Business & Finance Τετάρτη 22/09/2021, 10:58
BUSINESS & FINANCE

Πότε θα αγοράσουμε το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο;

φωτ.: Shutterstock

Το 2024 οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράσουν τα πρώτα ιπτάμενα αυτοκίνητα, όμως το θεσμικό πλαίσιο για τη διαχείριση αυτής της νέας μορφής εναέριας κυκλοφορίας θα είναι η επόμενη ανησυχία.

Αυτή είναι η πρόβλεψη του Χιού Μάρτιν, CEO της Lacuna Technologies, μιας εταιρείας που βοηθά τις πόλεις να διαμορφώσουν τις πολιτικές τους στον τομέα των μεταφορών. Όπως τονίζει ο Μάρτιν,  μιλώντας στο CNBC, όμως, υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο πότε θα μπορούν τα αυτοκίνητα να πετούν και πότε θα είναι ασφαλή και αξιόπιστα για να κυκλοφορούν στον ουρανό.

«Ανάλογα με το σε ποιον μιλάς, νομίζω ότι το 2024 θα μπορούσε να είναι ένα χρονοδιάγραμμα», είπε στο CNBC για την εμπορική διάθεση των πρώτων ιπτάμενων αυτοκινήτων.

Μία σειρά από αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η κινεζική εταιρεία της ηλεκτροκίνησης Xpeng και η Fiat Chrysler, αναπτύσσουν ιπτάμενα οχήματα.

Σύμφωνα με τον Μάρτιν, τα ιπτάμενα αυτοκίνητα θα απευθύνονται σε λίγους, καθώς ο περισσότερος κόσμος θα συνεχίσει να μετακινείται στη γη, είτε με ηλεκτρικά ή με αυτοοδηγούμενα οχήματα.

Άλλωστε, τα αυτοκίνητα που δεν χρειάζεται να απογειωθούν είναι ασφαλέστερα και μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα άτομα, εξήγησε.

«Εκεί όπου πιστεύω ότι έχουν εφαρμογή είναι στη μεταφορά εμπορευμάτων και πακέτων. Νομίζω ότι αυτό θα είναι ένα πολύ μεγάλο πράγμα», πρόσθεσε ο Μάρτιν.

Και αποκάλυψε ότι οι πόλεις ασχολούνται όλο και περισσότερο με τη μελλοντική διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας, όταν στους ουρανούς θα προστεθούν και τα ιπτάμενα αυτοκίνητα.

Οι νόμοι που θα μπορούσαν να θεσμοθετηθούν αφορούν το πού θα μπορούν να απογειωθούν, να προσγειωθούν και τα ταξιδέψουν τα οχήματα αυτά, το εάν θα επιτρέπεται να πετούν όλες τις ώρες και τις αποστάσεις που θα πρέπει να τηρούν μεταξύ τους. «Θα χρειαστεί πολύς καιρός για να τα σκεφτούμε αυτά», λέει ο CEO της Lacuna.

Στις ΗΠΑ, η Federal Aviation Administration και η NASA συνεργάζονται με εταιρείες drones και air taxis για να καταλήξουν πώς θα μπορούσε να είναι η εναέρια κυκλοφορία στο μέλλον.

«Αντί να έχεις ένα αεροδρόμιο σε κάθε μεγάλη πόλη, θα έχεις χιλιάδες αεροδρόμια διάσπαρτα στην πόλη», εξηγεί.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News