Business & Finance Τετάρτη 15/09/2021, 12:23
BUSINESS & FINANCE

ΟΛΘ: Αύξηση του κύκλου εργασιών και των διακινούμενων φορτίων το α΄ εξάμηνο

ΟΛΘ: Αύξηση του κύκλου εργασιών και των διακινούμενων φορτίων το α΄ εξάμηνο

Με αυξημένα έσοδα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του έτους για την ΟΛΘ Α.Ε.. Η αύξηση αυτή προέκυψε από την αύξηση του συνολικού όγκου διακινούμενων φορτίων, τόσο στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (CT), όσο και στον τερματό σταθμό συμβατικού φορτίου (CCΤ).

Όπως διευκρινίζεται από την ΟΛΘ Α.Ε. αναφορικά με τις οικονομικές επιδόσεις του 1ου εξαμήνου του 2021, για πρώτη φορά δημοσιεύθηκαν και ενοποιημένα μεγέθη με την προσθήκη της 100% θυγατρικής «ThPA Sofia EAD», η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2020 – όπως είχε ανακοινωθεί – με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 50 χιλ. βουλγάρικα λέβα (BGN, περίπου 26 χιλ. ευρώ). 

Μετά την από 13/9/2021 έγκριση των Οικονομικών Καταστάσεων και της Έκθεσης του Δ.Σ., χωρίς να υφίστανται συγκριτικά στοιχεία για την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η διοίκηση ανακοίνωσε πως τα ενοποιημένα έσοδα για το 1ο εξάμηνο του 2021 ανήλθαν σε 37,4 εκατ. ευρώ (τα έσοδα της ThPA Sofia προσέγγισαν τα 0,4 εκατ. ευρώ), τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) σε 15,3 εκατ. και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 8,1 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με τα μεγέθη της μητρικής ΟΛΘ Α.Ε., η αύξηση των εσόδων κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021 ανήλθε σε 2,4 εκατ. ευρώ (αύξηση 6,8%), από 34,7 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2020, στα 37 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2021, με 1,5 εκατ. ευρώ πρόσθετα έσοδα προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, ήτοι αύξηση 6,2% και πρόσθετα 0,9 εκατ. ευρώ από τον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου, σημειώνοντας αύξηση 9%, αποτέλεσμα κυρίως αυξημένων όγκων φορτίων και στους δύο τομείς.

Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 8,1%, από 217 χιλ. TEUs στο 1ο εξάμηνο του 2020, σε 235 χιλ. TEUs το 1ο εξάμηνο του 2021. Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν αυξήθηκαν κατά 13,3%, από 1.888 χιλ. τόνους σε 2.140 χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και σκραπ.

Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από 15,2 εκατ. ευρώ το 2020 σε 17,5 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας συνολική αύξηση 14,6%. Ο δείκτης περιθωρίου μικτού κέρδους βελτιώθηκε επίσης, από 43,9% το 2020 σε 47,1% το 2021, απόρροια αυξημένων εσόδων, βελτιώσεων στην αποδοτικότητα και καλύτερης διαχείρισης των φορέων κόστους

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) σημείωσαν αύξηση επίσης κατά 15,1%, από 13,9 εκατ. το 1ο εξάμηνο 2020, σε 16 εκατ. ευρώ το 1ο  εξάμηνο 2021, κυρίως λόγω του αυξημένου όγκου διακινούμενων φορτίων.

Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων τέλος αυξήθηκαν κατά 13,3%, από 7,8 εκατ. το 1ο εξαμήνου του 2020, σε 8,9 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2021.
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 1ο  εξάμηνο του 2021 ανήλθε σε 11,8 εκατ. ευρώ, και αφορά κυρίως την προκαταβολή για αγορά δύο γερανογεφυρών (STS) με την τελική αξία αγοράς τους να προσεγγίζει τα 16 εκατ. Σύμφωνα με την ΟΛΘ Α.Ε. πρόσθετες σημαντικές κεφαλαιουχικές δαπάνες αναμένονται προς το τέλος του έτους. Επιπλέον, ο σχεδιασμός και η μελέτη της επέκτασης του 6ου προβλήτα συνεχίζεται, έχοντας περάσει στην τελική φάση της επιλογής του αναδόχου.

Επίσης, την 31/8/2021, με την επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Υποχρεωτικής Δημόσιας Πρότασης του μετόχου Belterra Investments Ltd., η ΟΛΘ Α.Ε. ενημερώθηκε πως ο νέος πλειοψηφών μέτοχος «Belterra Investments Ltd.», κατέχει άμεσα 1,88% του μετοχικού κεφαλαίου (και των δικαιωμάτων ψήφου) ως αποτέλεσμα της Δημόσιας Πρότασης και έμμεσα – μέσω του ελέγχου που ασκεί στην «SEGT Ltd.» – το 67% του μετοχικού κεφαλαίου (και των δικαιωμάτων ψήφου), δηλαδή ελέγχει συνολικά το 68,88%. Η συνολική διαδικασία της Υποχρεωτικής Δημόσιας Πρότασης συνεπώς περατώθηκε.

Αισιοδοξία για το β΄ εξάμηνο

Αναφορικά με την εκτίμηση της επίδρασης της πανδημίας, η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. παραμένει θετική για την διακίνηση φορτίων για το σύνολο του 2021. Ειδικά το 2ο εξάμηνο του 2021 αναμένεται να αποφέρει βελτιωμένους όγκους διακίνησης φορτίων, όταν τα αποτελέσματα της πανδημίας αρχίσουν να υποχωρούν με αυξημένους ρυθμούς.
Σχολιάζοντας τις επιδόσεις της εταιρείας ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος σημείωσε πως «το γεγονός πως τα συνολικά έσοδα παρουσίασαν ανοδική πορεία το 1ο εξάμηνο του 2021 είναι ιδιαίτερα θετικό, ειδικά εάν λάβει κανείς υπόψιν του τις προκλήσεις με τις οποίες βρέθηκε αντιμέτωπος ο κλάδος των μεταφορών σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο».
«Παραμένουμε αισιόδοξοι και επικεντρωμένοι στο στρατηγικό μας στόχο, που δεν είναι άλλος από την ανάπτυξη του λιμένα της Θεσσαλονίκης και την υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, εστιάζοντας και στην επίσπευση, όπου αυτό είναι δυνατό» πρόσθεσε ο ίδιος.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News