BUSINESS & FINANCE

Άκτωρ: Μάρτιο του 2022 το break even

Φωτ. Ελλάκτωρ

Νέα έργα της τάξεως του 1 δισ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε προς υπογραφή και υπογεγραμμένες συμβάσεις, έχει αναλάβει η Άκτωρ, από τις αρχές του χρόνου, όπως ανέφερε, χθες, σε διαδικτυακή συνάντηση με τους εκπροσώπους του Τύπου ο εκτελεστικός πρόεδρος του κατασκευαστικού βραχίονα του ομίλου Ελλάκτωρ Χρ. Παναγιωτόπουλος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, από τις αρχές της χρονιάς μέχρι και σήμερα έχουν υπογραφεί έργα συνολικού ύψους 437 εκατ. ευρώ. Επίσης, η Άκτωρ έχει μειοδοτήσει και βρίσκεται στη διαδικασία της κατάθεσης των απαιτούμενων δικαιολογητικών για δημόσια έργα ύψους 25 εκατ. ευρώ και για ιδιωτικά projects αξίας 544 εκατ. ευρώ. Από αυτά ένα ποσοστό μικρότερο του 15% αντιστοιχεί σε έργα που ωρίμασαν με ενέργειες της προηγούμενης διοίκησης.

Αυτή είναι η «δύναμη πυρός» της Άκτωρ που επιδιώκει να γυρίσει σελίδα, σε μία συγκυρία με δύο…πόλους. Ευνοϊκή λόγω της αύξησης των προς δημοπράτηση έργων με χρηματοδότηση από το ταμείο ανάκαμψης, αλλά και αντίξοη εξαιτίας της εκτόξευσης του κόστους των πρώτων υλών που «πριονίζει» το περιθώριο κερδοφορίας. Με τα δεδομένα αυτά, η Άκτωρ, όπως είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος προσανατολίζεται στη διεκδίκηση έργων που είναι βιώσιμα χρηματοοικονομικά και βρίσκονται, ως επί το πλείστον, στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, τις δύο αγορές που έχει αποφασίσει να επικεντρώσει τη δραστηριότητά της.

Η Άκτωρ εμφάνισε το 2020 ζημίες 182 εκατ. ευρώ, οι οποίες εάν αθροιστούν με τις απώλειες του 2018 και του 2019, οδηγούν σε συσσωρευμένα αρνητικά αποτελέσματα 240 εκατ. ευρώ. Πάντως, όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση του Moneyreview.gr, η Άκτωρ εκτιμάται ότι θα πάψει να εμφανίζει ζημίες στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, δηλαδή θα εμφανίσει, σε πρώτη φάση, break even, δηλαδή ισοσκελισμένα μεγέθη.

Για το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο επικεφαλής της Άκτωρ ανέφερε ότι μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023 η βασική γραμμή του έργου, συμπεριλαμβανομένου και του σταθμού Βενιζέλου, θα ολοκληρωθεί, με τις εργασίες που αφορούν την μετατόπιση των αρχαιοτήτων να υπολογίζεται ότι διαρκούν από 4 έως 6 μήνες.

Σχετικά με τη διαιτησία στο Κατάρ που συνοδεύεται με καταβολή απαίτησης 32 εκατ. δολ. από την Άκτωρ  «γεννήθηκε» από την προηγούμενη διοίκηση, όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτόπουλος, με την Άκτωρ να έχει ανακόψει και προσβάλει δικαστικά τη συγκεκριμένη απόφαση. Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία έχει δικαιωθεί σε διαιτησία στην Αλβανία βάσει της οποίας έχει λαμβάνει ποσό που υπερκαλύπτει την αξία αυτών που, ενδεχομένως, κληθεί να πληρώσει στο Κατάρ σε περίπτωση αρνητικής απόφασης.

Ως προς την ανάπτυξη cambas project, ύψους 200 εκατ. ευρώ, στην Κάντζα, η Reds προσανατολίζεται στην αλλαγή των αρχικών σχεδίων, που περιλάμβαναν κατά βάση την υλοποίηση γραφείων και επαγγελματικών ακινήτων, με στόχο την έμφαση στην ανάπτυξη κατοικιών.  

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News