Business & Finance Τρίτη 7/09/2021, 10:44
BUSINESS & FINANCE

Επιστολή μαθητή στην υπουργό Παιδείας: Ζητά ενίσχυση της διδασκαλίας των οικονομικών στα σχολεία

Φωτ: INTIME

Επιστολή στην υπουργό Παιδείας, με την οποία της ζητά να ενισχυθεί η διδασκαλία των Οικονομικών στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έστειλε ο Εκερέμ Χένα, απόφοιτος του 2ου ΓΕ.Λ Τρίπολης, ο οποίος κατέκτησε την 7η θέση στον τελικό της Οικονομικής Ολυμπιάδας που διοργανώθηκε από το ΚΕΦίΜ – Μάρκος Δραγούμης. 

Η γνώση των βασικών οικονομικών εννοιών και εργαλείων είναι απαραίτητη για την κατανόηση της πραγματικότητας και  δημιουργία κοινωνικής συνείδησης, τονίζει ο μαθητής, σημειώνοντας ωστόσο ότι η διδασκαλία των Οικονομικών είναι περιορισμένη σε ώρες και το σύνολο των μαθητών και των μαθητριών δεν έρχεται σε επαφή με την οικονομική σκέψη σε όλη την διάρκεια των σπουδών στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ολόκληρη η επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας αναφέρει τα εξής:

Αξιότιμη κ. Υπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων, 

Αν και γνωρίζω πως ο χρόνος σας είναι περιορισμένος θα ήθελα να  θέσω υπόψη σας μερικές σκέψεις μου με αφορμή την διάκρισή μου στον τελικό της Οικονομικής Ολυμπιάδας.(Αθήνα 10/07/2021)

Η Οικονομική Ολυμπιάδα είναι ένας διεθνής διαγωνισμός οικονομικών γνώσεων που απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες λυκείου της Ελλάδας και του εξωτερικού και φιλοδοξεί να συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των γνώσεων των μαθητών και των μαθητριών στο πεδίο των οικονομικών.

Στην Ελλάδα, ο διαγωνισμός διοργανώθηκε πρώτη φορά κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021 από το ΚΕΦίΜ – Μάρκος Δραγούμης σε συνεργασία με το τσέχικο Ινστιτούτο Οικονομικής Εκπαίδευσης (INEV- διοργανωτή φορέα της Διεθνούς Οικονομικής Ολυμπιάδας), με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδος για τα σχολεία του Απόδημου Ελληνισμού και την υποστήριξη της Τράπεζας της Ελλάδος.

Όλοι οι μαθητές και μαθήτριες, που συμμετείχαμε στην εξαιρετική διοργάνωση αποκομίσαμε σημαντικές εμπειρίες, συνδιαγωνιζόμενοι με συνομηλίκους μας με κοινές ανησυχίες και συνομιλώντας με διαπρεπείς οικονομολόγους στο Ακαδημαϊκό και Επιχειρηματικό πεδίο.

Η συμμετοχή στη διοργάνωση μας έδωσε την ευκαιρία να αποκτήσουμε γνώσεις για τις σύγχρονες οικονομικές εξελίξεις και ταυτόχρονα να αναπτύξουμε δεξιότητες, πολύτιμες για το μέλλον μας και προσδοκίες για την επίτευξη κάθε φορά υψηλότερων στόχων.

Η προστιθέμενη αξία της συμμετοχής μας ήταν η παρουσία μας ως εκπροσώπων του δημόσιου σχολείου ανάμεσα σε πλήθος ιδιωτικών, που παρείχαν εντατική προετοιμασία στους μαθητές τους. Τέτοιου είδους προσπάθειες λειτουργούν αποτελεσματικά ως αντισταθμιστικά πρότυπα απέναντι σε όποια εκφυλιστικά φαινόμενα της εποχής μας.

Η τελική διαπίστωση είναι  πως συμμετείχαμε σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό διαγωνισμό, ενώ η διδασκαλία των Οικονομικών είναι περιορισμένη σε ώρες και το σύνολο των μαθητών και των μαθητριών δεν έρχεται σε επαφή με την οικονομική σκέψη σε όλη την διάρκεια των σπουδών στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Θεωρώ ότι ως νομικός συμφωνείτε πως  η γνώση των βασικών οικονομικών εννοιών και εργαλείων είναι απαραίτητη για την κατανόηση της πραγματικότητας και  δημιουργία κοινωνικής συνείδησης. Ιδιαίτερα για τη χώρα μας, που ταλανίζεται για περισσότερο από μία δεκαετία από σοβαρά οικονομικά προβλήματα και κρίσεις, οι γνώσεις αυτές είναι αναγκαίες, για να θωρακίσουν τους μελλοντικούς πολίτες με αναγκαία εφόδια κρίσης και πράξης.

Η συμμετοχή και επιπροσθέτως η διάκριση των μαθητών σε αυτούς τους διαγωνισμούς δεν μπορεί να επαφίεται μόνο στην προσωπική προσπάθεια των συμμετεχόντων μαθητών και την ενίσχυσή τους από ευαισθητοποιημένους εκπαιδευτικούς. Είναι ανάγκη να υποστηρίζεται  με τη διδασκαλία μαθήματος «Βασικών Αρχών Οικονομίας» ως μαθήματος γενικής παιδείας. Προς αυτή την κατεύθυνση φαίνεται ότι κινείται και η αναφορά στον νόμο υπ’αριθμό 4692,άρθρο 40,για εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς, συμπεριλαμβανομένης και της Ολυμπιάδας Οικονομικών.

Η προσπάθειά σας για την ενίσχυση του δημόσιου σχολείου μπορεί να αποβεί επιτυχής, αν εξασφαλίσετε ισότιμους όρους προετοιμασίας των μαθητών και μαθητριών του με αυτούς των ιδιωτικών. Είναι σίγουρα κοπιώδες το εγχείρημά σας, αλλά η παρουσία σας στην θέση αυτή με τις καίριες παρεμβάσεις σας μπορεί να κάνει την διαφορά.

Με εκτίμηση 

Εκερέμ Χένα

Απόφοιτος του 2ου ΓΕ.Λ Τρίπολης

7η θέση στον τελικό της Οικονομικής Ολυμπιάδας

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News