Business & Finance Τετάρτη 22/09/2021, 15:13
BUSINESS & FINANCE

Γιατί οι αγγελίες για δουλειά δεν γράφουν τον μισθό

Μόνο το 12,6% των εταιρειών παγκοσμίως δημοσίευσαν ένα εύρος μισθών με τις αγγελίες τους πέρυσι

φωτ.: Shutterstock

Ο μισθός είναι ίσως η σημαντικότερη παράμετρος που εξετάζει κάποιος για να αποφασίσει εάν θα δεχθεί μία θέση εργασίας ή ακόμα και εάν θα απαντήσει σε μια αγγελία για δουλειά. Όμως οι εταιρείες σπάνια αναγράφουν την αμοιβή στις αγγελίες τους.

Τις περισσότερες φορές, οι αγγελίες αρκούνται σε φράσεις όπως «μισθός ανταγωνιστικός» ή «ανάλογα με την προϋπηρεσία». Όπως αποδεικνύεται, τα ζητήματα των αμοιβών είναι πολύπλοκα.

«Στα παραδοσιακά εταιρικά περιβάλλοντα, ο μισθός είναι συνήθως κρυφός γιατί είναι ένα παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι, μία εξίσωση ανάμεσα στο πόσα βγάζει τώρα ο υποψήφιος, πόσα περιμένει να πάρει και πόσα είναι διατεθειμένη να πληρώσει η εταιρεία», εξηγεί στο BBC ο Tom Harmsworth, της WeMaintain.

Όμως, αυτό είναι σε βάρος του εργαζόμενους. Όταν γνωρίζει τον μισθό που μπορεί να περιμένει, ένας υποψήφιος καταλαβαίνει καλύτερα εάν μία θέση θα είναι οικονομικά βιώσιμη για εκείνον.

Άλλωστε, σε έρευνα του LinkedIn το 2018, το 61% από όσους ρωτήθηκαν απάντησε ότι η αμοιβή είναι το πιο σημαντικό μέρος μιας αγγελίας. Σε έρευνα της Glassdoor, την ίδια απάντηση είχε δώσει το 67% όσων συμμετείχαν.

Γιατί, λοιπόν, οι εργοδότες δεν γράφουν τον μισθό στις αγγελίες; Συχνά είναι γιατί φοβούνται ότι θα έχουν ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα ή θα προκαλέσουν δυσαρέσκεια ανάμεσα στο υπάρχον προσωπικό τους.

Μόνο το 12,6% των εταιρειών παγκοσμίως δημοσίευσαν ένα εύρος μισθών με τις αγγελίες τους πέρυσι, δείχνει έρευνα της Payscale.

«Οι εργοδότες δεν θέλουν να δημοσιοποιήσουν πόσα δίνουν, εν μέρει γιατί θα προκαλέσει δυσαρέσκεια ανάμεσα στους εργαζομένους τους», εξηγεί ο Eddy Ng, του Queen’s University.

Σε έναν ιδανικό κόσμο, όσοι κάνουν την ίδια δουλειά βγάζουν τα ίδια χρήματα όταν αρχίζουν. Όμως αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Κάποιες φορές, οι εργοδότες αναγκάζονται να πληρώσουν υψηλότερους μισθούς για να προσελκύσουν ταλέντα και αυτό μπορεί να προκαλέσει εσωτερικές διαμάχες ανάμεσα στους υπάρχοντες υπαλλήλους.  

«Ένα άλλο πράγμα είναι ότι όταν δημοσιοποιείς την αμοιβή, είναι ευκολότερο για τους ανταγωνιστές να ‘κλέψουν’ τους εργαζομένους σου», προσθέτει ο Ng.

Διαπραγματευτική τακτική

Για τις επιχειρήσεις, είναι και μία διαπραγματευτική τακτική. Για παράδειγμα, στην εποχή της τηλεργασίας, εάν διαπιστώσουν ότι ο υποψήφιος εργαζόμενος ζει σε κάποια περιοχή όπου το κόστος ζωής είναι χαμηλό, μπορεί να σκεφτούν να του κάνουν μία χαμηλότερη προσφορά, για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Το τελευταίο διάστημα, πάντως, υπάρχει μία στροφή προς τη μεγαλύτερη διαφάνεια στα θέματα των μισθών. Στη Λετονία, για παράδειγμα, το 2019 πέρασε νόμος που καθιστά υποχρεωτική την αναγραφή του μισθού στις αγγελίες.  Από φέτος, ο ίδιος νόμος εφαρμόζεται και στο Κολοράντο των ΗΠΑ.

moneyreview.gr με πληροφορίες από BBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News