BUSINESS & FINANCE

O κολοσσός της Σίλικον Βάλεϊ στην υπηρεσία των «μικρών» της Ελλάδας

Δωρεάν μαθήματα από την Google για δημιουργία και λειτουργία e-shop

O κολοσσός της Σίλικον Βάλεϊ στην υπηρεσία των «μικρών» της Ελλάδας

Δωρεάν μαθήματα ψηφιακής οικονομίας, ειδικά για τη διαδικασία δημιουργίας και λειτουργίας e-shop, θα μπορούν να λάβουν οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου από τα στελέχη της Google Ελλάδος. Πρόκειται για ένα νέο πρόγραμμα ψηφιακής ενδυνάμωσης που συμφωνήθηκε ανάμεσα στο υπουργείο Ανάπτυξης και την Google Ελλάδος και ανακοινώθηκε από τον αρμόδιο υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Γιάννη Τσακίρη και την Γενική Διευθύντρια της Google Ν.Α. Ευρώπης κα. Πέγκυ Αντωνάκου στο 31ο ετήσιο συνέδριο “Greek Economic Summit” του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου.

Η αναστολή λειτουργίας εκατοντάδων χιλιάδων επιχειρήσεων λόγω του κορονοϊού, αναγκάζει όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς να στραφεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Πρόσφατη έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ έδειξε ότι στη χώρα μας καταγράφεται σταθερή άνοδος στις ηλεκτρονικές αγορές. Πλέον, ένας στους δύο χρήστες του διαδικτύου κάνει τις αγορές του ηλεκτρονικά, όταν το 2019 ήταν ένας στους πέντε (21%).

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την Eurostat, μόλις το 11% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα πραγματοποιούν πωλήσεις διαδικτυακά, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να κυμαίνεται στο 20%. Το ενθαρρυντικό είναι ότι, σύμφωνα με έρευνα από το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, περίπου το 6% των εμπορικών επιχειρήσεων απέκτησε e-shop.

Το κόστος δημιουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop), επιδοτείται από την την «Εργαλειοθήκη ανταγωνιστικότητας για μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ, μέσω του οποίου παρέχεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να σχεδιάζουν ιστοσελίδες προβολής των υπηρεσιών τους, να μάθουν τις αρχές δημιουργίας μιας διαδικτυακής επιχείρησης και ενός e-shop, να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το ψηφιακό μάρκετινγκ, καθώς και να προωθούν τα προϊόντα τους μέσω διαδικτύου.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιδότησης πήρε παράταση δύο μηνών, μέχρι τις 31 Ιανουαρίου. Μάλιστα, ο κ. Τσακίρης προανήγγειλε μία νέα δράση του ΕΣΠΑ που θα αφορά  αποκλειστικά στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και στην ψηφιακή τους ανάπτυξη. Η προκήρυξη αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στα τέλη Ιανουαρίου.

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News