Business & Finance Κυριακή 29/08/2021, 10:22
BUSINESS & FINANCE

Γερμανία: Μια στις τρεις επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού ανησυχεί για την επιβίωσή της

Αυξημένος ο τζίρος μετά τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων, αλλά χαμηλότερος σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα

Φωτ. AP

Σημαντική αύξηση στα έσοδά τους είδαν οι επιχειρήσεις της εστίασης και του τουρισμού στη Γερμανία μετά την χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων τον περασμένο Μάιο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που αναφέρονται στον μήνα Ιούνιο τα καφέ, τα εστιατόρια καθώς και τα ξενοδοχεία αύξησαν κατά 61,7 % τα έσοδά τους σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Ωστόσο ο τζίρος ήταν κατά 40,7 % χαμηλότερος σε σχέση με τα επίπεδα του Φεβρουαρίου του 2020, τον μήνα πριν από την έξαρση της πανδημίας στη Γερμανία. Επιπλέον το πρώτο εξάμηνο του έτους οι εισπράξεις ήταν μειωμένες κατά πάνω από το ένα τρίτο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

«Οι αριθμοί απεικονίζουν τις καταστροφικές επιπτώσεις της πανδημίας στον κλάδο της εστίασης και του τουρισμού» σχολίασε ο Γκίντι Τσέλιγκ, πρόεδρος της ένωσης Dehoga, που εκπροσωπεί δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες του τουρισμού και της εστίασης. Ο κλάδος αντιμετώπισε μεταξύ Μαρτίου 2020 και Μαΐου 2021, για περίπου εννέα μήνες, ένα σκληρό απαγορευτικό. «Οι πολιτικοί καλούνται τώρα να εξασφαλίσουν το άνοιγμα όλων των επιχειρήσεων», τόνισε ο Τσέλιγκ, προειδοποιώντας πως «δεν πρέπει να υπάρξει νέο lockdown».

Οι πιο ωφελημένοι από τη χαλάρωση των μέτρων ήταν οι ξενοδόχοι, οι οποίοι αύξησαν το τζίρο τους από τον Μάιο έως τον Ιούνιο σημαντικά (+114,0 %). Και οι εστιάτορες όμως είδαν περισσότερα χρήματα στο ταμείο τους από ό,τι τον προηγούμενο μήνα. Ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 44,7 %.

Παρά την περίοδο των διακοπών πάντως o γερμανικός τουριστικός κλάδος δεν έχει ξεπεράσει τα δύσκολα. Τον Ιούλιο οι επιχειρήσεις κατέγραψαν μείωση 11% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019, την περίδο δηλαδή πριν από την πανδημία. Τα στοιχεία προέρχονται από έρευνα που διενεργήθηκε κατόπιν εντολής της ένωσης Dehoga και συμμετείχαν 5.500 επιχειρήσεις.

Μια στις τρεις επιχειρήσεις εκφράζει σοβαρές ανησυχίες για το εάν θα καταφέρει να επιβιώσει. Παρ’ όλα αυτά, η ένωση αναμένει για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο καλύτερα νούμερα. «Επιχειρήσεις σε τουριστικές περιοχές ανέφεραν ότι είχαν ικανοποιητική ζήτηση, η εμπιστοσύνη φαίνεται να αυξάνεται», δήλωσε ο Τσέλιγκ.

Πηγή: Deutsche Welle

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News