Business & Finance Τρίτη 5/10/2021, 12:32
BUSINESS & FINANCE

Μικρή αύξηση πωλήσεων το β΄ εξάμηνο «βλέπουν» τα στελέχη του λιανεμπορίου τροφίμων

Μεσοσταθμικά εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση 0,7% - Πού βασίζονται οι θετικές εκτιμήσεις

Φωτ. AP

Μικρή αύξηση των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο του 2021 (+0,7%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020, αλλά και συνολικά το 2021 (+0,8%), παρά την αρνητική επίδραση που αποδίδεται στις αυξήσεις των τιμών προϊόντων, προβλέπουν τα στελέχη επιχειρήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων και των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Τα παραπάνω ευρήματα προκύπτουν από την κυλιόμενη έρευνα τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η οποία διεξήχθη την περίοδο 20 έως 30 Σεπτεμβρίου 2021 με δείγμα 160 ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο-Αλυσίδες σουπερμάρκετ και Προμηθευτές FMCG).

mikri-ayxisi-poliseon-to-v-examino-vlepoyn-ta-stelechi-toy-lianemporioy-trofimon0

Ειδικότερα, σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 43% οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το β΄ εξάμηνο, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό θεωρούν ότι θα παρουσιάσουν μείωση 21%. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,7% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2021-Δεκέμβριος 2021 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2020, ενώ για το σύνολο του έτους 2021 εκτιμούν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 0,8% μεσοσταθμικά. Σημειώνεται ότι η πρόβλεψη περιλαμβάνει και την περίοδο των Χριστουγέννων, η οποία παραδοσιακά αντιπροσωπεύει το 10% περίπου των ετήσιων πωλήσεων.

Ολική επαναφορά του οικονομικού κλίματος στα προ κορωνοϊού επίπεδα

mikri-ayxisi-poliseon-to-v-examino-vlepoyn-ta-stelechi-toy-lianemporioy-trofimon1

Όπως προκύπτει από την ίδια έρευνα, η αρνητική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2020 αναστρέφεται. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο 2021 το 25% θεωρούσε ότι η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε και η πλειοψηφία σε ποσοστό 57% ότι βελτιώθηκε. Αντίστοιχα θετικά ποσοστά είχαν να καταγραφούν τον Ιανουάριο του 2019, πριν την έναρξη της κρίσης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζει και το οικονομικό κλίμα. Ο δείκτης διαμορφώνεται στο +0,48, αυξημένος σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση, με την δεύτερη υψηλότερη μέτρηση που έχει καταγραφεί την τελευταία πενταετία που πραγματοποιείται η σχετική έρευνα.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις πωλήσεις

mikri-ayxisi-poliseon-to-v-examino-vlepoyn-ta-stelechi-toy-lianemporioy-trofimon2

Οι θετικές εκτιμήσεις σε σχέση με την αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο αποδίδονται σε τέσσερις κυρίως παράγοντες: στην αυξημένη τουριστική κίνηση του 2021, στο πακέτο φοροελαφρύνσεων που ανακοινώθηκε πρόσφατα, στην αύξηση της εξυπηρέτησης/παράδοσης στο σπίτι – δηλαδή στις ηλεκτρονικές αγορές – και στην οικονομική ανάπτυξη. Έντονα αρνητική επίδραση στις πωλήσεις αποδίδεται στις αυξήσεις των τιμών των προϊόντων και στα μέτρα περιορισμού πρόσβασης στα καταστήματα σουπερμάρκετ. Άλλοι παράγοντες που σχετίζονται με την πανδημία όπως το επιδημιολογικό φορτίο, η χρήση μάσκας και οι περιορισμοί στην εστίαση φαίνεται πως δεν επηρεάζουν εξίσου σημαντικά τις πωλήσεις, αν και η επίδραση τους παραμένει σταθερά αρνητική.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News