Business & Finance Τετάρτη 15/09/2021, 16:03
BUSINESS & FINANCE

UBS: Οι «πόρτες» που ανοίγει το ηλεκτρονικό εμπόριο

Φωτ. shutterstock

Τα 5 τρισ. δολάρια άγγιξε ο τζίρος της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου του 2021 ή άλλως το εντυπωσιακό ποσοστό του 20% επί του συνόλου των λιανικών πωλήσεων, σύμφωνα με σχετική έκθεση της UBS, η οποία αναμένει πως ο σχετικός κλάδος θα αγγίξει τα 7 τρισ. μέχρι το 2025. Κατά της εκτιμήσεις της δηλαδή, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αποτελεί το ένα τέταρτο των συνολικών λιανικών πωλήσεων μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Εκτός αυτού, η UBS θεωρεί ότι ο χώρος του ηλεκτρονικού εμπορίου προσφέρει μία σειρά ελκυστικών και μακροχρόνιων επιχειρηματικών επιλογών. Για παράδειγμα, ο κλάδος προσφέρει ψηφιακές πλατφόρμες αγορών, ψηφιακά καταστήματα, διαχειριστές logistics, εμπόρους που μπορούν να πωλούν σε πολλές πλατφόρμες, διαχειριστές πληρωμών, πλατφόρμες σύγκρισης τιμών, παρόχους δικτύου και διαχειριστές κυβερνοασφάλειας.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της UBS, η πανδημία ενίσχυσε την τάση των αγορών μέσω Διαδικτύου, που βέβαια ήδη υπήρχε ως ένα βαθμό και πριν την επέλαση του κορωνοϊού. Βάσει του ρυθμού με τον οποίο αναπτύσσεται τώρα ο σχετικός κλάδος, η UBS αναμένει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα διογκωθεί κατά 10% ετησίως μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Για τη διόγκωση αυτή θα οφείλονται ιδίως η ευρεία χρήση των smartphone και του Διαδικτύου, οι τεχνολογική πρόοδος, η βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας και η επέκταση των ψηφιακών υπηρεσιών που προσφέρουν οι επιχειρήσεις παγκοσμίως.

Καταναλωτική Εμπειρία

Σύμφωνα με τα στοιχεία της UBS, η καταναλωτική εμπειρία συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων λόγων για τους οποίους οι καταναλωτές προτιμούν τις ψηφιακές αγορές έναντι των φυσικών καταστημάτων. Κατ’αρχάς δεν είναι περιορισμένοι από τα ωράρια ούτε από την τοποθεσία και συνεπώς μπορούν να ψωνίζουν οποτεδήποτε και οπουδήποτε. Επίσης, η σύγκριση τιμών μεταξύ άλλων καταστημάτων είναι ευκολότερη και ταχύτερη διαδικασία όταν πραγματοποιείται από την οθόνη του υπολογιστή, ενώ οι υπηρεσίες παράδοσης γίνονται σε πολλά μέρη του κόσμου φθηνότερες και πιο γρήγορες. Η επιστροφή προϊόντων γίνεται επίσης σε πολλές περιπτώσεις χωρίς να χρειάζεται από τον καταναλωτή να φύγει από το σπίτι του. Τέλος, έχει απλοποιηθεί σημαντικά και η διαδικασία πληρωμής, καθώς πλέον πολλές φορές δεν χρειάζεται ούτε η συμπλήρωση των στοιχείων της κάρτας, αφού οι εφαρμογές αγορών τα διατηρούν σωσμένα.

Οι δύο κυρίαρχες αγορές

Σύμφωνα με τη UBS, η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς αποτελεί περισσότερο από τη μισή αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου με 2,2 τρισ. δολάρια το 2020. Συνεισφέρει δηλαδή το 47% στο σχετικό κλάδο σε παγκόσμιο επίπεδο, ποσοστό που αναμένεται να ανέλθει στο 57% μέχρι το 2025. Μεγαλύτερος παίκτης στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ο κινεζικός κολοσσός Alibaba. Δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως είναι οι ΗΠΑ, με ποσοστό 11% το 2019, το οποίο σύμφωνα με τη UBS πρόκειται να ανέλθει στο 15% το 2021 και αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική πορεία μέχρι το 2025.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News