Business & Finance Τρίτη 14/09/2021, 15:59
BUSINESS & FINANCE

Sitecore: Μεγαλύτερες και πιο προσεγμένες οι χριστουγεννιάτικες αγορές για τους Έλληνες φέτος

Sitecore: Μεγαλύτερες και πιο προσεγμένες οι χριστουγεννιάτικες αγορές για τους Έλληνες φέτος

Τα δύο τρίτα των καταναλωτών στην Ελλάδα σκοπεύουν να αγοράσουν λιγότερα πράγματα, αλλά να πραγματοποιήσουν μεγαλύτερες και πιο προσεγμένες αγορές τη γιορτινή περίοδο του 2021, εν μέρει εξαιτίας των αποταμιεύσεων που εξασφάλισε το 42% αυτών, που δηλώνει ότι φέτος έχει περισσότερα χρήματα από πέρυσι. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Sitecore που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 1.001 Ελλήνων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, καταδεικνύει επίσης ότι οι Έλληνες βάζουν ως προτεραιότητα την ψυχική τους υγεία λόγω της εμπειρίας τους από την πανδημία. Μαλιστα, το 50% των ερωτηθέντων βλέπει τα δώρα προς τον εαυτό του ως μία μορφή θεραπείας.

Sitecore: Μεγαλύτερες και πιο προσεγμένες οι χριστουγεννιάτικες αγορές για τους Έλληνες φέτος-1

Η έρευνα Holiday Shopping Trends 2021 της Sitecore παρουσιάζει τη διάθεση των καταναλωτών ενόψει των φετινών. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, τα δεδομένα που προκύπτουν προσφέρουν πολύτιμη πληροφόρηση για τους τομείς του λιανικού εμπορίου, των ταξιδιών, της αυτοκινητοβιομηχανίας και άλλων, ώστε να είναι σε θέση να προσφέρουν πιο ξεχωριστές εμπειρίες που θα ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά στις συνεχώς εξελισσόμενες προτιμήσεις και απαιτήσεις των καταναλωτών.

Μεταξύ των κυριότερων ζητημάτων που ανέδειξε η έρευνα για την Ελλάδα είναι:

Αλλαγή προοπτικής

Το 84% των καταναλωτών αναφέρει πως η πανδημία τους ώθησε να ασχοληθεί περισσότερο με την ψυχική του υγεία, τις δικές του, αλλά και τις ανάγκες της οικογένειας, των φίλων και των συναδέλφων του

Το 77% εκτιμά περισσότερο τα ταξίδια και τις άλλες κουλτούρες τώρα σε σχέση με την προ-πανδημίας εποχή

Το 83% εκτιμά περισσότερο τον χρόνο που περνά στο σπίτι και τις απλές απολαύσεις της ζωής τώρα, εξαιτίας της πανδημίας

Οι νέοι καταναλωτές επαναφέρουν τις δαπάνες τους

Το 49% της Γενιάς Ζ και το 47% των Millennials είναι πιο πρόθυμοι να κάνουν μεγάλες βελτιώσεις στη ζωή τους μετά την πανδημία

Το 34% της Γενιάς Ζ αναμένει ότι θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα φέτος, με τους Boomers (54%) και τη Γενιά Χ (53%) να προτίθενται να ξοδέψουν περίπου τα ίδια με πέρυσι

Το 78% όσων είναι κάτω των 44 δήλωσε ότι μετά από την εμπειρία της πανδημίας «εκτιμούν περισσότερο τα ταξίδια και τις άλλες κουλτούρες»

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι το 58% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι ο κυριότερος ανασταλτικός παράγοντας για την επιστροφή στην κανονικότητα είναι η οικονομική αβεβαιότητα και το ενδεχόμενο έξαρσης ενός ακόμη κύματος της πανδημιας.

Όσον αφορά τους ερωτηθέντες κάτω των 45 ετών, ανησυχούν περισσότερο σε σχέση με τους μεγαλύτερους για το αν περνούν αρκετό χρόνο με τις οικογένειές τους και αν ξεχνούν να επικοινωνούν με άλλους.

Τα καταστήματα δεν στηρίζουν αρκετά τις μικρές επιχειρήσεις από μειονότητες

Το 92% των καταναλωτών πιστεύει ότι είναι απαραίτητο τα καταστήματα να προσφέρουν περισσότερα προϊόντα που προέρχονται από επιχειρήσεις που ανήκουν σε μειονότητες, με μόνο το 36% να αναφέρει ότι βλέπει περισσότερα τέτοια προϊόντα όταν ψωνίζει

Η αγορά τοπικών προϊόντων και οι πιο προσεκτικές αγορές είναι προτεραιότητα για τους περισσότερους

Το 63% των καταναλωτών είναι πρόθυμο να πληρώσει παραπάνω για δώρα που έχουν φτιαχτεί εγχώρια

Το 65% των καταναλωτών ενοχλείται όταν αντιληφθεί ότι αυτό που αγόρασαν κατασκευάζεται στην Κίνα, ενώ αρχικά νόμιζαν πως ήταν εγχώριο

Το 75% των καταναλωτών δήλωσε ότι η πανδημία τους έκανε να σκεφτούν προσεκτικότερα το πως ξοδεύουν τα χρήματά τους

Τα δώρα προς τους εαυτούς μας ως μορφη θεραπείας

Το 50% από εκείνους που αγοράζουν δώρα για τον εαυτό τους δηλώνουν ότι το αντιμετωπίζουν ως «θεραπεία»

Το 51% των καταναλωτών θα ήθελε να έχει αποκτήσει νέα γκαρνταρόμπα μετά την πανδημία

Το 29% των καταναλωτών θα ήθελε να κάνει δώρο στον εαυτό του ένα ταξίδι για φέτος

«Οι τελευταίοι 18 μήνες ήταν εξαιρετικά δύσκολοι και ενώ πολλοί είναι αισιόδοξοι ότι η επιστροφή στην κανονικότητα θα έρθει πολύ σύντομα, ο κόσμος εξακολουθεί να είναι ανήσυχος,» δήλωσε η Paige O’Neill, Chief Marketing Officer της Sitecore. «Καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να ανταπεξέλθουν και να προετοιμαστούν για αυτό που έπεται, είναι αισιόδοξοι ότι οι γιορτές για το 2021 θα είναι ένα φωτεινό σημείο, αν όχι καταλύτης, για ότι ακολουθεί. Είναι επίσης ιδιαίτερα ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι όλοι οι  τύποι καταναλωτών θέλουν να υποστηρίξουν την τοπική τους κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων και των επιχειρήσεων από μειονότητες. Η βιομηχανία θα πρέπει να ανταποκριθεί με περισσότερες ευκαιρίες σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις.»

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News