε λόγο για «μία ανανεωμένη, σύγχρονη Alpha Bank, που θα εξασφαλίζει τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας». Τα αποτελέσματα του σχεδίου μετασχηματισμού είναι:

•Η βελτίωση παραγωγικότητας κατά 25%, με ταυτόχρονη μείωση του μέσου χρόνου διεκπεραίωσης εργασιών και του λειτουργικού κινδύνου. 

•Η καθαρή μείωση του κόστους λειτουργίας κατά 60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση από το σύνολο των παρεμβάσεων.

Εξειδικεύοντας τις αλλαγές στη λιανική τραπεζική ο Γενικός Διευθυντής Retail Banking Ισίδωρος Πάσσας, σημείωσε ότι ο πελάτης της Alpha Bank θα μπορεί άμεσα και εύκολα, όχι μόνο να κλείνει ραντεβού και να το πραγματοποιεί με βιντεοκλήση, αλλά και να δίνει τη συγκατάθεσή του για μία συναλλαγή ή αγορά προϊόντος. «Βάζουμε τον πελάτη μέσα στο κατάστημα, όπου και αν αυτός βρίσκεται», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πάσσας, προσθέτοντας ότι «το κατάστημα αναβαθμίζεται σε κομβικό σημείο παροχής υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και ουσιαστικής επικοινωνίας με τους πελάτες».

Ενδεικτικά,  όπως ανέφερε ο Γενικός Διευθυντής – Chief Risk Officer της Alpha Bank Σπύρος Ανδρονικάκης «για καταναλωτικά δάνεια και κάρτες ο χρόνος λήψης της απόφασης μειώνεται από 2 ημέρες που είναι σήμερα σε κάτω από 1 ημέρα, ενώ για δάνειο αυτοκινήτου, από 1 ημέρα που είναι σήμερα, θα μειωθεί σε λιγότερο από 1 ώρα. Παράλληλα, οι ροές εργασίας είναι εντελώς ψηφιακές και ο πελάτης θα ενημερώνεται αυτόματα στο κινητό του για την πρόοδο του αιτήματός του».

Στο σκέλος της επιχειρηματικής πίστης ο Γενικός Διευθυντής Wholesale Banking της Alpha Bank Γιάννης Εμίρης ανέλυσε τις ενέργειες που γίνονται για την ενίσχυση του web banking επιχειρήσεων ώστε να καλύψει το σύνολο των συναλλαγών που προσφέρονται από το κατάστημα. Όπως τόνισε «όλες οι ψηφιακές πλατφόρμες – όπως το Alpha Mass Payments και η πλατφόρμα factoring – εντάσσονται στο web banking επιχειρήσεων, προκειμένου οι πελάτες να έχουν από μία μόνο πύλη εισόδου πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες», ενώ παράλληλα δρομολογείται το λανσάρισμα του mobile banking επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τη νέα πελατοκεντρική προσέγγιση που εφαρμόζεται και για τους επιχειρηματικούς πελάτες, βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία δύο νέων Επιχειρηματικών Κέντρων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που θα φέρει ορθολογικότερο καταμερισμό της πελατείας και βελτίωση του Customer Experience, καθώς και μία νέα ομάδα πωλήσεων προϊόντων συναλλακτικής τραπεζικής, ώστε να ενισχυθεί το μερίδιο και τα έσοδα της Τράπεζας από τα προϊόντα αυτά.

Τέλος υπογράμμισε την επιτυχία του «προγράμματος μεταφοράς συναλλαγών επιχειρήσεων από τα καταστήματα σε εναλλακτικά κανάλια» που κεντροποιεί και αυτοματοποιεί συναλλαγές και εργασίες (π.χ. αναλήψεις και καταθέσεις μετρητών, μεταφορές και πληρωμές δανείων κ.ά.) με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, καθώς μέσα σε διάστημα δύο μηνών, στα 7 πιλοτικά καταστήματα που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, οι συναλλαγές αυτές μειώθηκαν κατά 48%.

Ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης και Καινοτομίας της Alpha Bank Σπύρος Φιλάρετος, υπογράμμισε ότι η Τράπεζα «εισάγει νέα εργαλεία και μεθοδολογίες στον χώρο των ψηφιακών πωλήσεων, που στοχεύουν στην παροχή εξατομικευμένων online προϊόντων και υπηρεσιών μέσω της αύξησης της επισκεψιμότητας σε διαδικτυακούς χώρους της Τράπεζας και της προσέγγισης των πελατών μέσα από τα ψηφιακά της κανάλια. Όπως ανέλυσε στους άμεσους στόχους είναι  μεταξύ άλλων «η χορήγηση δανείων στα εναλλακτικά δίκτυα, αρχικώς με τα μικρά καταναλωτικά στο myAlpha mobile και στη συνέχεια στο web banking καθώς και στο check-out των digital retailers», ενώ σημείωσε ότι «αντίστοιχη προσπάθεια ξεκινάει και στο wholesale banking, με προτεραιότητα τις  πιστοδοτήσεις μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων».

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News