Business & Finance Τετάρτη 1/09/2021, 15:00
BUSINESS & FINANCE

Συνήγορος του Καταναλωτή: Αύξηση των καταγγελιών το 2020 

Συνήγορος του Καταναλωτή: Αύξηση των καταγγελιών το 2020 

Αύξηση κατά 14,1% σε ετήσια βάση σημείωσαν οι καταγγελίες προς προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2020, σε μια χρονιά που περιορίστηκαν σημαντικά οι φυσικές συναλλαγές και θα έπρεπε να υπάρχει αντίστοιχη μείωση των αναφορών, δεδομένου ότι ανέβηκαν κατακόρυφα οι υποθέσεις που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο. 

Το συμπέρασμα αυτό ανέδειξε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, κατά τη διάρκεια της παράδοσης της ετήσιας έκθεσης της Ανεξάρτητης Αρχής Συνήγορος του Καταναλωτή στον πρόεδρο κ. Κωνσταντίνο Τασούλα, η. Στη συνάντηση που έγινε στο γραφείο του προέδρου συμμετείχαν η αναπληρώτρια συνήγορος κ. Βασιλική Μπώλου και ο βοηθός συνήγορος κ. Ευθύμιος Τσίγκας.

Όπως επισήμανε ο κ. Ζαγορίτης, υπήρξαν επιτήδειοι που, εκμεταλλευόμενοι την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιχείρησαν -και, σε ορισμένες περιπτώσεις, κατάφεραν- να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, εισπράττοντας μεγάλα χρηματικά ποσά για προϊόντα που ποτέ δεν παρέδωσαν. Το φαινόμενο αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά με την ενημέρωση των καταναλωτών, την επιβολή των οικονομικών κυρώσεων στους παραβάτες και την παραπομπή τους στη Δικαιοσύνη.

Η αύξηση των υποθέσεων οφείλεται ακόμη στο γεγονός ότι, λόγω COVID-19, επλήγησαν σε μεγάλο βαθμό οι κλάδοι των αερομεταφορών και του τουρισμού από τις μαζικές ματαιώσεις ταξιδιών και τις ακυρώσεις τουριστικών πακέτων, τόνισε ο κ. Ζαγορίτης. 

Παράλληλα όπως σημείωσε άλλοι κλάδοι, όπως οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες, εμφάνισαν ανεπάρκειες, εξαιτίας της κατακόρυφης αύξησης της ζήτησης. Οι καθυστερημένες επιδόσεις ταχυδρομικών αντικειμένων ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, προκαλώντας την εύλογη αγανάκτηση των καταναλωτών, ενώ οι απαιτήσεις της τηλε-εργασίας, της τηλε-εκπαίδευσης και των ηλεκτρονικών συναλλαγών υπονομεύτηκαν από τις χαμηλές ταχύτητες στο ίντερνετ αφού σε πάμπολες περιπτώσεις υπήρξαν μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στις ονομαστικές (συμβατικά προβλεπόμενες) και στις πραγματικές ταχύτητες που μπόρεσαν να έχουν εν τέλει στη διάθεσή τους οι καταναλωτές αυτή την κρίσιμη περίοδο. 

«Σε κάθε περίπτωση, η πανδημία ανέδειξε τη σημασία των υψηλών ταχυτήτων που απαιτεί η εποχή σε όλους τους τομείς για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη-καταναλωτή, αλλά και για την υποστήριξη των συναλλαγών που, πλέον, γίνονται εξ αποστάσεως σε ολοένα μεγαλύτερο βαθμό.

Στη συγκυρία αυτή, τα ανακλαστικά της Αρχής υπήρξαν κατά τεκμήριο άμεσα και αποτελεσματικά, αφού με τις ουσιαστικές παρεμβάσεις της σε όλα τα προβληματικά ζητήματα που ανέκυψαν συνέβαλε αποφασιστικά στη σταδιακή αποκατάσταση και επίλυσή τους.

Επιδεικνύοντας προσαρμοστικότητα, προσήλωση και αποτελεσματικότητα στο νέο περιβάλλον και με όπλο τις υψηλού επιπέδου διαμεσολαβητικές του υπηρεσίες, ο Συνήγορος του Καταναλωτή συνεχίζει και θα συνεχίσει να αποτελεί εγγυητικό παράγοντα της ομαλής και σύννομης λειτουργίας της αγοράς», κατέληξε ο κ. Ζαγορίτης.

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News